Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis Egypte - Sharm el Sheikh

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis Egypte - Sharm el Sheikh

    Deze zomer [Juli] zal ik 14 dagen vertoeven in het hete egypte!
    Natuurlijk mag ik mijn fototoestel niet vergeten, maar ik heb nog wat tips nodig!

    Ik heb al wat topics doorgelezen ivm egypte, maar geraak er soms niet uit!

    Ik zelf heb een Canon 350, 17-55 f2.8, 55-200 en de kitlens
    + 430 externe flitser

    Wat raden jullie nog aan om mee te nemen?
    Ik heb iets gelezen van een polarisatiefilter, maar welke dan?
    Ik zou wel een nieuwe telelens willen kopen, maar dan nog een dat ik hier in belgie ook nog kan gebruiken!

    budget +600 euro
    alvast bedankt

    Sorry verkeerd forum
    Last edited by Movider; 6 maart 2007, 10:56. Reden: verkeerd forum, sorry
    www.VIMO.be - Flickr

  • #2
    Re: Reis Egypte - Sharm el Sheikh

    Neem die 17-55 mee en koop u een 70-200 F4 L
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: Reis Egypte - Sharm el Sheikh

      Is een polafilter dan geen polafilter? Zijn er echt verschillende soorten??
      Alpha male no more.
      Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
      FB: Joska Joska.

      Comment


      • #4
        Re: Reis Egypte - Sharm el Sheikh

        Geen foto's zochtbaar, daarom discussie verplaatst naar gepaster forum . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Reis Egypte - Sharm el Sheikh

          Oorspronkelijk geplaatst door Cadfael Bekijk bericht
          Is een polafilter dan geen polafilter? Zijn er echt verschillende soorten??
          Ja sorry ben een leek op da gebied
          www.VIMO.be - Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Reis Egypte - Sharm el Sheikh

            Polarisatiefilter: er bestaan lineaire en circulaire, voor digitale toestellen moet je altijd zorgen dat je 'n circulaire koopt. Voor de rest, kwaliteit, je krijgt wat je betaalt.

            In Egypte kan een UV filter misschien ook handig zijn, want met al dat zand ginder.... En m'n compactje heeft afgezien!
            Als je de mogelijkheid hebt een "hoes" van 't één of ander soort rond je camera te doen, doe het. Zeker als je op verplaatsing gaat, of als er wat wind staat.

            Als je van plan bent te gaan duiken of snorkelen, wat zeer de moeite is , dan raad ik je aan 'n waterdicht compactje zoals de W10 van ???? te kopen of de Olympus µ750. Vergeet die wegwerp onderwater toestelletjes, 'k heb het zelf geprobeerd, slecht, misschien 1 op 10 fotos is "deftig" te noemen. (en dan is het nog niet echt deftig)

            Zelf zul je trouwens ook afzien, want 'k ben zelf in die regio geweest vorig jaar, maar dan begin juni, heet! ( > 40° )
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

            Comment


            • #7
              Re: Reis Egypte - Sharm el Sheikh

              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Neem die 17-55 mee en koop u een 70-200 F4 L
              Verklaar u nader?
              Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

              Comment


              • #8
                Re: Reis Egypte - Sharm el Sheikh

                Oorspronkelijk geplaatst door Movider Bekijk bericht
                Deze zomer [Juli] zal ik 14 dagen vertoeven in het hete egypte!
                Valt al bij al nog mee als ik even voor juli 2006 Weeronline raadpleeg.

                Maximum gans de maand tussen 34 en 40 graden, minimum tussen 26 en 30 graden. Dat is op de luchthaven, dus aan zee met wat zeebries zal het wel uit te houden zijn.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Reis Egypte - Sharm el Sheikh

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Valt al bij al nog mee als ik even voor juli 2006 Weeronline raadpleeg.

                  Maximum gans de maand tussen 34 en 40 graden, minimum tussen 26 en 30 graden. Dat is op de luchthaven, dus aan zee met wat zeebries zal het wel uit te houden zijn.
                  Even een bedenking.
                  De opgegeven temperaturen zijn in de schaduw gemeten.
                  Aan zee zal er misschien wel een briesje zijn, maar de luchtvochtigheid is er altijd hoger. Dit geeft een nog hoger onbehaaglijkheidsgevoel.
                  Volgens de comfort index (Pearce/Smith WWGuide) heeft iedereen beduidend last van een luchtvochtigheid van 30% bij een temperatuur van 40°C.
                  Op de tabel van juli 2006 http://www.wunderground.com/history/...lyHistory.html zie je duidelijk dat deze luchtvochtigheid dagelijks overschreden wordt.
                  Waar je ook bent in Egypte tijdens de maanden juli en augustus; het zal puffen en zweten zijn.
                  Vooral tijdens de ochtenduren is de vochtigheid zo hoog dat je nauwelijks buiten kan.

                  Ik bezocht Egypte indertijd tijdens de maand november. In Luxor haalden we dagelijks makkelijk 30° celcius.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reis Egypte - Sharm el Sheikh

                    Òok ik was reeds in Egypte, maar echt niet in de zomer maanden, elke Egyptenaar verklaard je voor gek met de 40 tot 50 graden die daar gewoon gehaald word.
                    Ik was er in December, heerlijk 25/28 graden, heerlijk hoor.
                    www.sportactiefoto.nl

                    Comment

                    Working...
                    X