Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobewerking op camera tonen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotobewerking op camera tonen

    Als ik een foto (gemaakt met mn minolta 7i) naar mijn computer copieer, deze vervolgens bewerk en terugkopier naar mijn toestel, kan hij niet worden weergegeven op m'n toestel. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik sla m'n foto's in de hoogste jpg kwaliteit op, met de zelfde resolutie.....

    Verder heb ik wel eens vernomen dat door het kopieren naar m'n toestel, mn toestel beschadigd kan raken (dmv. een of ander virus?) weet iemand of dit echt waar is of dat dit een fabel is?
    Album: http://www.webmeester.com/

  • #2
    Zet je die foto in dezelfde folder terug? Met welk programma save je die foto? Er zijn verschillende soorten jpg, zoals progressive ... waarschijnlijk gebruik je een soort die je toestel niet aankan

    Dat van dat virus lijkt me wel larie, vermits virussen geschreven worden naar een besturingssysteem toe, en ik denk niet dat een fototoestel op Window$ draait, anders had ik al lang een bluescreen gehad

    Comment


    • #3
      een virus op een fototoestel dit klinkt nogal ongelooflijk, zoals eerder gezegd, virusen worden geschreven voor besturingssystemen.
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        Een kleine groep camera's werkt met het Digita besturingssysteem (sommige modellen van HP en Pentax). Op dat systeem is het mogelijk om echte software te draaien (vb. Mame for Digita, http://digita.mame.net/ ), en dus zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om er een virus voor te maken. Of dat ook daadwerkelijk gebeurd is, weet ik niet, maar het virus zal zich hoe dan ook niet "vanzelf" op de camera kunnen plaatsen . Veel andere toestellen laten firmware-updates toe, dus in wezen plaats je hier ook software op je camera. Uiteraard zit er een controlesysteem in, om te verhinderen dat je "verkeerde" software op de camera zet, maar misschien slagen slimme hackers daar toch in. Persoonlijk denk ik echter dat je daar niet te veel moet mee inzitten, per slot van rekening kunnen ze maar een kleine groep mensen treffen (computers zijn veel plezanter ). Het gewoon aanwezig zijn van bestanden "vreemde" kan volgens mij nooit leiden tot schade aan de camera of zelfs tot virussen er op.

        Om nu op de oorspronkelijke vraag terug te keren: sommige camera's zijn zeer kritisch met wat ze kunnen tonen. Het probleem kan ook liggen in de filenummering (vb. laatste foto had nummer 100, maar volgens de camera is die foto al overgezet op computer). Probeer misschien eens met de foto een ander (hoger) nummer te geven.
        Andere toestellen hebben speciale opties om "vreemde" foto's te kunnen weergeven (ik ken enkel de D100 in detail, en daar kun je kiezen welke folders hij toont; dit laat ook toe om kaartjes uit andere toestellen en zo te bekijken - zij het soms met minder qualiteit (vb. enkel de preview))

        Tony Smet heeft ook een goed punt met zijn software-opmerking; probeer eens met die Minolta software.


        Jörg
        Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

        Comment


        • #5
          Het is gewoon niet mogelijk omdat de Exif info van de foto ontbreekt. Deze wordt aan iedere foto automatisch toegevoegd en bevat informatie over de datum, tijd, instellingen, en camera merk en model. Zodra je een foto gaat bewerken zal de foto deze informatie verliezen en zal de camera de foto's niet meer herkennen als zijnde zijn eigen.
          <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

          Comment


          • #6
            Originally posted by Johnny
            Het is gewoon niet mogelijk omdat de Exif info van de foto ontbreekt. Deze wordt aan iedere foto automatisch toegevoegd en bevat informatie over de datum, tijd, instellingen, en camera merk en model. Zodra je een foto gaat bewerken zal de foto deze informatie verliezen en zal de camera de foto's niet meer herkennen als zijnde zijn eigen.
            Dit hangt dus af van enerzijds de gebruikte software (vb. Nikon Capture software laat de EXIF-info intact, en anderzijds het fototoestel. Sommige toestellen hebben er geen probleem mee (en kunnen zelfs foto's die niet hun eigen zijn weergeven).


            Jörg
            Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

            Comment

            Working...
            X