Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlengde waarborg bij Konijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verlengde waarborg bij Konijnenberg

    Heeft er iemand al een verlengde waarborg bij Konijn gekocht? Je kan je waarborg tot 4 jaar uitbereiden. Bij mijns inziens toch wel wat nadeliger voor de Belgen onder ons die bvb Canonmateriaal kopen. Wijbetalen die prijs voor 2 jaar extra en de Nederlanders krijgen er 3 jaar bij! Is dit een te overwegen optie?
    Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
    http://www.orlik.be

  • #2
    Re: Verlengde waarborg bij Konijnenberg

    1-2-3-4 jaar garantie maakt bij mij niet uit hoor, als een product niet aan de verwachte levenduur voldoet, ga ik er mee terug en wijs ze daar op.
    geld niet alleen voor fotoaperatuur.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Verlengde waarborg bij Konijnenberg

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      1-2-3-4 jaar garantie maakt bij mij niet uit hoor, als een product niet aan de verwachte levenduur voldoet, ga ik er mee terug en wijs ze daar op.
      geld niet alleen voor fotoaperatuur.
      grt,bouk.
      ok, maar je kan toch niet verwachten dat ze een produkt na 3 jaar nog gratis voor je herstellen?
      Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
      http://www.orlik.be

      Comment


      • #4
        Re: Verlengde waarborg bij Konijnenberg

        denk als je het ten top drijft wel hoor, bij normaal gebruik kom je een heel eind hoor.
        de meeste gaan zo ver niet, er van uitgaande dat de garantie verlopen is.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Verlengde waarborg bij Konijnenberg

          Ach, 1 jaar is 1 jaar, al die consumenten verenigingen kunnen nu wel schreeuwen dat je na jaren nog steeds je kan beroepen op garantie maar je vist overal achter het net.
          Probeer maar eens bij Konijnenberg aan te komen met je toestel van 3 jaar oud en dan te beweren dat je nog steeds garantie eist omdat je vind dat hij nog geen defect mag hebben omdat jij vind dat je hem normaal gebruikt hebt.
          Nou , ze pakken hem echt niet aan hoor, laten je het zelf uitzoeken met Canon/Nikon of een andere leverancier.
          En wat dan, ga je procederen tegen die grootmachten ?????
          Je hebt geen been om op te staan, ze rekken gewoon de rechtsgang voor vele jaren, en jij zit maar zonder toestel.
          Die consumentenbond en andere bonden moeten eens zorgen dat wat hun beweren op de garantie bon komt te staan, dan geloof ik er in, nu allemaal loos gezwets.
          Ik heb dus gewoon 3 jaar bijgekocht, is geen reclame hoor voor Konijnenberg, ik had ook liever gratis 4 jaar garantie gehad.
          www.sportactiefoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: Verlengde waarborg bij Konijnenberg

            Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
            Ach, 1 jaar is 1 jaar, al die consumenten verenigingen kunnen nu wel schreeuwen dat je na jaren nog steeds je kan beroepen op garantie maar je vist overal achter het net.
            ....
            Toch loont het de moeite om het te proberen. Procederen is wel het laatste wat die grote merken willen doen, omdat dit schade toebrengt aan hun imago.

            Laatst hebben we een probleem gehad met een Toyota (Rav4 met gebroken vliegwiel). 4,5 jaar oud en 120.000 kilometer op de teller. Toen hij gekocht werd was de garantieperiode 3 jaar of 100.000 kilometer.

            Even contact opgenomen met Toyota Belgium en ja hoor, alles piekfijn geregeld op kosten van Toyota. Dit telefoontje heeft ons dan ongeveer 2.400 euro uitgespaard.

            Dit is natuurlijk "goodwill" van Toyota, maar ik ben er zeker van dat met beleefde communicatie en een beetje aandringen er veel meer bereikte kan worden dan de meeste mensen verwachten.

            Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: Verlengde waarborg bij Konijnenberg

              Nooit garantie/waarborg bijkopen. Is onzin. Je hebt wettelijk gezien altijd garantie op een product. Elk product heeft een bepaalde levensduur, is het daarvoor al kapot, kan je altijd teruggaan.

              Comment


              • #8
                Re: Verlengde waarborg bij Konijnenberg

                Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                Toch loont het de moeite om het te proberen. Procederen is wel het laatste wat die grote merken willen doen, omdat dit schade toebrengt aan hun imago.
                Bij Canon wachten ze anders wel tot de dagvaarding om een minnelijke regeling te treffen .. persoonlijke ervaring .. en ja, doordat ze toen zolang ten onrechte het been stijf hielden zit ik nu met een levenslang Canon-complex

                Comment


                • #9
                  Re: Verlengde waarborg bij Konijnenberg

                  Tja Canon ... Ik had het wel over grote merken hé

                  Mvg,
                  TravelToy.
                  www.christian-bailleul.be | Blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verlengde waarborg bij Konijnenberg

                    Oorspronkelijk geplaatst door DBPaula Bekijk bericht
                    Nooit garantie/waarborg bijkopen. Is onzin. Je hebt wettelijk gezien altijd garantie op een product. Elk product heeft een bepaalde levensduur, is het daarvoor al kapot, kan je altijd teruggaan.
                    Precies !!

                    Een proces tegen een fabrikant of importeur is in dit geval onzin.
                    Er is helemaal geen verkoopovereenkomst tussen de consument en de fabrikant of importeur. Hij heeft je niets verkocht en je hebt daar dan ook helemaal geen garantie. De winkelier moet garantie geven en kan het op zijn beurt claimen bij de importeur (die twee hebben wel een verkoopovereenkomst).
                    Verder is het zo dat elk apparaat een verwachte levensduur heeft.
                    Mocht een apparaat kapot gaan binnen deze periode dan heb je eigenlijk recht op garantie, ook al is dat na 2 jaar. Het zal niet altijd gemakkelijk zijn om deze garantie ook te krijgen want de meeste winkeliers zullen zeggen dat de garantieperiode verstreken is. Laat je het echter voorkomen dan zul je in veel gevallen gelijk krijgen. Als je bijvoorbeeld een auto koopt, welke keurig door de garage onderhouden wordt, en de cylinders lopen vast na 3 jaar (ik noem maar iets) dan heb je recht op garantie. Mocht de verdeler zoiets weigeren en je laat dit voorkomen dan krijg je zeker gelijk.
                    Je mag namelijk van een auto verwachten dat de cylinders niet binnen 3 jaar
                    vastlopen. Het moet dan natuurlijk wel vaststaan dat je zelf niet in gebreken bent gebleven (olie regelmatig gecontroleerd, voldoende koelvloeistof etc).
                    Last edited by Psychonaut; 7 maart 2007, 15:02.
                    Van alles...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verlengde waarborg bij Konijnenberg

                      en zo is het(zie boven): al maakt bijna niemand er gebruik van, nou ik dus wel.
                      reeds gehad met een wasmachine(4 jaar normaal gebruik) en tot tevredenheid opgelost.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment

                      Working...
                      X