Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spotting op Zaventem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spotting op Zaventem

    Eerste keer gaan spotten. Graag jullie opmerkingen zodat ik er nog wat van kan leren. of zeg jullie gedacht.


    140 mm / 1/2500 sec / F4 / ISO 100


    200 mm / 1/200 sec / F14 / ISO 200


    200 mm / 1/200 sec / F11 / ISO 200

    Mijn site.

    Album in de maak
    Last edited by Musse; 5 maart 2007, 16:56. Reden: Exifs gevraagd
    www.mussedigital.be

  • #2
    Re: Spotting op Zaventem

    1ste is
    2e en 3e mss iets bijcroppen onderaan.

    Mvg
    BD0680BE Flickr
    α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

    Comment


    • #3
      Re: Spotting op Zaventem

      Overduidelijk 1

      Bij 2 en 3 is er TE veel ruimte nog rondom de vliegers. Bovendien had je geen geluk met de zon blijkbaar. Achteraan het decor volle zon en die vliegtuigen landen in de schaduw => heel donkere vliegertjes. Maar wees gerust, ben vandaag en gisteren ook gaan spotten en heb hetzelfde voorgehad. Kwestie van geluk hebben.

      Maar, ik zou ze alle drie toch krapper croppen, maar ja, die discussie komt hier elke keer op gang bij vliegtuigfotos

      Comment


      • #4
        Re: Spotting op Zaventem

        de eerste heeft mooi licht!
        de tweede en derde zijn al wat minder omdat ze in de schaduw staan, terwijl
        er toch nog zonlicht op de foto te zien is. Door dit contrast lijken ze wat weg te vallen, krijgen ze minder aandacht.
        In de derde zit wel wat meer beweging dan bij de tweede landing, iets meer gepanned dus

        Comment


        • #5
          Re: Spotting op Zaventem

          De eerste is wel . De andere twee vliegtuigen mogen misschien wat dichterbij getrokken worden.
          Wat is de plek in Zaventem waar je die vliegtuigen zo goed kan zien landen?

          Comment


          • #6
            Re: Spotting op Zaventem

            Scherpe foto's en mooie kleuren
            Alleen had ik alle vliegtuigen graag wat van dichterbij gezien
            Misschien wat meer inzoomen... op hoeveel mm zijn deze foto's genomen??


            Groetjes
            Soetkin
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Spotting op Zaventem

              Mooie foto's maat. Sluit me aan bij de rest. Zeker niet slecht voor de eerste keer. De volgende keer ga ik mee.

              Hans.
              www.rallyandraces.com

              Comment


              • #8
                Re: Spotting op Zaventem

                Bedankt voor de reacties. Zoals gevraagd de exifs erbij geplaatst.

                Grtz
                www.mussedigital.be

                Comment


                • #9
                  Re: Spotting op Zaventem

                  Heb je met opzet voor alle fotos zowel de sluitertijd als het diafragma veranderd? Ik zie f4, f14 & f11...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spotting op Zaventem

                    Neen niet met opzet. De eerste is gemaakt op opening de tweede en derde is gemaakt op sluitertijd. Beetje experimenteren de eerste keer om te zien wat het beste resultaat geeft. Weldra komt de rest in een album op mijn site.

                    Grtz
                    www.mussedigital.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spotting op Zaventem

                      Belichting en scherpte is meer dan ok , zeker voor iemand die de eerste keer spot , ik zou ze enkel liever van veel dichter zien , dus croppen ofwel wachten tot ze wat dichter zijn of je kan natuurlijk ook meer inzoomen als je lens die toestaat natuurlijk
                      Groetjes, Fabrice
                      www.fabke.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spotting op Zaventem

                        Foto's zijn geslaagd. Favo hier is nr 1.
                        Misschien ook even onder de aandacht brengen dat we sinds kort een "Transport" forumdeel hebben, speciaal voor auto's, boten, trucks, vliegtuigen, enz.
                        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                        Comment

                        Working...
                        X