Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

    deze mag dicht, ik heb de boodschap begrepen. Bedankt voor de enkelen die opbouwende kritiek hebben gegeven.
    Last edited by poochy; 2 maart 2007, 15:17.

  • #2
    Re: Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

    mijn kritiek : lees eerst nog de forumregels eens goed voordat je weer zoveel platen gaat posten.
    je excuus onder ps lijkt me niet voldoende om de mods te overtuigen, afwachten dus tot ze er weer zijn.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

      Ik vind bji de eerste de scherpte eigenlijk niet goed zitten.
      Die hoort volgens mij op het gezicht te zitten, maar ik zie die daar niet.
      It's not the size that matters, it's how you use it.
      Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

      Comment


      • #4
        Re: Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

        Het zijn allemaal kiekjes voor je album
        er is geen enkel beeld dat het niveau "kiekje"
        overtreft.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Het zijn allemaal kiekjes voor je album
          er is geen enkel beeld dat het niveau "kiekje"
          overtreft.
          voor jou misschien. Jij doet portretfotografie in een studio, ik doe feestfoto's in een fuifzaal. Natuurlijk zijn het in jouw ogen 'kiekjes'. Ik heb dan ook een andere mening over studiofotografie dan jij.
          Ikzelf ben wél tevreden over mijn foto's, en vroeg dan ook nog enkele extra tips zodat ik nog kan verbeteren. Dus als je mij geen tips en opbouwende commentaar kan geven, zwijg je best.

          Een vakantiefoto gemaakt met een compactje, zonder rekening te houden met de omstandigheden qua licht etc dàt noem ik pas een kiekje. Je hoeft niet zo neerkijkend te reageren; ik heb fototechnisch ook mijn best gedaan en proberen rekening te houden met sluiterstijd/lichtomstandigheden/... .
          Spreek dus in't vervolg niet algemeen, maar vergeet niet je zinnen te beginnen met "mijn mening is.." .

          Comment


          • #6
            Re: Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

            Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
            voor jou misschien. Jij doet portretfotografie in een studio, ik doe feestfoto's in een fuifzaal. Natuurlijk zijn het in jouw ogen 'kiekjes'. Ik heb dan ook een andere mening over studiofotografie dan jij.
            Ikzelf ben wél tevreden over mijn foto's, en vroeg dan ook nog enkele extra tips zodat ik nog kan verbeteren. Dus als je mij geen tips en opbouwende commentaar kan geven, zwijg je best.

            Een vakantiefoto gemaakt met een compactje, zonder rekening te houden met de omstandigheden qua licht etc dàt noem ik pas een kiekje. Je hoeft niet zo neerkijkend te reageren; ik heb fototechnisch ook mijn best gedaan en proberen rekening te houden met sluiterstijd/lichtomstandigheden/... .
            Spreek dus in't vervolg niet algemeen, maar vergeet niet je zinnen te beginnen met "mijn mening is.." .


            Mijne lieve jongen,

            Of ik zwijg of spreek bepaal ik nog steeds zelf !

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

              Kiekje 1 onscherp, kiekje 2 compo-indeling ongelukkig en onscherp, bij kiekje 3 had ik gewacht of me verplaatst tot de spot er niet opstond, kiekje 4 grijs(ruis)waas overheerst, vermoedelijk door spot in tegenrichting/ hoge iso, de tips om dit te vermijden zijn logisch, kiekje 5 is de leukste, spijtig van het formaat(verhouding)............en dat je de forumregels aan je laars lapt en de manier van antwoorden aan Jeff verteld genoeg..............

              Comment


              • #8
                Re: Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

                Scherpte en goede compo's mis ik in al je kiekjes

                foto 1 gaat de aandacht meer naar die party steward die net in zijn neus peutert
                foto 2 en 3 zou ik toch op een ander standpunt genomen hebben ..nu zeggen ze mij niks !


                de rest van de fotos geef ik geen commentaar die zullen toch verwijdert worden
                Last edited by Fabbe; 2 maart 2007, 12:39.

                Comment


                • #9
                  Re: Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

                  Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                  hier enkele foto's van REWIND, een feestje in Alma 2 te Leuven.

                  geef gerust uw commentaar en tips voor in de toekomst. Ik heb er zelf steeds mijn eigen kritiek bijgezet. Commentaar hierop is ook zeer welkom (ben je het met me eens of niet en (!!!) waarom)
                  Andere foto's zijn te vinden op www.poochy.be


                  ARTIESTEN

                  eigen kritiek: goede compo, scherpte ook en de aanblik van Alane heel sfeervol.


                  eigen kritiek: zn hoofd staat er niet volledig op. minpunt.



                  eigen kritiek: echt spijtig van die zwart lichtmachine op de achtergrond


                  eigen kritiek: hoge ruis , maar dit kan ook wel iets hebben.


                  eigen kritiek: mooie expressie van Linda (rechts) maar Sylvie (links) leidt de kijker wat af op deze foto.


                  SFEERBEELDEN


                  eigen kritiek: deze shot heb ik uiteraard bewerkt in photoshop. (foto filter/geknipt/contrast) ik vind hem wel geslaagd omdat mijn bedoeling was de kijker onmiddellijk te lokken naar het gezicht van het meisje. Sorry dat ik het zo klein post.










                  bedankt.

                  ps: ik weet dat ik hier meer dan 3 beelden post, maar als dit voor problemen zorgt, zal ik meerdere topic starten (artiest - sfeer). De foto's zelf zijn zo'n 70kb (8x70 =560kb) elk, dus in totaal minder verbruik van bandbreedte dan bv. 3x 200kb (= 600kb)
                  Er is inderdaad geen enkel beeld dat het kiekje-niveau overstijgt en hier zijn verschillende redenen voor: nietszeggende compositie (behalve de opgestoken handen), weinig of geen sfeer in de belichting (flash gebruikt?), verkeerde momenten afgedrukt, rommelige beeldinhoud (geen hoofditem), weinig expressie in de gefotografeerde gezichten (beter moment kiezen) ongelukkig gecropt,... om de voornaamste te noemen. Misschien toch eerst eens goed KIJKEN naar de talloze party- en concertbeelden op dit forum (en dan bedoel in niét de mijne, maar die van getalenteerde amateurfotografen) die wél iets uitstralen. Fotograferen is nog altijd eerst zién...

                  Volgende keer beter!
                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

                    ik wil graag enkele mensen tegenspreken hier.
                    foto nummer ... euh ... vijf? zes? ... swat, deze:



                    vind ik een heel geslaagde foto!
                    niet als concert- of als sfeerfoto, maar
                    als abstract werk. duidelijk een lucky shot,
                    maar soms moet je het een beetje aan jouw kant
                    hebben.

                    verder moet ik wél akkoord gaan met de mening van
                    de anderen aangaande je arrogant omgaan met
                    de forumregels en het erg geprikkeld reageren
                    op gegronde meningen van mede BD-ers.

                    zo, 'k heb het gezegd ...

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alana Dante, Regi en Sash! (Alma 2, Leuven)

                      Triest dat men weer maar eens foto's verwijderd uit een topic..
                      Dan rest niks anders dan een slotje, want een topic zonder foto's in showcase.....
                      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                      Comment

                      Working...
                      X