Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Rembrandt: Highly Recommended!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto Rembrandt: Highly Recommended!

    Na hier reeds enkele goede referenties gelezen te hebben over deze winkel, ben ik er vandaag eens speciaal heen gereden omdat ik op zoek ben naar een lichtsterke tele.
    In eerste instantie was ik geïnteresseerd in de Sigma 300mm f2.8 (in combinatie met 1.4x en 2x TC).
    Na een verhelderend gesprek met een vriendelijke zaakvoerder, bleek de Sigma 120-300mm f2.8 voor mij mss. een nog betere optie?...

    Toevallig was er op dat ogenblik ook een vertegenwoordiger van Swarovski, die een digiscope demo gaf aan een collega natuurfotograaf.
    Als je bedenkt wat allemaal mogelijk is met een 80HD telescoop en 20-60x oculair in combinatie met een compact cameraatje...

    Een en ander maakt dat ik nu opnieuw kan beginnen met mijn huiswerk en afwegen of digiscopie mogelijk een valabel alternatief vormt...

    Al bij al een zeer aangename kennismaking met deze winkel, waar men inderdaad nog uitleg geeft en waar ze niet opdringerig staan te springen om u toch maar iets aan te smeren...

    Goede ervaringen mogen ook eens aan bod komen!...

  • #2
    Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

    Foto Rembrandt in Maastricht?????

    Comment


    • #3
      Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

      Waarschijnlijk Bredabaan in Merksem bij Antwerpen
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

        Oorspronkelijk geplaatst door robert62 Bekijk bericht
        Foto Rembrandt in Maastricht?????
        Neen, idd. in Merksem bij Antwerpen.

        Vlaanderen dus!...

        Comment


        • #5
          Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

          Ik begin meer en meer de neiging te krijgen mijn gerief te kopen in het Antwerpse (Foto Dali, Rubens, Rembrandt...). De service is er telkenmale uitstekend, de verkopers zijn op de hoogte van hun producten en de prijzen zijn zeer concurrentieel.
          De rit vanuit West-Vlaanderen neem ik er dan met plezier bij.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

            Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
            Als je bedenkt wat allemaal mogelijk is met een 80HD telescoop en 20-60x oculair in combinatie met een compact cameraatje...

            Een en ander maakt dat ik nu opnieuw kan beginnen met mijn huiswerk en afwegen of digiscopie mogelijk een valabel alternatief vormt...
            Telescoop + prosumer combinatie is hier vroeger al besproken. Dat werkt, mensen doen dat, maar alles hangt af van wat je bedoeling is met die foto's. Er bestaan zelfs speciale websites voor.

            a) Is je bedoeling: "kijk eens wat een zeldzame X" ik op 100 meter aftand nog heb kunnen strikken, dan is een telescoop een optie. Ook als je bvb. een encyclopedie maakt.

            b) Maar lichtsterkte, scherpte, kleur enz...laten niet echt toe van expo-foto's te maken die beoordeeld worden op de foto en niet op de zeldzaamheid van het getoonde.

            My 2 cts
            Paul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

              //offtopic

              Wat ge daar allemaal gratis bij nen camera krijgt...

              Nikon D80 + AF-S DX 18-135mm + SB-600 FLASHKIT Met Gratis fotorukzak, SD 2gb, Pro statief en reinigingsset
              Nikon D80 / Sony DSC-H5

              Comment


              • #8
                Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

                Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                ....Ook als je bvb. een encyclopedie maakt....
                Zijn er veel leden op dit forum die een encyclopedie maken?

                Comment


                • #9
                  Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

                  Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                  ... deze winkel, waar men inderdaad nog uitleg geeft en waar ze niet opdringerig staan te springen om u toch maar iets aan te smeren...
                  neen, in deze winkels staan de klanten opdringerig te wachten tot het hun beurt is om met de adviseur (want ik noem dit geen verkoper, vind dat te pejoratief klinken voor iemand die je echt wilt adviseren) te mogen spreken. Ik ga er enkel op weekdagen buiten lunchpauze, dan is er weinig volk, zodat je dadelijk een eerste klasse uitleg krijgt. Veel van mijn gerief komt van daar. Ook in naverkoop even gedienstig als in voorverkoop

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

                    Dat zal dan wel wikipedia zijn zekers ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

                      Heb mijn spullen ook bij Rembrandt gekocht en heb daar nog geen seconde spijt van gehad.

                      Ze nemen inderdaad de nodige tijd om je te adviseren en ze puschen niet om te kopen. Hun prijzen zijn zeer concurrentieel en de service is buitengewoon UITMUNTEND

                      Ik heb dan nog eens als "extra" voordeel dat ik er op 15 minuutjes ben

                      Mijn persoonlijke top 2 van foto-shops (wou eerst een top 3 geven maar dit zijn de enige waarmee ik tot op heden al koopervaringen heb, waarom zou een mens verder zoeken als prijs & service meer dan OK zijn?)
                      1. Foto Rembrandt
                      2. Geheugenkaart

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                        Telescoop + prosumer combinatie is hier vroeger al besproken. Dat werkt, mensen doen dat, maar alles hangt af van wat je bedoeling is met die foto's. Er bestaan zelfs speciale websites voor.

                        a) Is je bedoeling: "kijk eens wat een zeldzame X" ik op 100 meter aftand nog heb kunnen strikken, dan is een telescoop een optie. Ook als je bvb. een encyclopedie maakt.

                        b) Maar lichtsterkte, scherpte, kleur enz...laten niet echt toe van expo-foto's te maken die beoordeeld worden op de foto en niet op de zeldzaamheid van het getoonde.

                        My 2 cts
                        Paul.
                        Dàt is nu precies wat ik zelf ook reeds vermoedde....

                        Tot op heden heb ik zelf dus nog geen ervaring met digiscopie, maar met geschikt materiaal schijnt het toch tot kwalitatief goed resultaat te kunnen leiden (zegt de adviseur van deze gerenomeerde winkel). Digiscopie vandaag is natuurlijk niet meer wat het een jaar of zo geleden was. Ook hier heeft de technologie blijkbaar niet stil gestaan... De prijzen zijn er dan ook naar (ca. 3.000€ excl. camera!)!...

                        Natuurlijk ben ik nu volop de digiscopie websites aan het natrekken, maar zoals je zegt, digiscopers zijn idd. meestal "vogelaars" die ook een foto willen van een "waarneming", eerder dan "fotografen" die de natuur als onderwerp hebben gekozen.... if you see what I mean...
                        Onze kwaliteitseisen liggen idd. bijzonder hoog!....

                        Onlangs heb ik toevallig iemand ontmoet die dergelijke uitrusting heeft en ik ga hem toch nog eens contacteren voor wat meer in depth uitleg én vergelijkende praktijktests, hij met de Swarovski, ik met de Bigma...
                        Last edited by LucD; 1 maart 2007, 14:31.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

                          Ik ben er ook een erg tevreden klant en rijd met plezier een half uur naar ginder. Het zijn ook stuk voor stuk fotografen en niet in de eerste plaats verkopers.
                          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto Rembrandt: Highly Recommended!

                            ... tof om ook eens een tegenhanger te horen van de "daar is die nog 5€ goedkoper"-visie...

                            Comment

                            Working...
                            X