Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carnevale Venezia 2007

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carnevale Venezia 2007

    Het carneval in Venetie is iets wat je ens moet meemaken. Een massa volk maar ook een heel speciale sfeer en uiteraard de vele mooie kostuums. Het is wel niet altijd even gemakkelijk om een mooie foto te maken want als zo'n gekostumeerde verschijnt is hij of zij binnen enkele seconden reeds omgeven door een hele troep fotografen en toeschouwers. Daarbij verliezen sommigen de omgeving wel eens uit het oog en botsen tegen anderen op of ze vallen zlfs in het water zoals ik zelf heb gezien. Samen met iemand anders heb ik de onfortuinlijke weer aan land gebracht en gelukkig had de man niets. Het ambulancepersoneel was ook snel ter plaatse om de man weer wat warmte te geven. Zijn fotouitrusting dat zal wat anders zijn vrees ik....
    Hieronder een kleine impressie :



    Vlucht van de Engel (opening carnaval)



    Last edited by karlito; 28 februari 2007, 19:45.
    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

    Bezoek mijn foto's online

  • #2
    Re: Carnevale Venezia 2007

    Mooie foto´s met een voorkeur voor de 2de!
    Kan je van de 1ste wat uitleg verschaffen wat deze hangende schone daar exact aan het doen was?
    BD0723BE

    Comment


    • #3
      Re: Carnevale Venezia 2007

      De "vlucht van de engel" is een traditie komt voort uit de geschiedenis. Een Turkse gevangene kon zijn vrijheid verdienen door over een koord van de toren naar het Dogenpaleis te lopen. De gevange viel te pletter en kreeg op deze gruwelijke manier zijn "vrijheid". De engel die nu afdaalt van de toren via de kabel staat symbool voor dit verhaal. Men kiest de laatste jaren ook, telkens voor een bekend persoon afkomstig uit de Veneto.
      De jongedame op de foto is Federica Pellegrini en gekozen tot engel 2007. Ze heeft tijdens de olympische spelen van 2004 zilver gewonnen op de 200m zwemmen ( free style).
      Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

      Bezoek mijn foto's online

      Comment


      • #4
        Re: Carnevale Venezia 2007

        mooie reeks
        voornamelijk 2 en 3
        (opm: bij de tweede best nog enkele pixels rechts weghalen, zodat je die zwarte stok? niet meer ziet , maakt de achtergrond nog iets rustiger zo.

        Comment


        • #5
          Re: Carnevale Venezia 2007

          @karlito, dank voor de uitleg
          BD0723BE

          Comment

          Working...
          X