Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To batch or not to batch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • To batch or not to batch

    Als ik foto's maak, dan is dat meestal op een event of van een of andere viervoeter.

    Gevolg is dat ik steeds met 50 tot 200 foto's thuis kom.
    Als ik al die foto's even wil verscherpen en de levels opschroeven ben ik al gauw enkele uren bezig.

    Wat doen jullie? Een batch verwerking in PS of er enkele uitpikken en die bewerken (en de rest bv in de prullebak).
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: To batch or not to batch

    Je kan ze in batch verwerken, en als er daarna een paar tussenzitten die tegenvallen met de automatische bewerkingen, dan kan je die nog altijd zelf aanpakken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: To batch or not to batch

      Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: To batch or not to batch

        Ik doe al m'n werk in Bibble Pro. Even snel overlopen of ze standaard goed genoeg zijn naar m'n smaak en dan via 'n batch (copy/paste van de settings) dezelfde bewerkingen op ze los laten om om te zetten naar jpg.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: To batch or not to batch

          @TedereTijger

          Is de RAW converter van Bibble Pro beter dan die van PS CS2?

          In een ander topic vertelde me iemand dan Capture veel meer detail haalt uit de RAW dan de CS2.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: To batch or not to batch

            Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
            Is de RAW converter van Bibble Pro beter dan die van PS CS2?
            In een ander topic vertelde me iemand dan Capture veel meer detail haalt uit de RAW dan de CS2.
            Of die beter is weet ik niet. 'k Heb enkel eens met de CS(1) raw convertor gewerkt en, om beleefd te blijven, ik was er niet van onder de indruk.
            Van Bibble weet ik gewoon dat ik er de resultaten mee haal die ik wil en daar ben ik blij om. (toch als ik het prijsverschil zie )
            Capture One heb ik nog niet mee gewerkt maar is volgens ik lees zo'n beetje "de referentie".
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

            Comment


            • #7
              Re: To batch or not to batch

              Mijn ervaring is : LESS IS MORE !

              Vroeger nam ik veel meer foto's die dan ergens op mijn hdd bleven staan omdat ik geen tijd had om er iets mee te doen.

              Nu denk ik veel meer na over de foto's die ik neem en kom misschien met misschien 10% van de totale hoeveelheid foto's thuis.

              het resultaat is dat ik veel meer geneigd ben om iets met mijn foto's te doen.

              G
              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
              like.no.other

              Comment


              • #8
                Re: To batch or not to batch

                @ Grf.

                Dat zou de ideale wereld zijn. Enkel top foto's maken en een digi met dia kwaliteit. Toen moest ne goeie fotograaf geen beelden verscherpen etc... etc...

                Maar mijn skils zijn verre van goed. Ook mijn hoofdonderwerpen, honden, zijn niet altijd meegaand...

                Maar terug on topic: Hoe ziet jullie badgeverwerking er uit?
                I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                Comment

                Working...
                X