Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp met reiniging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp met reiniging

    Wie kan mij helpen. Ik zit met een klein probleem. Een tijdje geleden had ik stof in mijn 400D en wou dit zelf reinigen maar met een oorstokje, maar met een nog slechter resultaat. Het is niet op de CCD chip maar op het glas waar de focus stippen op zitten en een beetje op de spiegel. Ik ben dan in de winkel gaan vragen wat ik nog kon proberen en nu hadden ze mij een klein luchtpistooltje verkocht maar ik denk dat het stof er echt vast opzit want ook hierbij krijg ik het niet verwijderd. Ik had al gedacht op het toestel binnen te brengen in de winkel maar ik heb al prijzen gehoord van 50€ of meer om het toestel te cleanen terwijl dit denk ik toch op een 10min geklaard is. Dan is 50€ toch wel vele vind ik. En om zelf met produckten beginnen te werken heb ik nog wat bang. Nu vroeg ik me af of hier iemand is in de omgeving van Sint-Truiden die me hierbij wil helpen en me wil leren om me mijn toestel zelf te onderhouden. Dan kan ik het in de toekomst zelf doen. Reageren mag hier ofwel via PM of mail.

    Alvast bedankt

    Goody
    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

  • #2
    Re: Hulp met reiniging

    blaaspeer of stofvrije doek

    ik zou me niet teveel zorgen maken over stipjes in je zoeker of op de spiegel
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Hulp met reiniging

      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      ik zou me niet teveel zorgen maken over stipjes in je zoeker of op de spiegel
      Veel zorgen maak ik me niet over die stipjes in de zoeker al vind ik het wel storend en zou ik vooral daarom het toestel willen zuiveren. En ergens vraag ik me toch af of het geen effect heeft op de scherptestelling vermits het stof zich op het glas met de focuspunten bevind.
      Dus hulp is nog steeds welkom
      Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

      Comment

      Working...
      X