Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zielig beest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zielig beest

    Dit is geen beste opname. Ik post deze dan ook niet voor een reactie of beoordeling.
    Hij is enkele weken geleden genomen in het gebied Hoefaert behorende tot de wandelingen van de Lieteberg nabij Gellik in het nationaalpark Hoge Kempen in belgië.
    Eigenlijk had ik hem eerder moeten plaatsen. Dit beest en ook de anderen die hier staan hebben werkelijk geen droog plekje en staan diep in de blub. Zelfs het voer staat en ligt in de blub.
    Hoewel ik geen fanatiek dierenbeschermer ben vind Ik dit geen verantwoord omgaan met dieren.
    Ik neem aan dat de situatie hier niet is veranderd.
    Wellicht zijn er deelnemers die iets aan deze situatie kunnen doen.
    groeten,
    Gerard


  • #2
    Re: zielig beest

    een schandalig verhaal hoor, zou de verantwoordelijke er eens op aanspreken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: zielig beest

      kunnen die beesten daar dan niet vrij rondlopen?
      ik zie er bv achteraan toch twee "op het droge" staan?
      niet dat ik de smurrie goedpraat, maar betwijfel een
      beetje of dat beest er last van heeft ...

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: zielig beest

        staat indd goed in de modder, maar tis n schotse hooglander, die zijn gemaakt voor zo n dingen te overleven
        er zijn andere dierenmisdrijven waar sneller iets aan gedaan mag worden, hoewel het niet echt goed te keuren is natuurlijk
        One life, live it!
        vernieuwde site: natuurbeeld

        Comment


        • #5
          Re: zielig beest

          't Is winter hé, en dat betekent regen en modder. Het dier ziet er op de foto goed gezond uit. Het zou pas een probleem zijn mocht het continu in de modder staan. Dan zouden de hoeven week worden en er allerlei problemen (lees ontstekingen) optreden. Maar inderdaad, ze kunnen op hogere grond gaan staan. Deze komt gewoon eten.
          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
          Uit: Apocrief

          Comment


          • #6
            Re: zielig beest

            Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Bekijk bericht
            staat indd goed in de modder, maar tis n schotse hooglander, die zijn gemaakt voor zo n dingen te overleven
            er zijn andere dierenmisdrijven waar sneller iets aan gedaan mag worden, hoewel het niet echt goed te keuren is natuurlijk
            Inderdaad deze soort koeien worden speciaal uitgezet in nattere gebieden.
            Omdat deze soort niet zo gevoellig is aan pootrot.
            Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

            Comment


            • #7
              Re: zielig beest

              Dit is inderdaad helemaal niet zo erg als het op het eerste zicht lijkt. Het is een soort die typisch gebruikt wordt als 'grote grazer' in natuurgebieden precies omdat deze nog resistent zijn aan 'wildlife-omstandigheden'.

              Als je daar een dikbil uit de stallen van boer Jules zet dan is dat een héél ander verhaal.

              Wel mooi dat je bezorgd reageerde. Het beste wat je in zo'n omstandigheden kan doen is zorgzaam omspringen met de informatie die je hebt en de juiste mensen contacteren.
              Birdwatching ... it's a way of life!

              http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

              Comment

              Working...
              X