Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Pentax glas (SDM)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw Pentax glas (SDM)

    Pentax heeft net in een press release the specs van de nieuwe DA* objectieven bekend gemaakt:
    Link: DA* Press release
    De smc PENTAX-DA*16-50mm F2.8 ED AL[IF]SDM en de smc PENTAX-DA*50-135mm F2.8 ED [IF]SDM dus.

    Interessant: SDM wordt de Pentax benaming voor de nieuwe supersonische AF. Beide hebben interne focus. Weathersealing is bevestigd (was gerucht tot nu) en er is een nieuwe coating. I like it, moet beginnen sparen voor de DA*16-50/2.8 denk ik... Wie koopt m'n DA16-45/4 binnenkort? Bovendien zullen beide objectieven zonder problemen op oudere bodies werken in traditionele AF!

    Hiernaast wordt ook meer duidelijk over de andere objectieven die op de roadmap staan:
    Link: PMA Exhibits
    Hierin: smc PENTAX-DA*200mm F2.8 ED [IF] SDM, smc PENTAX-DA*300mm F4 ED [IF] SDM, smc PENTAX-DA*60-250mm F4 ED [IF] SDM en smc PENTAX-DA 35mm F2.8 Macro Limited. De eerste twee voor September, de 60-250 voor December (ik weet al wat onder de kerstboom liggen zal!!) en de laatste alsnog zonder datum.

    Alle drie de teleobjectieven met SDM, great!! Alle drie DA*. De DA*60-250/4 en de DA*300/4 (f/4 dus nieuw design, niet een herziene FA*300/4.5) hebben bovendien een tripod collar. Die was op de mock-up van de DA*60-250/4 op Photokina niet te zien, wat ik een gemis vond. Ook was dit m'n enige punt van kritiek op de FA*300/4.5. Mss dat die laatste ook binnen een half jaartje te koop zal staan om vervangen te worden?
    En een DA35/2.8 Limited macro. Limited!!! Wat moet dat worden als je weet dat de enige vglbare macro die Pentax tot nu maakte (de 50mm) ongeveer het allerscherpste objectief uit de Pentax-geschiedenis is...

    Bon, je ziet het, I like it, maar ik ben dan ook een fan...

    Wim
    Last edited by ishpuini; 26 februari 2007, 15:27.
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

  • #2
    Re: Nieuw Pentax glas (SDM)

    Ben al beginnen sparen. Ik vrees dat de prijzen even hoog zullen zijn als de kwalieit.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw Pentax glas (SDM)

      Ik vrees dat de prijzen even hoog zullen zijn als de kwalieit
      Ik vrees het ook, jah.... maar de release van deze nieuwe lenzen is misschien ook wel gunstig voor de prijs en aanbod van goeie tweedehands lenzen. Dat hoop ik althans....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw Pentax glas (SDM)

        Das knap van Pentax, hopelijk volgt sony !
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw Pentax glas (SDM)

          Zal de tokina 16-50 nu ook spoedig ten tonele verschijnen of moeten we daar nog even geduld voor moeten uitoefenen ? Wie zal het zeggen ?


          Bert

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw Pentax glas (SDM)

            Oorspronkelijk geplaatst door chris_brugge Bekijk bericht
            Ben al beginnen sparen. Ik vrees dat de prijzen even hoog zullen zijn als de kwalieit.
            Richtprijzen op pentax.de:
            So liegt die Preisempfehlung für das 16-50 mm Objektiv bei 829,- Euro, und für das 50-135 mm bei 929,- Euro.
            Niet goedkoop, maar toch nog redelijk als je andere prijzen ziet...

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw Pentax glas (SDM)

              Ned Bunnell publiceerde een vergelijking van de DA16-45/4 met de DA*16-50/2.8 op z'n blog:
              Ned's 16-45 vs 16-50

              Hierbij valt op dat de nieuwe DA* niet zo veel groter is dan de een stop tragere DA. Enkel een groter front element en dus ook filterdraad. Bovendien op z'n langst @50mm, dus geen reverse zoom zoals de DA.

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment

              Working...
              X