Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FTP-SERVERS !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FTP-SERVERS !!

    Ik weet niet hoeveel mensen hier een eigen ftp-server draaien en van daaruit hun foto's laten zien, maar het is knap vervelend als je ftp-client bij het zien van zulke bestanden openvliegt en vraagt om dat bestand via ftp te downloaden.

    Stel je server goed in, ik kan hier overal inbreken en de zaak wissen als ik wil.

    Nee serieus, het begint echt vervelend te worden hoor. De betrokkenen hebben de afgelopen dagen allemaal wel een mailtje hieromtrent gekregen, maar reageren niet echt heb ik de indruk. Het is serieus irritant, ik blijf uit sommige topics gewoon weg ..
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

  • #2
    ik begrijp infeite niet goed wat je bedoelt.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Nou simpel, sommige mensen hier ('k zal geen namen noemen) hebben hun foto's op een ftp server draaien, dus met andere woorden op hun eigen computer, nu is erbij die personenen vrij eenvoudig te zien wat ze op hun ftp server hebben staan, en kunnen wij (als we dat willen) de files veranderen, deleten etc.
      Wellicht is het of slim om via een andere weg je foto's aan ons te laten zien, of mail eens naar tom met de vraag hoe de ftp server goed in te stellen.(dat zou ik niet weten nog nooooooit gedaan)

      CHeerio
      Leo

      Comment


      • #4
        ik begrijp infeite niet goed wat je bedoelt.
        lezen jongen: "maar het is knap vervelend als je ftp-client bij het zien van zulke bestanden openvliegt en vraagt om dat bestand via ftp te downloaden."

        en meteen ben ik binnen, om een non-believer eens te bewijzen heb ik één van mijn foto's gewoon op zijn webspace gezet.

        Leo,

        ik ook niet, maar ik veronderstel dat je dat wel kan als je die zaakjes zelf kan draaien.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          Originally posted by tom314
          Leo,
          ik ook niet, maar ik veronderstel dat je dat wel kan als je die zaakjes zelf kan draaien.
          't is natuurlijk gewoon een kwestie van rtfm (read the frickin manual)
          EN ik vind het een goede van je dat je een van je plaatjes er op heb gezet, ik dacht vanochtend hetzelfde te doen, maar heb me bedacht. Wees wel voorzichtig met dit soort zaken he tom. ('t kan nare gevolgen hebben)

          Cheerio
          Leo

          Comment


          • #6
            daarom ook.

            als morgen iemand inbreekt bij die mannen en echt iets verpest, heb ik het waarschijnlijk nog gedaan ook.

            Ik vind het gewoon enorm vervelend. ik moet enkele klikken doen alvorens afgesloten en ik weer verder kan. beeld U hardnekkige, niet direct weg te krijgen pop-ups in die op willekeurige topics zitten, leuk!
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #7
              Tom, niet iedereen is even sterk in beveiliging, maar terecht dat je een opmerking maakt in hun eigen voordeel. Ikzelf beveilig m'n spullen redelijk wat, maar ik zit dan ook in de 'branche' ...

              Wat mij eerder stoort is dat ze iets posten, de link verwijst naar een bestand op de eigen machine, maar als ze weg zijn , staan die dingen meestal af, met de 'red cross' tot ergernis ...

              Ik laat enkel iemand toe waarvan ik het wil, dus ik plats mijn foto's dan ook meestal op een server van een provider ...

              Philippe

              Comment


              • #8
                Indien ik mijn foto's op mijn webspace van telenet zet via een ftp progje om up te loaden ben ik dan ook verkeerd bezig en staat de boel dan ook open? Indien ja graag raad om dit te voorkomen.
                D7000 + 28 tot 400mm

                Comment


                • #9
                  is het niet een klein beetje vergezocht ??

                  Maar moet je niet echt een wizzkid zijn om een server te hacken ??
                  niet elke fotograaf of pc liefhebber houdt zich daarmee bezig ?1?

                  Is het juist ICQ of MSN gevaarlijker ?
                  een goede firewall doet toch al wonderen ???
                  mvg
                  gabriella
                  Canon 300D en 350D
                  canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                  canon 20-35 usm

                  Comment


                  • #10
                    Gabriella:


                    Neen, dit is niet ver gezocht.

                    Je moet een aantal dingen goed uit elkaar houden.

                    Een netwerk (lan, wan, internet) bestaat uit een aantal componenten.
                    Deze zijn, simpel gezegd, servers, computers en netwerkapparatuur (hubs, netwerkkabel, firewall etc)

                    Content (bestanden) plaatst men op servers (web, ftp)
                    Deze servers plaats men in een netwerk en al die netwerken knoopt men aan elkaar en voilá.... d'r is internet.

                    Wat is nou de taak van een firewall.

                    Een firewall heeft als ENIGE doel, 2 netwerken van elkaar te scheiden en alleen toegang van het ene tot het andere netwerk te geven op poorten die de beheerders kiezen.

                    De taak van de server.

                    De taak van de server is, het ter beschikking stellen van de content EN controlren of de persoon die deze content wil benaderen hier wel de juiste rechten voor heeft.

                    mmmmm, het is wat veel technisch gezwets, dus maar ff een voorbeeldje:

                    voorbeeld 1:

                    Ik heb een webserver, waarop een foto staat.
                    Deze foto mag door iedereen gelezen worden.
                    De server is een webserver, standaard poort is dan dus 80

                    De firewall configureer je dan zo, dat alle poorten geblokt worden, buiten poort 80, dan dat is de poort waarop je verkeer naar je server toe laat.
                    De server wordt dan zo geconfigureerd dat, als je via poort 80 binnen komt, je die foto ziet. Iedereen heeft toegang, dus iedereen mag de foto zien.

                    Er gebeurd dus het volgende:

                    via internet, komt er iemand bij de firewall........... KLOPKLOP, ik wil graag naar binnen via poort 80
                    nah, zegt de firewall, da's goe, da mag.
                    Vervolgens kom je bij de server..... KLOPKLOP, ik wil graag zien wat d'r achter poort 80 zit.
                    ff kijken zegt de server, poort 80 heb ik en iedereen heeft toegang, dus kom 'binnen'

                    en voila, de foto staat op uw scherm.


                    Voorbeeld 2:

                    Ik heb een webserver, waarop een foto staat.
                    Deze foto mag NIET door iedereen gelezen worden, enkel en allene mensen met het juiste passwoord en userID hebben toegang.
                    De server is een webserver, standaard poort is dan dus 80

                    De firewall configureer je dan zo, dat alle poorten geblokt worden, buiten poort 80, dan dat is de poort waarop je verkeer naar je server toe laat.
                    De server wordt dan zo geconfigureerd dat, als je via poort 80 binnen komt, er om password en userID gevraagd wordt.

                    Er gebeurd dan het volgende:

                    via internet, komt er iemand bij de firewall........... KLOPKLOP, ik wil wederom graag naar binnen via poort 80
                    tuurlijk, zegt de firewall, da's goe, da mag.
                    Vervolgens kom je bij de server..... KLOPKLOP, ik wil graag zien wat d'r achter poort 80 zit.
                    ff kijken zegt de server, poort 80 heb ik, MAAAAAAAAAAR wat is uw password en userID? Heeft u dat niet... helaas, dan geen toegang.


                    zoals je ziet, is het de server die dus bepaald wie welke rechten heeft en niet de firewall.
                    Hierbij moet ik nog opmerken dat er op serverniveau meer rechten zijn dan alleen het READ-recht.

                    Het kan dus heel goed zijn, dat sommige mensen hun ftp/web-server niet goed geconfigureerd hebben en FULL CONTROL rechten geven aan annonieme gebruikers.
                    Dat betekend dat elke gebruiker de foto's kan aanpassen/verwijderen en dat kan nooit de bedoeling zijn.

                    Het is daarom goed dat tom314 mensen daarop wijst........ want om er achter te komen dat je server ineens leeg is... dat heb je toch liever niet


                    greetz





                    In every colour there's the light
                    In every stone sleeps a crystal
                    Remember the Shaman, when he used to say:
                    "Man is the dream of the dolphin"

                    Comment


                    • #11
                      Dat is nu eens een goeie uitleg Goe gezegd Dolphin

                      Groetjes,
                      Lex
                      .:www.shadowarts.be:.

                      Comment


                      • #12
                        Prima uitleg in gewonemensentaal Dolphin .
                        Gelukkig heb ik hier een webmaster in huis, zodat ik me er verder niet in hoef te verdiepen .

                        Jacki
                        Meer foto's op Mukblog

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by luc200
                          Indien ik mijn foto's op mijn webspace van telenet zet via een ftp progje om up te loaden ben ik dan ook verkeerd bezig en staat de boel dan ook open? Indien ja graag raad om dit te voorkomen.
                          Luc, zoals je het doet, vormt dit GEEN ENKEL probleem, want je plaatst je bestanden op een andere computer, namelijk de webserver van Telenet en die zorgen voor hun eigen security.

                          Jij gebruikt enkel een programma dat tijdelijk (wanneer je de bestanden upload) een verbinding maakt met de Telenet computer op TCP poort 21 maar dat heeft voor u minder belang.

                          Het risico wordt pas enkel groter als je plannen hebt om je foto's op je eigen computer te laten staan, en de kijkers de middelen biedt om de foto's op jou computer te komen bekijken, want dan moet je je computer 'openzetten' om toegang te verlenen.

                          Dus, neen, geen probleem Luc, zoalang je de foto's op je provider zijn webspace plaats, no worries.

                          Waarom heb ik zo mijn gedacht over een eigen 'thuis' server :

                          1) de bandbreedte die een ADSL of Kabel provider biedt is tegenwoordig 128 of max 256 kBit. In thuis-taal is dit 15 KB/Sec of 30KB/sec maar dit zijn theoretische waarden en worden niet altijd gehaald.

                          2) je deelt ook deze bandbreedte met andere 'kijkers' dus als je foto's adverteert, en er kijken meerderen tesamen, gaan ook deze snelheid achteruit, resultaat, foto's worden nog minder snel geladen in de browser v.d. kijker.

                          3) je upload limiet zal snel vol zitten, resultaat, je wordt gesqueezed (bij meerdere providers) en daar gaat je breedband aansluiting voor ene maand

                          4) mijn grootste ergernis: als je thuis je computer afzet, dan kan er niemand komen kijken, dus weg die foto's en je linken, allemaal dode links, aaaarrggg dat haat ik.

                          Persoonlijk zeg ik, als je geen goede verbinding hebt, en geen garantie kunt bieden om iets 'aan te bieden' op het internet, vergeet dan gewoon een thuis 'server' ... niemand heeft de boodschap aan beelden die af en toe zichtbaar. voor een experiment, OK, doe ik ook, maar ga niet verkondigen dat je fotootjes een nieuwe locatie hebben of link geen foto's naar je egen PC, want niemand ziet die als jij offline bet ...

                          Ik hoop dat ik een en ander heb kunnen verduidelijken

                          Philippe

                          Comment


                          • #14
                            Ok , tot daar aan toe, die mensen moeten het dan maar zelf weten, en meestal draaien die ftp servertjes dan ook op een tweede pc ergens uit de oude doos.
                            Ik ben er ook geen voorstander van, maar Tom ik begrijp nu niet dat dit een reden is om uit sommige topics weg te blijven, 't is natuurlijk vervelend als je de foto niet te zien krijgt maar dat is ook alles, het zou mij toch in geen geval kunnen irriteren dat een ander zijn servertje kan/zou gehacked worden.
                            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                            Comment


                            • #15
                              Ofwel, als u de deur van uw huis niet op slot doet, en ze halen alles weg, dan is het geen inbraak omdat uw huis vrij te betreden is!
                              Heeft u wel uw slot dicht, en iemand breekt in, dan is hij schuldig. Tenzij je natuurlijk iedereen een sleutel van je huis geeft

                              En nee, je hoeft geen slimmerik te zijn om iemand z'n systeem binnen te komen, heb je hele leuke tooltjes voor.



                              http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                              Comment

                              Working...
                              X