Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

    Hoi Nieuwe ronde nieuwe kansen



    andere dag onder andere licht omstandigheden





    enne he nee het was niet in me opgekomen
    ~ Canon + weinig glaswerk

    WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

  • #2
    Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

    Aparte soorten. Je tapuit is weer fraai. Je tjiftjaf vind ik als foto iets minder door het harde licht wat je had...
    Groetjes Edwin
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

      Mee eens : de tjiftjaf op 't randje, maar daar staat tegenover dat een het een knaller van een waarneming is
      De tweede tapuit voor mij in de leukste compo.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

        mooie(scherpe) reeks hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

          knap werk
          Voor mij heeft de tjiftjaf de beste compo, minder is de lichtinval hier, maar zeker niet storend ofzo. Deze laatste heeft mijn voorkeur alles samen.

          Comment


          • #6
            Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

            Misschien een iets te harde toonzetting (lees contrastrijk) en een ietsiepietsie te veel verscherpt
            Maar in elk geval mooie opnames
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Misschien een iets te harde toonzetting (lees contrastrijk) en een ietsiepietsie te veel verscherpt
              Maar in elk geval mooie opnames
              Greetz, Kariboe
              IK volg Kariboe
              knap!
              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

              Comment


              • #8
                Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

                Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                Misschien een iets te harde toonzetting (lees contrastrijk) en een ietsiepietsie te veel verscherpt
                Maar in elk geval mooie opnames
                Greetz, Kariboe
                Hoi Kariboe,

                Doel je op alle drie? of nummer 2 in het bijzonder?

                Die ziet er inderdaad anders uit dan bedoeld die zou iets zachter mogen van kleur en scherpte. Dat is me gisteren (op andere monitor) niet opgevallen
                ~ Canon + weinig glaswerk

                WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

                Comment


                • #9
                  Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

                  Oorspronkelijk geplaatst door ToXiQ Bekijk bericht
                  Hoi Kariboe,

                  Doel je op alle drie? of nummer 2 in het bijzonder?
                  Het is subtiel hoor... en waarschijnlijk niet fout. Deze beelden kunnen perfect hoor... het is een beetje je persoonlijke keuze... en daar is niets verkeerd mee.
                  Maar voor mij zijn ze allemaal wat hard - en om eerlijk te zijn - weet ik nu niet of het de hoge contrasten zijn, dan wel de te scherpe randen die daar verantwoordelijk voor zijn...
                  Je derde is de zachtste van de drie, maar daar is een bepaald deel van de hooglichten (bijna) uitgebrand...

                  Maar nog eens, jouw keuze kan perfect, denk ik. Misschien even uitkijken wat anderen hierover vinden...
                  Groetjes, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Het is subtiel hoor... en waarschijnlijk niet fout. Deze beelden kunnen perfect hoor... het is een beetje je persoonlijke keuze... en daar is niets verkeerd mee.
                    Maar voor mij zijn ze allemaal wat hard - en om eerlijk te zijn - weet ik nu niet of het de hoge contrasten zijn, dan wel de te scherpe randen die daar verantwoordelijk voor zijn...
                    Je derde is de zachtste van de drie, maar daar is een bepaald deel van de hooglichten (bijna) uitgebrand...

                    Maar nog eens, jouw keuze kan perfect, denk ik. Misschien even uitkijken wat anderen hierover vinden...
                    Groetjes, Kariboe
                    Vooralleer over te gaan tot het mierenn**ken wil ik zeggen dat het weer een prachtige serie is. .

                    Je derde is zowiezo het zachtste, heeft het mooiste licht van de drie. Een beetje spijtig van de hoge lichten maar dat is gemakkelijk te verhelpen.

                    Compo is .

                    Persoonlijk denk ik dat je de eerste en tweede wat veel verscherpt en gesatureerd hebt.

                    Dit zie je aan de halo over de rug.

                    Bij de eerste foto zie ik zelfs een soort CA/PF opkomen onder zijn pootjes.

                    Dit fenomeen komt ook voor in de witte halsband in de tweede foto.

                    Pas op, dit zie ik pas na de opmerking van Kariboe.

                    Het is geweten dat Kariboe een oog heeft waaraan niks ontsnapt op gebied van kleur/contrast/zweem etc..

                    Maar nogmaals, je foto's zijn heel mooi. Op een paar pietluttige zaken na die toch niemand ziet.

                    Mooi.
                    Groetjes
                    ----JO

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Misschien een iets te harde toonzetting (lees contrastrijk) en een ietsiepietsie te veel verscherpt
                      Maar in elk geval mooie opnames
                      Greetz, Kariboe
                      Ik heb dezelfde mening

                      wingske

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

                        Hoi Jo en Kariboe,



                        Een iets aangepaste versie! krijg de witte plek in hals er niet uit

                        tja kijken is moeilijk he van 1 was dat onder de pootjes mij dus niet eens opgevallen

                        2 is aangepast maar per ongeluk overschreven! De halo boven de rug is weg! En kleur toon is zachter.

                        Probleem vind ik is dat het moeilijk goed te doen is om iedereen het naar de zin te maken. Voor de een is iets harder mooier en de ander zegt te soft.

                        Ik zou er graag tussenin zitten en ben erg blij met dit constructieve commentaar

                        mvgr Walter
                        ~ Canon + weinig glaswerk

                        WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

                          De kunst bestaat er in om net op tijd te stoppen.

                          Ik ben ook God niet maar als je teveel verscherpt, teveel saturatie toepast en nog teveel van dit en teveel van dat, dan beginnen de imperfecties de neus op te steken zoals in dit geval de halo en de PF/CA.

                          De halo was me direct opgevallen, de PF/CA heb ik pas na een degelijke controle gezien maar beiden waren in feite niet storend.

                          Er zijn mensen die dit direct zien en storend vinden maar er zijn ook mensen die dit niet zien en dan heb je mensen die iets zien en niet weten wat er scheelt.

                          Het is maar hoe hoog je de lat legt voor jezelf.

                          Persoonlijk vind ik de aanpassingen al stukken beter.

                          De tweede is nu een pareltje. Het harde, scherpe heeft nu plaats gemaakt voor een mooie zachte, maar nog steeds scherpe foto.

                          Ook je derde heeft nu een wat warmere kleurtoon die beter overkomt.

                          Door mensen zoals Kariboe(in de goede zin hé ) heb ik geleerd om heel kritisch te zijn voor mezelf.

                          Zij zien de kleine dingen die een foto "maken", zij zien nog de kleine fouten waar wij langs kijken.

                          Het is soms vervelend, maar hier leer je het meeste uit.

                          Goe bezig jong.
                          Groetjes
                          ----JO

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

                            Bedankt voor je reactie Jo ,

                            Worden halo's geintroduceerd door bewerkingen? Of kunnen deze al in de foto zitten?

                            Bij de 2e foto zie je nog steeds in de knik van de vleugel iets zitten en dit zat van topvleugel tot de kop. En deze zat al in het orgineel! Welke dan door bewerkingen (een lichtblauwe lijn/gloed (geen PF) ) alleen maar versterkt wordt. Deze is dus weggegumd niet helemaal zie ik nu (moet thuis maar eens een andere monitor gaan aanschaffen).

                            Tja snelheid / haast is dodelijk . Ik zal eens proberen iets te bewerken en er dan er een nachtje over te slapen en er nog eens naar te kijken .

                            Nee vind dit juist goed en niet vervelend. Het (ga ik vanuit) bedoeld als opbouwende kritiek

                            mvgr Walter
                            ~ Canon + weinig glaswerk

                            WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2 x Roodborst 1 x Siberische TjifTjaf

                              Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                              De tweede is nu een pareltje. Het harde, scherpe heeft nu plaats gemaakt voor een mooie zachte, maar nog steeds scherpe foto.
                              Ook je derde heeft nu een wat warmere kleurtoon die beter overkomt.
                              Ik volg - de aanpassingen zijn een hele verbetering. Het verschil is niet groot, maar voor het beeld is deze lichta aanpassing een hele stap voorwaarts.
                              En je derde is nu heel mooi. Dat klein beetje wit in de hals is niet storend.
                              Goe bezig

                              Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                              Door mensen zoals Kariboe(in de goede zin hé ) heb ik geleerd om heel kritisch te zijn voor mezelf.
                              Dat is dan wederzijds Jo, verdomd als 't niet waar is
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment

                              Working...
                              X