Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 buizerds en een toemaatje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 buizerds en een toemaatje

    Vandaag de buizerds gaan observeren in een paar aaneengrenzende Canadabossen. Verdomd scherp zicht hebben die gasten. Wat ik ook deed, ze schoven doodleuk op van het ene bosje naar het andere. Ze hielden me duidelijk in de gaten. Nu, ik heb ze zien nesten en ze zitten daar trouwens al jaren, dus dat wordt werk voor het tentje, boterhammen en een kan koffie mee





    en het toemaatje (al was het dan al flink tegen avond aan en zwaarbewolkt en dat is te merken aan de kleuren, de glans komt er niet echt meer door)

    Last edited by elsan; 16 februari 2007, 18:57.
    fotosite

  • #2
    Re: 2 buizerds en een toemaatje

    De buizerds zijn wel erg verscherpt waardoor er een wit lijntje omloopt, en da's niet zo mooi. 't Zijn anders wel knappe waarnemingen, en ik denk dat ze minder verscherpt zeker ook zo knap zijn

    Mooi zo die fazant, heel schilderachtig.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: 2 buizerds en een toemaatje

      Niet gezien, moet iets verkeerd gelopen zijn in de compressie, ga ik direct eens nazien.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: 2 buizerds en een toemaatje

        spijtig dat de kwaliteit van de foto's niet echt is wat het moet zijn, maar het zijn wel mooie waarnemingen
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: 2 buizerds en een toemaatje

          mooie platen Elsan,
          ~ Canon + weinig glaswerk

          WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

          Comment


          • #6
            Re: 2 buizerds en een toemaatje

            Probleem verergert of verminderd naarmate de belichting aangepast wordt.
            Uit de tweede krijg ik het niet helemaal uit. In elk geval geen louter compressieprobleem en ook niet louter iets te maken met de mate van verscherping. Licht lijkt de grootste invloed erop te hebben.
            Tedoeme, ik had het niet eens gezien.
            Verscherping in deze versie nagenoeg nihil en de belichting sterk verminderd.



            Last edited by elsan; 16 februari 2007, 19:52.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: 2 buizerds en een toemaatje

              Al beter zo. Soms krijg je ook zo'n aura's door teveel shadows/highlights toe te passen
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: 2 buizerds en een toemaatje

                Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                Al beter zo. Soms krijg je ook zo'n aura's door teveel shadows/highlights toe te passen
                Foto's waren eigenlijk te donker genomen en het is idd door de higjlights en de midtones te schuiven dat de halo vergroot of verkleint. Heb hier nog een heleboel zitten uittesten en dat is wel de voornaamste conclusie. Behalve het feit natuurlijk dat ik er maar beter kan voor zorgen de foto's van de eerste maal goed uit te lichten. Je kan niet alles in RAW oplossen.
                Geen been gebroken, als het weer morgen meezit ga ik er terug naar toe
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: 2 buizerds en een toemaatje

                  Vind die buizerd die door de takken heen vliegt toch een hele fraaie!
                  De fazant ook, maar iets teveel ruis in de achtergrond en naar mijn smaak kunnen de kleuren beter.
                  Groetjes Edwin
                  Mijn Foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 buizerds en een toemaatje

                    tweede een mooi moment.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 buizerds en een toemaatje

                      Dit belooft voor de toekomst indien je deze buizerds kan blijven volgen

                      Comment

                      Working...
                      X