Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sorteer probleem!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sorteer probleem!

    Stel:
    je gaat op vakantie in Italie, je maakt foto's ook van planten en zo en van familieleden, van feestjes, ect

    Hoe sorteer je die foto's? Gewoon allemaal onder Italie? Of onder familie, fauna en flora, ect

    Stel:
    je gaat foto's maken van een afbraak van een gebouw, en dan maak je snel een foto van je vriendin/vrouw met een triest gezicht. Haal je die foto uit je reeks 'afbraak' of hoort die foto erbij omdat je door de andere foto's je emotie van je vriendin/vrouw kunt bepalen?

    Kortom, hoe sorteer je uw foto's?
    Tiggy - Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Persoonlijk selecteer ik op dag en onderwerp.
    23-02-2003-blijdorp
    Eventueel met wat sub directories als er verschillende onderwerpen zijn. Ik probeer wel foto's zoveel mogelijk in een serie/reeks te houden. desnoods copieer ik een mooie geslaagde familie foto naar het mapje famile (om met jou voorbeeld te spreken.)
    Dit is een hele globale selectie, maar ik heb ook nog geen 100.000-en foto's om uit te moeten zoeken. Nog niet

    Comment


    • #3
      Bedankt Leo, maar this toch niet simpel vind ik soms. Nog iemand?
      Tiggy - Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        als je een grote verzamling krijgt is organisatie een must wil je alles blijven tracken.

        Mijn originelen krijgen een map met datum "2003-02-25" met toevoegsel van de activiteit "Averbode" "treinen" of zoiets.

        Daarna bewerk ik de foto's en die gaan in een nieuwe map die een naam krijgt naar het album "dagje Averbode" of "Walibi" ofzo.

        Ik zorg altijd dat ik kan terugvallen op een origineel, en maak zelf albums, trek ik bv enkele macros, dan copiëer ik die naar de macro map liever een dubbel dan een lange zoektoch.

        Wordt nog ingewikkelder zeker

        Comment


        • #5
          Originally posted by PhilleG2
          Ik zorg altijd dat ik kan terugvallen op een origineel, en maak zelf albums, trek ik bv enkele macros, dan copiëer ik die naar de macro map liever een dubbel dan een lange zoektoch.
          Ik heb nog niet veel foto's maar ik kopieer ook naar specifieke albums per thema, bvb familie, en ik bewaar ook de originelen. Soms zoek je een foto en weet je de datum wanneer je die genomen hebt en kan je zo je origineel terugvinden, soms weet je enkel nog dat het om een familiefoto ging en vind je die onder album familie terug.

          Om specifiek op jouw probleem te antwoorden Tiggy: copieer je foto's ook naar familie, fauna en flora. Bewaar echter alles ook onder de titel Italië.
          Groetjes,

          Comment

          Working...
          X