Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

    Ik denk er aan een Nikkor 18-200 VR te kopen voor reislens, hij heeft goeie reviews en moet ik niet steeds alles meesleuren en wisselen, want ik zou toch minstens graag een bereik willen tot 200...

    Heeft er iemand ervaringen met dit lenske, misschien met voorbeelfoto'tjes?
    Er zijn hier nogal verschillende meningen over precies.

    Bedankt, Rosita
    Last edited by easygirl; 13 februari 2007, 17:12.
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

  • #2
    Nikon 18-200 VR, een goei lenske?

    Graag met foto's AUB, niemand?
    Last edited by easygirl; 13 februari 2007, 17:13.
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

      Ik geloof dat de meningen over deze lens sterk uiteenlopen.Sommigen zeggen andere .Ik heb ze persoonlijk wel niet

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

        Naargelang de levertijd van de lens, zou ik zeggen dat ze heel populair is.
        Er is al een backlog van enkele maanden.
        Een vriend van mij heeft de lens besteld.Levertijd onbekend!
        Als je de populairste webwinkels bezoekt zal je zien dat ze vrijwel overal uitverkocht is.
        Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

          inderdaad, alle webwinkels zijn uitverkocht.

          Ik ga het wel goed opvolgen want ik vertrek in mei naar mexico.

          Peter
          Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.

          http://www.peter-mia.be

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

            Persoonlijk denk ik dat Nikon de lens bewust schaars houd......
            Via deze manier blijft de prijs lekker hoog.

            Persoonlijk heb ik de lens weggedaan omdat ik de lichtsterkte miste die ik nodig had.
            Nikon spul

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

              Ik heb deze lens iets meer dan een jaar in gebruik en ze blijft me nog steeds voldoening schenken. Natuurlijk kan je de kwaliteit van deze lens niet vergelijken met een 70-200 / 2.8 IF-ED AF of een 18-55 /2.8 ...
              Maar als "reis objectief" of all round lens mag ik zeker niet negatief zijn.

              De meningen verschillen inderdaad maar dit toch als voorbeeldje wat het ding vermag.



              Groetjes,
              Peter

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

                Rosita,

                Op deze link http://home.scarlet.be/amfotosite/map2/ravenhof.htmlstaan foto's genomen (D50+ VR18-200) tijdens een wandeling verleden week. (ze zijn niet perfect maar geven wel een idee over deze lens)
                ik heb de lens nu een kleine maand en moet zeggen dat het resultaat wel meevalt.
                Met een VR70-200 of 80-200 zal je wel scherpere opnamen maken, maar voor een wandeling en op reis is dit voor mij wel de ideale lens.
                (niet te groot en te zwaar)

                Groetjes Albert
                Last edited by titanium; 13 februari 2007, 19:14.
                Nikon D50 - Nikkor VR 18-200 ED - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-55 ED - SB800 - Velbon Tripod

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
                  Persoonlijk denk ik dat Nikon de lens bewust schaars houd......
                  Via deze manier blijft de prijs lekker hoog.

                  Persoonlijk heb ik de lens weggedaan omdat ik de lichtsterkte miste die ik nodig had.
                  Dit geloof je nu toch zelf niet, nikon gaat alleen maar minder verdienen hoe minder ze verkopen, ze gaan toch niet bewust minder produceren wanneer er zo'n grote vraag is !!!! Het is de detailhandel en 2dehands markt die hiervan kunnen profiteren.
                  Dit is gewoon de beste superzoom ooit gemaakt, vandaar dat iedereen ( behalve de superscherpe nikkor puristen) die in zijn tas wil hebben. Zeer snelle en akkurate AF, zeker scherp genoeg, absoluut vanaf een opening 5.6 of 8, en licht en handig in gebruik. Alleen heeft hij een beetje de schuifziekte bij vertikale hangstand, maar met een grip op de body, no problem.
                  Een super allround lenske !!!!
                  En lichtsterkte heb je ook op 2.8 bijna niet genoeg !!!
                  Last edited by MDY; 13 februari 2007, 19:59.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

                    @ Albert >>> Mooie foto's heb je op die link van je.
                    Je zegt,
                    Met een VR70-200 of 80-200 zal je wel scherpere opnamen maken, maar voor een wandeling en op reis is dit voor mij wel de ideale lens.
                    (niet te groot en te zwaar)
                    Geldt dit ook voor de 70-300VR? Maar ja, het voordeel van de 18-200 is dat ik niet moet wisselen he.....

                    @ Peter, goeie foto heb je daar gemaakt zeg op die link!!!

                    Bedankt voor de reacties, als ik wil kan ik er hier ene van december op de kop tikken of mijn leraar wil er een meebrengen van een winkel waar hij gewerkt heeft voor 660 euro??

                    Nu weet ik het niet zo eigenlijk wat te doen.......
                    Ik wil dus wel een scherpe lens hebben voor oostenrijk, ik haal ook nog de sigma 10-20 er bij.

                    grtz
                    Last edited by easygirl; 13 februari 2007, 21:17.
                    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

                      Ze mag dan nog een hele goeie zijn, ze mag dan nog VR hebben, ze is en blijft 10X zoom, met al de beperkingen van dien.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

                        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Ze mag dan nog een hele goeie zijn, ze mag dan nog VR hebben, ze is en blijft 10X zoom, met al de beperkingen van dien.
                        Maar ook met alle voordelen vandien.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

                          Ik was een van de eerste om er eentje te hebben en ik heb het me nog geen moment beklaagd!

                          Als reislens of wandellens is die toch o zo praktisch... Relatief compact (t.o.v. een hele set), handig, VR... en geen lenswissels

                          Natuurlijk heb je niet de topkwaliteit van het 2.8 gamma (en ik kan zelf vergelijken), maar elke lens heeft zo zijn beperkingen en hier valt daar zeer goed mee te leven. Als de vervorming aan de groothoekkant me dan eens wat stoort, heb ik die zo gecorrigeerd met de PTLens plug-in (DxO kan ook).

                          Als je wat voorbeeldfoto's wil: zie mijn albums van de SD Heverlee en de SD Mechelen, beide hoofdzakelijk met die lens geschoten, of nog wat (tele)foto's van vogels in deze collectie.

                          Als je een compacte 'one lens does it all' oplossing zoekt, en je kan hem vinden: doen
                          BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

                            Voor die prijs al "reislens" denk ik niet dat je iets "beter" kunt
                            vinden van Nikon zelf.

                            Ik had hem ook willen kopen, maar omwille van zijn "beperkt"
                            zoombereik bij sportfotografie (buiten) had ik liever de VR 70-300,
                            en daarmee dat ik deze dan ook besteld heb (en met beetje geluk volgende week eindelijk heb).
                            Nadeel van de 70-300 VR is dat hij groter is en zwaarder weegt en hem moet wisselen
                            Voor de rest ken ik verschillende die de 18-200 VR hebben en er zéér tevreden van zijn

                            Alles heeft zijn beperking (en prijs), daar ben ik al achter gekomen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

                              De 18-200VR, heb die gekocht ter vervanging van mijn 18-70.
                              Kwalitatief zijn de foto's even goed, maar mét groter bereik, VR (die erg goed z'n werk doet), etc.

                              Ben dus uitermate tevreden van deze lens voor de 'alledaagse' fotografie

                              Sommige hebben kritiek dat de distortie groter is, minder scherp ... maar ze moet zeker niet onderdoen voor de standaardlens! Lichtsterkte is inderdaad een issue, maar een lens is toch altijd een kwestie van compromissen sluiten hé?

                              Groetjes
                              Nicolas
                              ---------------------------------------------
                              Nikon D750 + wat glasservies

                              Comment

                              Working...
                              X