Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harmonia di Vivaro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Harmonia di Vivaro

    In het kader van het eeuwfeest was er dit weekend een verbroedering tussen Sint-Jozef Rijkevorsel en Vivaro (Italië).
    Daarom hadden ze Harmonia di Vivaro uitgenodigd om hier een concert te geven.

    Een paar foto's (dit was tegelijk een test van mijn nieuwe 70-200 f2,8 L IS die ik voor het eerst echt gebruikt heb):


    (Iso 800 ; 200mm ; 1/25sec ; f3,5)


    (iso 800 ; 200mm ; 1/30sec ; f3,5)


    (iso 800 ; 150mm ; 1/60sec ; 150mm ; f2,8)

    Het licht kwam van TL-lampen in het plafond, en ik heb een handmatige witbalans aangemaakt met een wit blad papier.

    De laatste foto is op 150mm en f2,8 gemaakt, en ik denk dat die bijna even scherp is als wat ik uit de Sigma 150mm macro krijg,
    als ik die helemaal open gebruik .

    De volgende dagen zal ik niet veel tijd hebben om op het forum rond te hangen,
    want ik moet uit de bijna 1000 foto's van dit cultuurweekend een selectie maken, en zo snel mogelijk een album online zetten.

    Ik heb vrijdagavond, zaterdag en zondag geprobeerd om alles zoveel mogelijk vast te leggen,
    er waren ook heel wat andere aktiviteiten, en we hadden ook een kleine fototentoonstelling van onze fotoclub.
    Ik ben dit weekend alleen thuis geweest om te slapen, de akku te laden en de geheugenkaart leeg te maken
    Last edited by Black B@ndit; 11 februari 2007, 23:32.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Harmonia di Vivaro

    Knappe fotos

    mag ik hieruit leren dat

    IS zijn nut bewijst bij teles en niet te snel bewegende onderwerpen

    2 van de 3 fotos met f:3,5 zijn genomen (om reden van scherptediepte ?) en dat een f:4 IS in deze omstandigheden ook nog net zou gaan ?

    proficiat met je nieuwe 2,8 IS lens

    Comment


    • #3
      Re: Harmonia di Vivaro

      héél mooi
      mooie dof bij de laatste

      Comment


      • #4
        Re: Harmonia di Vivaro

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Knappe fotos

        mag ik hieruit leren dat

        IS zijn nut bewijst bij teles en niet te snel bewegende onderwerpen

        2 van de 3 fotos met f:3,5 zijn genomen (om reden van scherptediepte ?) en dat een f:4 IS in deze omstandigheden ook nog net zou gaan ?

        proficiat met je nieuwe 2,8 IS lens
        Bij niet te snel bewegende onderwerpen is beeldstabilisatie inderdaad ook heel goed bruikbaar, op 200mm heb je anders toch 1/200sec of zelfs korter nodig om geen bewegingsonscherpte te krijgen aan de kant van de camera. Voor dit soort optredens is beeldstabilisaite dus heel erg geschikt, want om een nog kortere sluitertijd te halen had ik op iso 1600 moeten werken, en dan zou er toch teveel ruis in de foto's gezeten hebben.

        Met een f4-lens zou je in dit geval ook nog net toegekomen hebben, zeker met de nieuwe 70-200 f4 L IS, die een nog iets verbeterde beeldstabilisatie heeft (die zou nog één stop meer voordeel opleveren).

        Omdat ik die lens nog niet zo goed ken, en ook omdat de vorige (Sigma) 70-200 niet heel scherp was op f2,8 heb ik niet veel foto's gemaakt met het diafragma volledig open. Die Sigma gebruikte ik eigenlijk zelden op f2,8 , vanaf f3,5 was die wel goed, en op f4 was die heel scherp.

        Bij de eerste foto had ik wel die scherptediepte nodig, de tweede zou misschien net iets beter geweest zijn op f2,8.
        Nu ik weet dat die lens zo goed is, zal ik ook wel eens meer op f2,8 werken .

        Het percentage geslaagde foto's was veel hoger dan wanneer ik nog met de Sigma zou gewerkt hebben. Ik zou in het album van die avond (bij Fotopic) gemakkelijk dubbel zoveel foto's kunnen zetten, die ook nog allemaal scherp genoeg zijn, maar dan zouden er sommige personen wat te dikwijls opstaan .

        Waarschijnlijk wordt er voor Harmonia di Vivaro nog wel een CD gemaakt waar al die foto's wel opstaan, dan hebben ze een leuk aandenken aan dit weekend .
        En de leden van de Brass-Band De Condor (uit Sint-Jozef Rijkevorsel) zullen ook wel zo'n CD willen met alle foto's.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Harmonia di Vivaro

          mooie beelden, vooral de 3de door het scherpe gezicht en de doffe achtergrond...

          en nu selecteren maar!

          Comment


          • #6
            Re: Harmonia di Vivaro

            Aangezien binnenopnamen zowieso altijd heel moeilijk zijn ben je er toch zeer goed in geslaagd om 3 mooie foto´s te maken, zeker de beide die gemaakt werden op 200mm tonen toch aan dat je een prachtlensje in huis hebt gehaald.
            BD0723BE

            Comment


            • #7
              Re: Harmonia di Vivaro

              Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
              héél mooi
              mooie dof bij de laatste
              Idd, toffe foto
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Harmonia di Vivaro

                fototechnisch is derde indd. de beste maar tweede vind ik wel de "tofste": de rode kaken bij die "blazer" spreekt boekdelen
                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                Comment


                • #9
                  Re: Harmonia di Vivaro

                  Allemaal knap vastgelegde momenten maar nr 3 springt er voor mij echt uit!
                  BD0680BE Flickr
                  α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

                  Comment

                  Working...
                  X