Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zondag 6 mei - SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - Natuur en landschappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zondag 6 mei - SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - Natuur en landschappen

    Hali Halo
    Na de SD Dinant had ik snel weer zin om iets in elkaar te steken, en ik ben beginnen rondkijken... In diezelfde regio is nog heel wat te beleven, en ik denk dat dat qua bereikbaarheid voor iedereen best meevalt.

    De datum ligt nu vast op 6 mei.

    Voor de liefhebbers van natuurfotografie denk ik dat de tuinen van Annevoie zéér interessant moeten zijn. Zie http://www.jardins.dannevoie.be/
    Ze openen pas in april, ik hoop dat tegen dan de lente al voldoende haar werk heeft kunnen doen, en we kunnen alleen maar weer struisvogeleieren naar de arme klaren dragen.
    Ik veronderstel dat we daar toch een halve dag kunnen doorbrengen, en 's middags wordt bij goed weer voor een uitgelezen picnicplaats gezorgd. Picnic meebrengen dus.
    Daarna lijkt het natuurpark van Furfooz mij iets leuks, dat is een 22km verderop (dus even weer de auto in). http://www.parcdefurfooz.be/ - de wandeling door het park is ca. 4km, dus aan fotografentempo is dat toch wel een uur of twee-drie. Ik veronderstel dat het tegen dan al een mooie dag geweest zal zijn.

    Een mogelijk programma is dus:

    9h45: aankomst aan de tuinen van Annevoie en in de tuinen 'ieder voor zich'
    12h30: eten: picnic meebrengen!
    13h15: vertrek naar natuurpark Furfooz
    14h: begin wandeling natuurpark, vermoedelijke duur: 2 à 3h
    Als er interesse is kijk ik wel eens voor een korte wandeling of een bezienswaardigheidje in de buurt om de rest van de tijd op te vullen (indien nodig), en anders:
    18h: aperitief

    Regenprogramma - ik wil wel eerst even gaan kijken of het de moeite loont, 't zal sowieso minder interessant zijn dan het gewone programma
    10h: Kasteel van Vêves http://www.chateau-de-veves.be/
    12h30: eten... bvb in Taverne Bayard?
    13h30: bezoek abdij van Leffe en museum van het Leffe-bier
    18h: dubbele whiskey om te bekomen


    Is er hiervoor interesse?

    Sounds good?

    Nu de datum vastligt neem ik alvast inschrijvingen aan, gelieve me in deze thread of via PM te laten weten
    - wie je bent
    - met hoeveel je komt (indien de anderen lid zijn van bd, graag nicknames)
    - als je eventueel mensen kan en wil oppikken op je route: waar je vertrekpunt is en hoeveel plaatsen je vrij hebt. Carpoolen is milieuvriendelijk en je deelt de benzinekosten
    - of je al dan niet geïnteresseerd bent in een warm avondmaal (indien ja, bijkomende vraag: lust je mosselen? ).

    Qua richtprijs voor dit hele gebeuren zullen we zeer dicht in de buurt van de SD Dinant komen, reken een euro of 8 aan entreegelden, 2€ verzekering voor niet-vzw-leden, en rond de 30€ voor het avondeten.

    Opmerking: Het geldt eigenlijk voor alle SD's maar misschien zijn sommige mensen wat schroomvallig: ook deze SD staat open voor mensen met prosumers, compactjes, of voor mijn part zelfs een schoendoos met een stukje papier in... 't Gaat om de leute!

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    We zijn begonnen:
    De Deelnemers!!!
    Naam - carpoolgegevens - avondeten (ja/neen) - vzw-lid (ja/neen)
    1 - Fox - vanuit Oostende, 3 plaatsen vrij - ja - ja
    5 Krimsonline - Vanuit Wemmel, 2 plaatsen vrij - ja - ja
    6 mevr Krimsonline - id.
    7 zimbru - vanuit Londerzeel-Vilvoorde, 1-2 plaatsen vrij - ja - nee
    8 ronny (niet ronny van bd) - met zimbru - id.
    9 vanslycken - vanuit Waasmunster, 4 (krappe) plaatsen vrij - ja - ja
    10 mevr. vanslycken - idem
    11 james71 - nee - ja - ja
    12 Spanjaart - vanuit Tilburg, wellicht naast de lenzen nog een beetje plaats? - nee - nee, nog niet
    13 Freyake - nee - ja - nee
    14 cie. Freyake - id.
    15 cie. Freyake - id.
    16 Eefke - rijdt mee met krimsonline - ja - nee
    17 Mark w. - vanuit Antwerpen, 2 plaatsen vrij - ja - ja
    18 mevr. Mark w. - id. - ja - nee
    19 Sloefke - vanuit Maasmechelen, 3 plaatsen vrij - ja (geen mosselen) - ja
    20 purlut
    ---
    23 Eline - zie Spanjaart
    24 pdeco - - nee - ja
    25 mevr pdeco - - nee - ja
    26 marrolleke - m james71? - ja - ja
    Last edited by vanslycken; 4 mei 2007, 18:07.

  • #2
    Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

    Weer een fantastisch idee, Stefaan.

    Let wel even op met de datum; mogelijk valt die samen met de SD Damme of inderdaad de prosumer SD in Sint-Truiden. Beter zou bijvoorbeeld 27 mei zijn (en dan kan ik ook komen ).


    seppuku.

    Comment


    • #3
      Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

      datum is onder voorbehoud, ik wil idd niet in de rats komen met andere SD's (en aangezien ik st-truiden en damme zelf wil meemaken... ) - en één SD per week is ook wat veel hé.
      Als er interesse is voor het organiseren ga ik binnenkort maar weer eens een zondagje op verkenning

      Comment


      • #4
        Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

        Stefaan,

        Fantastisch idee. Ik heb zeker interesse!

        Groeten,

        M.
        http://markwijnants.zenfolio.com/
        Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

        Comment


        • #5
          Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

          Hoi Stefaan,

          Ook hier intresse ... Intresse is dus gewijzigd naar deelname ... dus Stefaan reken mij er maar bij. PM verstuurd.

          Greetz
          Last edited by Krims@nline; 14 februari 2007, 08:24.
          Krims@nline - A memory in the raw

          Comment


          • #6
            Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

            Afhankelijk vd datum heb ik ook wel interesse.
            Damme staat ook op m'n lijstje.
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

            Comment


            • #7
              Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

              Stefaan,
              ik wil wel weer dienen ambetanterik uithangen die met zijn gewoon sloefkes meegat en dan over zelfmoord spreekt. Als ik dat overleef ga ik dan ook mee op de SD.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

                Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                Stefaan,
                ik wil wel weer dienen ambetanterik uithangen die met zijn gewoon sloefkes meegat en dan over zelfmoord spreekt. Als ik dat overleef ga ik dan ook mee op de SD.
                Hela gij daar, ge moet niet denken dat ge op mij daar kunt kunt gaan lopen
                Beng uw sloefkes maar zelf mee
                Maar als de datum goed is ben ik er ook

                PS:de paddestoelen eu de SDs schieten uit de grond.
                Wil er toch zeker een paar meedoen
                -Prosumer SD
                -Dendermonde VZW SD
                -Militair hospitaal
                verder moet ik het nog bekijken.
                Hoop dat ze me donderdag terug dicht genaaid krijgen(nr. 8)
                Begin het toch stilletjesaan moe te worden
                Hopelijk de laatste keer????
                gr, eb

                Comment


                • #9
                  Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

                  Dankzij een buitje vandaag ben ik ook aan een regenprogramma aan 't denken. Stay tuned

                  Wim, je bent alleszins welkom als je durft
                  De tuinen gaan pas in april terug open dus eerder heeft het weinig zin om te gaan kijken.
                  Dit keer zal er minder georganiseer bij komen kijken omdat de locaties normaal quasi volledig toegankelijk zijn, ik denk dat dit een SD wordt voor macrolenzen, groothoeken, en een primeke voor een standbeeld hier of daar

                  Kijk trouwens al eens op de sites van de locaties, daar staan hier en daar al een paar mooie foto's die jullie een idee moeten geven.

                  Voor de middag: picnic meenemen, ik heb al een zeer leuk idee voor het middageten, 't wordt een verrassing. Bij droog en hopelijk zonnig weer moet het doenbaar zijn, bij regenweer niet - vorig jaar scheelde het maar een haar of ik had Wim er moeten begraven

                  Aangezien de gekozen lokaties allemaal voldoende ruim zijn en ik niet ga opteren voor een geleid bezoek (kost meer en er is een minderheid in geïnteresseerd, ik zorg wel dat ik wat tekst en uitleg krijg van de toeristische dienst van Dinant ) ga ik geen beperkingen inlassen voor de grootte van de groep.
                  Systeem wordt hetzelfde: optioneel 's avonds eten, rekeningen worden op voorhand gemaakt en betaald, ik vraag aan Ludo voor de verzekering. Ook de carpoolmogelijkheden (hoeveel plaatsen over en waar vertrek je) zou ik graag weten. Altijd interessant.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

                    Stefaan,

                    Behalve sloefkes heb ik ook bottines in de kast, dus een SD in de Ardennen is voor mij zeker geen probleem

                    Count me in.
                    BD1331BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

                      Hoi Stefaan

                      Alles hangt van de juiste datum af natuurlijk maar als het lukt ben ik graag terug van de partij.
                      Patrick
                      BD0694BE
                      http://pdeco.fotopic.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

                        Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
                        Hoop dat ze me donderdag terug dicht genaaid krijgen(nr. 8)
                        Anders: twee platen multiplex ertegen en een koppel sergeanten erop en je kan mee!

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

                          Sloef, als ik nog goesting heb om met sloefkes te gaan is een vraag die moet gesteld.
                          Magdas, met sloefkes stappen van magda ? Natuurlijk magda van magda, tenzij dat het niet mag, maar dan is het niet magda, maar damagnie. Naamsverandering is wel heel duur.
                          En met mijn sloefkes ga ik steeds op test, kwestie dat iedereen dan mee kan bij de defintitieve trip.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

                            Hm, dan kan je achteraf zeggen dat de trip niks voor sloefkes is, en dan kan sloefke weer niet mee...

                            Ik wacht ook op de datum. In de tuinen van Annevoie ben ik al eens geweest. De tuinen zelf, daar was niks mis mee, maar het geen erna gebeurde alles behalve. Op weg naar de abdij van Maredsous een auto-ongeval gehad, op een kaarsrechte weg dan nog. De N932, 'k zal het nooit vergeten Gelukkig waren de mensen in het ziekenhuis van Dinant heel vriendelijk, en de dokters praatten zelfs Nederlands!
                            Last edited by -ƒƒ-; 14 februari 2007, 12:58.

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Tuinen van Annevoie en natuurpark Furfooz - mei? - Natuur en landschappen

                              Zeker interesse, mocht het 6 mei of 27 mei zijn, de andere weekends kan ik niet (12/13 is Oostende Kites, wil ik zeker niet missen, en 20/5 wordt SD Damme 95% zeker)
                              Juni zou mij nog beter uitkomen, maar daar oppassen voor de verkiezingen (weet de juiste dag niet meer)

                              Peter
                              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                              Comment

                              Working...
                              X