Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof op sensor 350D en in zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof op sensor 350D en in zoeker

    Hallo beste vrienden,

    Ik zou graag mijn sensor laten reinigen(enkele vezeltjes of stof) maar heb dit nog nooit gedaan en eerlijk gezegd een beetje bang van ook!(hoe? Scotch, Swabs, balgje, ik weet 't echt niet meer)

    Op de foto is duidelijk enkele plekjes te zien op f22 en blauwe lucht getrokken, maar ook in mijn occulair tussen de af velden zie ik enkele stipjes, ik denk dat dit van mijn spiegel komt?


    Is er iemand die me dit kan leren of een goede truc heeft dit te doen?
    Zijn er Bd leden in de buurt van Meise die hiermee vertrouwd zijn?

    Uiteraard vergoed ik de sensorreiniging ook!


    Bedankt allemaal!
    Last edited by Michael Leny; 14 februari 2007, 19:02.
    BD0680BE Flickr
    α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

  • #2
    Re: Sensorreiniging 350D omgeving Meise(vlaams brabant)

    Je kan altijd eens gaan kijken bij www.geheugenkaart.be, da's in Putte... niet zooo ver van Meise. Bij de aankoop van een reinigings-set geeft hij u een demonstratie om te tonen hoe het moet. Dan heb je meteen ook al het materiaal dat je nodig hebt...
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

    Comment


    • #3
      Re: Sensorreiniging 350D omgeving Meise(vlaams brabant)

      Niemand als ervaren amateur...?
      BD0680BE Flickr
      α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

      Comment


      • #4
        Re: Sensorreiniging 350D omgeving Meise(vlaams brabant)

        Ik begin nu dan toch de Scotch methode te overwegen wat betreft de sensor, maar wat met die enkele stofjes die ik zie in mijn occulair????

        Help!
        BD0680BE Flickr
        α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

        Comment


        • #5
          Re: Sensorreiniging 350D omgeving Meise(vlaams brabant)

          Goede tip gekregen van simplephotography net met Pec pads, methanol

          Doch heb ik er beetje schrik van dit een 1e keer zelf te doen! Is er niemand in de buurt die me dit eens wil voordoen?(tegen betaling)

          En hoe krijg ik die zwarte stipjes weg in mijn occulair?(echt storend)
          BD0680BE Flickr
          α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

          Comment


          • #6
            Re: Sensorreiniging 350D omgeving Meise(vlaams brabant)

            Niemand...?
            BD0680BE Flickr
            α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

            Comment


            • #7
              Re: Sensorreiniging 350D omgeving Meise(vlaams brabant)

              Ik wil het je wel voortonen als je wil met de 'eclipse-methode'. Echt moeilijk is het niet, en veel is er ook niet aan eerlijk gezegd
              Wel natuurlijk onder de disclaimer 'op eigen risico', maar imho is er niet veel risico aan als je je goed informeert en je het juiste materiaal hebt.
              Ik ben van Leuven btw.
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

              Comment


              • #8
                Re: Sensorreiniging 350D omgeving Meise(vlaams brabant)

                Nog iemand? Of nog meer in de buurt van Meise?
                BD0680BE Flickr
                α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

                Comment


                • #9
                  Re: Stof op sensor 350D en in zoeker? Hulp gezocht

                  Ik ben nog steeds op zoek naar een antwoord voor stof in mijn zoeker?


                  BD0680BE Flickr
                  α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stof op sensor 350D en in zoeker? Hulp gezocht

                    Je moet een onderscheid maken tussen stof in je zoeker en stof op je spiegel. Stof op je spiegel kan eventueel in je zoeker te zien zijn, maar dat blaas je met een peertje gewoon van je spiegel, soms zelfs gewoon door eens te blazen. Gewoon lens eraf en blazen (spiegel niet opklappen natuurlijk).
                    Stof in je zoeker is een ander paar mouwen : laten zitten of toestel binnendoen.
                    Over de sensor zelf zijn hier al wat blz volgeschreven.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stof op sensor 350D en in zoeker? Hulp gezocht

                      ofwel stof op spiegel ofwel op matglas (2 kanten)

                      kan je er afblazen..... met blaaspeer... (of eerder verplaatsen totdat het weg is)
                      -=- Light is the key...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stof op sensor 350D en in zoeker

                        Dsign, ik dacht je een plezier te doen met het voorstel je sensor te leren schoonmaken, blijkbaar is dit niet echt het geval aangezien ik zie dat je toestel nu te koop staat. Nu ja, ieder doet wat hij wil, maar ik hoop voor jou dat je niet verwacht dat je met een nieuw toestel van stofproblemen verlost zal zijn.
                        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                        Comment

                        Working...
                        X