Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Besprekingen: Macrolenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Besprekingen: Macrolenzen

    Ik lees hier dat verschillende mensen die niet weten welke macro lens ze moeten hebben.
    kan er niet een bespreking komen van verschillende macrolenzen.
    Zodat je kunt zien wat de voor- en nadelen zijn van elke macro lens. En dat men kan lezen dat voor insecten de Sigma, Tamron en Canon/Nikon (weet niet of Nikon er eentje heeft) 180mm macro erg geschikt voor insecten zijn door de grote werk afstand. Dus dat je zo van elke bereik een beetje de toepassingen aan bod laat komen. En dat er ook iets word verteld van gebruik van teleconverters en tussenringen voor macro doeleinde.

    Maar ik overweeg ook een macro aan te schaffen. Maar eerst ga ik dinsdag de Sigma 105 mm ophalen om een tijdje te lenen. Dat bood de eigenaar aan, dan weten jullie wel wat ik over een week ga doen in de carnavals vakantie. Kijken of het iets is. Maar ik ben ook benieuwd naar resultaten van de Sigma 150 mm en de 100mm Tokina en de 90mm van Tamron op de 20D/30D. Stuur maar een link met de resultaten.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

  • #2
    Re: Besprekingen: Macrolenzen

    Uit de Tips-sectie van de BD website: welke macrolens moet ik nemen?
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Besprekingen: Macrolenzen

      Willy zoiets bedoelde ik ook, maar ik zocht het op de verkeerde plek
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Besprekingen: Macrolenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Uit de Tips-sectie van de BD website: welke macrolens moet ik nemen?
        Nu het weer aan bod komt:
        Een tijdje geleden waren verschillende leden het eenduidig eens (en dat is zeldzaam! ) dat de tips sectie een stuk aantrekkelijker zou moeten gemaakt worden, net als de nieuwssectie.

        Wordt daar nog aan gewerkt? Ik wil me daar gerust voor inspannen anders...
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Besprekingen: Macrolenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
          Nu het weer aan bod komt:
          Een tijdje geleden waren verschillende leden het eenduidig eens (en dat is zeldzaam! ) dat de tips sectie een stuk aantrekkelijker zou moeten gemaakt worden, net als de nieuwssectie.

          Wordt daar nog aan gewerkt? Ik wil me daar gerust voor inspannen anders...
          Ja, hoor. Alleen gebeurt zo'n aanpassing niet van vandaag op morgen.
          Goede redactieleden kunnen we steeds gebruiken, als je interesse hebt, stuur dan een pm naar Snarfie of Ajuin.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Besprekingen: Macrolenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Ja, hoor. Alleen gebeurt zo'n aanpassing niet van vandaag op morgen.
            Goede redactieleden kunnen we steeds gebruiken, als je interesse hebt, stuur dan een pm naar Snarfie of Ajuin.
            Aantrekkelijker maken =/= artikels schrijven hé, we verstaan mekaar toch?

            Wat originele ps tutorials zouden niet misstaan, ik denk er eens over na.
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Besprekingen: Macrolenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Ja, hoor. Alleen gebeurt zo'n aanpassing niet van vandaag op morgen.
              Goede redactieleden kunnen we steeds gebruiken, als je interesse hebt, stuur dan een pm naar Snarfie of Ajuin.

              dat lijstje moet eerst aangroeien voor dat er een deftige onderverdeling komt?
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: Besprekingen: Macrolenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                Aantrekkelijker maken =/= artikels schrijven hé, we verstaan mekaar toch?

                Wat originele ps tutorials zouden niet misstaan, ik denk er eens over na.
                Heb het al eens voorzichtig gezegd, maar doe het nu nog eens wat luider.

                Alles op wat op mijn site staat (in't engels) mag door BD vertaald worden in't NL en op hun site gebruikt worden mits verwijzing naar de oorspronkelijke pagina. (liefst de plaatjes zelf hosten als dat kan)

                't is niet echt een weggevertje, maar imho toch makkelijker dan zo'n tut helemaal vanaf het begin schrijven.
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

                Comment


                • #9
                  Re: Besprekingen: Macrolenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                  Heb het al eens voorzichtig gezegd, maar doe het nu nog eens wat luider.

                  Alles op wat op mijn site staat (in't engels) mag door BD vertaald worden in't NL en op hun site gebruikt worden mits verwijzing naar de oorspronkelijke pagina. (liefst de plaatjes zelf hosten als dat kan)

                  't is niet echt een weggevertje, maar imho toch makkelijker dan zo'n tut helemaal vanaf het begin schrijven.
                  Voila, zo geraken we ergens. (al valt die we niet echt te definieren...).

                  Nu ik erover nadenk lijkt me het me geschikt dat het management (RvB/forumleiding?) eens een consensus bereikt over wat BD nu eigenlijk wil zijn.
                  Uiteraard staat het forum centraal, maar wat willen we daarnaast zijn?
                  Een portaalsite met tonnen informatie? Het blijkt alsmaar maar meer dat informatie zoeken op het forum niet bepaald als laagdrempelig wordt ervaren.
                  Een duidelijk - overzichtelijk - in het oog springende informatie sectie kan dit euvel "gemakkelijk" oplossen.
                  Uiteraard draagt het ook bij tot de geloofwaardigheid van de site.

                  Wat me dus vooral stoort is dat er weinig lijn in de homepage zit... om het cru te zeggen: het is een noodzakelijk kwaad om tot het forum door te dringen . (en nee, niemand verplicht me de frontpage te bezoeken... kom daar niet mee af.)

                  Zo zie ik het tenminste... reacties welkom.

                  Oh ja, macrolenzen zijn tof
                  flickr

                  Comment

                  Working...
                  X