Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NorthSeaJazz2006: Jeff Beck

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NorthSeaJazz2006: Jeff Beck

    1/160 4.5 150mm iso800





    ..en bij deze dan direct twee vragen:

    is het kader van toegevoegde waarde?

    wat te denken van de bewegingsonscherpte van gitaarhals? kenners weten dat Jeff Beck echt niet stilstaat en bij 1/160 moet je toch flink schudden. Maar maak je een foto slechts voor kenners? (twee vragen in één dus)


    @mod: als je vind dat de foto naar een discussie forum zou moeten: prima
    het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
    Telecaster weblog
    km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

  • #2
    Re: NorthSeaJazz2006: Jeff Beck

    voor mij mag de kader er zeker rond, vooral omdat je een deel van 's mans haar kwijt bent. Die beweging van de gitaar stoort me weinig, zolang z'n hoofd maar scherp is.
    Als je vragen stelt bij je foto is het beter 'm in fotodiscussie te zetten.

    Maak je een foto slechts voor de kenners? Neen, maar je moet er zelf tevreden mee zijn, en als je de reacties van de kenners ter harte neemt verbeter je alleen maar. (Ik reken mezelf zeker niet als kenner, ik dacht dat ik wat kon op gebied van fotografie tot ik hier terechtkwam en zag en hoorde wat er allemaal beter en anders kon).
    Voor de "niet-kenners" (= familie, vrienden die je af en toe eens een foto laat zien) is zo goed als alles goed en fijn. Onlangs hebben mijn buren hun jubileum gehouden, ze hebben het gefotografeerd met een compactje zonder regelmogelijkheden, er zijn er een heel aantal bij met slechte witbalans, slechte belichting,... en toch zijn ze er héél tevreden mee. Dus als je jezelf als (hobby-)fotograaf wil gaan beschouwen moet je er geen genoegen mee nemen dat je buurman of je grootmoeder het allemaal fijne foto's vinden. Meestal beoordelen zijn ook eerder een foto op het onderwerp dan op de fotokwaliteiten. Laat maar eens een fantastisch geslaagde abstracte foto zien aan iemand die er niet in thuis is, en de eerste vraag is: "wat is dat?"...

    Comment


    • #3
      Re: NorthSeaJazz2006: Jeff Beck

      Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
      voor mij mag de kader er zeker rond, vooral omdat je een deel van 's mans haar kwijt bent. ......
      nou, dat haar heb ik wel. dat is meer een uitsnede omdat ik stuk van de gitaar onder mistte. daarom ook maar hoofd en elleboog eraf. komt het geheel wat dichterbij

      verder: mee eens hoor!
      het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
      Telecaster weblog
      km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

      Comment


      • #4
        Re: NorthSeaJazz2006: Jeff Beck

        Dan heb je goed gecropt, ik dacht nog: "al een geluk dat er ook een stuk van die gitaar ontbreekt, dan is 't in evenwicht"

        Comment


        • #5
          Re: NorthSeaJazz2006: Jeff Beck

          aardig gelukt,niet?
          scherp op't gezicht, de rest mag wel eens onscherp/bewogen zijn

          Comment


          • #6
            Re: NorthSeaJazz2006: Jeff Beck

            kader stoort niet en de onscherpte eveneens niet zolang het gezicht maar scherp is.
            Wat je wel eens kan proberen is de hals van het gitaar nog meer onscherp te maken
            dan ga je het gevoel krijgen dat hij echt staten de rocken op dat gitaar...

            Comment

            Working...
            X