Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een eigenaardige lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een eigenaardige lens

    Dit kwam ik tegen op ebay,

    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190078224912&ssPageNam e=ADMECAENL:11

    wat denken jullie daarvan?

  • #2
    Re: een eigenaardige lens

    Amaai, wat een aanbieding !! Als dat geen fake is, dan zullen hier zeker nog geïnteresseerden zijn (waaronder ikzelf ). Ik volg deze topic met belangstelling ...
    Je moet trouwens eens een link daar volgen, dan kom je op : http://stores.benl.ebay.be/bluesky-f...QQfsubZ2727913 ... hallo !!!!
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

    Comment


    • #3
      Re: een eigenaardige lens

      volgens mij is dat gewoon een 500mm spiegeltele...
      Niets eigenaardigs denk ik

      de foto van die hond is trouwens genomen op 92mm,
      dat moet je maar kunnen met een vaste 500mm
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

      FZ50

      Comment


      • #4
        Re: een eigenaardige lens

        de bieding bijna gesloten. lol , maar zo veel zou ik er nu toch ook nt van verwachten.
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

        Comment


        • #5
          Re: een eigenaardige lens

          De lens die wordt aangeboden, is een manuele 500mm f8.0 lens; in de rest van de uitleg wordt er vooral veel gegoocheld met cijfers. Met optionele 2.0 converter wordt de lens 1000mm f16, hetgeen me door het kleine diafragma onbruikbaar lijkt. Als je deze brandpuntafstand nog eens vermenigvuldigt met een 1.6 cropfactor voor Canon (30D, 400D), bekom je een 1600mm f16 lens in kleinbeeldequivalent.
          Als je de lens via een andere adapter op een Nikon zet, dan krijg je lichtelijk gewijzigde brandpuntafstanden.
          Ik vind het een schreeuwerige advertentie voor wat het eigenlijk inhoudt.

          Jeroen
          http://www.jvermeulen.be

          Comment


          • #6
            Re: een eigenaardige lens

            Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen Bekijk bericht
            Ik vind het een schreeuwerige advertentie voor wat het eigenlijk inhoudt.

            Jeroen
            inderdaad, het lijkt alsof hij de lens van de eeuw verkoopt
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

            FZ50

            Comment


            • #7
              Re: een eigenaardige lens

              Zijn iets beter dan een doorsnee mayonaisepot.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: een eigenaardige lens

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Zijn iets beter dan een doorsnee mayonaisepot.
                Niet voor mensen die in sprookjes geloven.

                Comment


                • #9
                  Re: een eigenaardige lens

                  Hihi, ik heb weeral veel bijgeleerd !
                  Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: een eigenaardige lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen Bekijk bericht
                    De lens die wordt aangeboden, is een manuele 500mm f8.0 lens; in de rest van de uitleg wordt er vooral veel gegoocheld met cijfers. Met optionele 2.0 converter wordt de lens 1000mm f16, hetgeen me door het kleine diafragma onbruikbaar lijkt. Als je deze brandpuntafstand nog eens vermenigvuldigt met een 1.6 cropfactor voor Canon (30D, 400D), bekom je een 1600mm f16 lens in kleinbeeldequivalent.
                    Als je de lens via een andere adapter op een Nikon zet, dan krijg je lichtelijk gewijzigde brandpuntafstanden.
                    Ik vind het een schreeuwerige advertentie voor wat het eigenlijk inhoudt.

                    Jeroen
                    Sorry , maar het is een misvatting dat een tele-(of groothoek) convertor de de f-waarde wijzigt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: een eigenaardige lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door erdna Bekijk bericht
                      Sorry , maar het is een misvatting dat een tele-(of groothoek) convertor de de f-waarde wijzigt.
                      Nochtans is het zo: als ik een 2x converter op mijn 300mm f4.0 zet, dan heb ik helaas geen 600mm f4.0. Ik zal twee stops verliezen, m.a.w. het wordt een 600mm f8.0.

                      Jeroen
                      http://www.jvermeulen.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: een eigenaardige lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door erdna Bekijk bericht
                        Sorry , maar het is een misvatting dat een tele-(of groothoek) convertor de de f-waarde wijzigt.
                        Nu maak je me benieuwd. Ik heb al verschillende keren opgekeken van je heldere en duidelijke uitleg ivm optica, maar als ik op mijn F2.8 lens een converter 1.4 zet krijg ik als meting F4 en als ik er een 2.0 converter opzet krijg ik F5.6.
                        Graag een woordje uitleg ?
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: een eigenaardige lens

                          Nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel raar dat de f-waarde zou wijzigen.
                          De eigenlijke opening in het objectief blijft toch hetzelfde?
                          Als je nu bij een manuele diafragmaring de opening op 2.8 zet, blijft dat toch op dezelfde opening staan met of zonder TC.

                          Je verliest wel licht door het extra glas ofzo?
                          Ik ken er eigenlijk niet zo veel van

                          Ah, en nog effe iets bijzetten wat ik onlangst opgemerkt heb.
                          Ik heb een oude nikkor AF 180mm f2.8.
                          Als ik daar mijn tamron 1.4 TC opzet kan ik hem nog altijd via de body op f2.8 zetten. De sluitersnelheid zakt wel met TC erop.
                          Op de exif staat dan 180mm en f2.8. Body merkt dus niet dat er een TC tussen staat blijkbaar, maar wel dat er minder licht is.
                          Last edited by Gengske; 10 februari 2007, 22:11. Reden: iets vergeten hé

                          Comment


                          • #14
                            Re: een eigenaardige lens

                            @Elsan

                            In een 70 jaar oud "modern" fotoboek lees ik dat de lichtsterkte van de lens wordt berekend aan de hand van de verhouding van de doorsnede van de lens tot haar brandpuntafstand en dat zal waarschijnlijk nu nog altijd zo zijn

                            Dus verleng je het objectief (brandpuntafstand) dan verandert ook haar lichtsterkte in negatieve zin.
                            Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

                            Comment


                            • #15
                              Re: een eigenaardige lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen Bekijk bericht
                              Nochtans is het zo: als ik een 2x converter op mijn 300mm f4.0 zet, dan heb ik helaas geen 600mm f4.0. Ik zal twee stops verliezen, m.a.w. het wordt een 600mm f8.0.

                              Jeroen
                              Sorry, misschien heb ik wat snel geantwoord. De realiteit is dat de praktische en betaalbare (niet te grote lensdiameters) teleconverters de zgn aperture gate bepalen, en dit zal dan wel de maximaal haalbare F-waarde doen stijgen. Optisch gezien hoeft dit niet die perfecte ratio te zijn...Breedhoek converters mogen de aperture gate niet hinderen om vignettering te voorkomen en zullen dus geen f-waarde verandering veroorzaken.

                              Comment

                              Working...
                              X