Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geen mus,maar een Mus musculus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geen mus,maar een Mus musculus

    Geen mus, maar een Mus musculus of simpelweg de huismuis or






  • #2
    Re: geen mus,maar een Mus musculus

    Hier nog een foto...vond hem best mooi, maar niet echt in het rijtje passen:
    Last edited by Panawillem; 9 februari 2007, 16:48.

    Comment


    • #3
      Re: geen mus,maar een Mus musculus

      Oorspronkelijk geplaatst door Panawillem Bekijk bericht
      Hier nog een foto...vond hem best mooi, maar niet echt in het rijtje passen:
      http://img254.imageshack.us/img254/9...se1copyfk3.jpg
      het is (imho) nochtans de beste.
      Bij de andere drie zie je de snuit van de muis niet echt, jammer...
      (behalve bij de laatste maar daar staan de oren dan niet op)
      ook wel wat geel
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

      FZ50

      Comment


      • #4
        Re: geen mus,maar een Mus musculus

        Bij de eerste 2 is het ontbreken van de snuit storend, nr 3 vind ik juist leuk.

        Comment


        • #5
          Re: geen mus,maar een Mus musculus

          Je derde
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: geen mus,maar een Mus musculus

            voor mij de derde en de vierde,beetje kaas geven dan komen zijn vriendjes ook logeren

            Comment


            • #7
              Re: geen mus,maar een Mus musculus

              Oorspronkelijk geplaatst door Panawillem Bekijk bericht
              Hier nog een foto...vond hem best mooi, maar niet echt in het rijtje passen:
              http://img254.imageshack.us/img254/9...se1copyfk3.jpg
              en idd de beste van de 4 Zelf had ik enkel deze geplaatst, heel geslaagd!

              Comment


              • #8
                Re: geen mus,maar een Mus musculus

                Ik heb de voorkeur voor nummer 4, maar is deze muis een huisdier of een wilde
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: geen mus,maar een Mus musculus

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Ik heb de voorkeur voor nummer 4, maar is deze muis een huisdier of een wilde
                  Het gaat om een wild diertje dat ik buiten met een muisvriendelijke val gevangen heb en vervolgens in mijn "studiotje" heb geplaatst.
                  Dit dier fotograferen vond ik ENORM moeilijk aangezien deze volledig wild is en op niet 1 moment stil zat. Verder had ik grote problemen om met de juiste sluitertijd en diafragma op mijn D50 met 18-55mm lens de juiste lichtsterkte te bekomen.
                  Ondertussen zit het diertje weer rustig in de velden...

                  Ik hoop niet dat dit tegen de regels is, anders verwijder ik hem wel..maar hem hier even in het groot:

                  Comment


                  • #10
                    Re: geen mus,maar een Mus musculus

                    als je beoogde een verdekt opgestelde muis te fotograferen is je dat prima gelukt, als je een foto wilde maken zoals je vierde dan zijn er drie mislukt .
                    Ik vind de "mislukte " anders wel aardig gelukt. dan ga ik wel voor de derde daar kijkt muisje leuk in de lens . De vierde vind ik echter toch echt de beste, ook al heeft hij weinig DOF hij staat er waanzinnig op , zeker gezien de omstandigheden.
                    Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                    Canon eos 7D Mijn site

                    Comment


                    • #11
                      Re: geen mus,maar een Mus musculus

                      leuk, vooral het licht.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: geen mus,maar een Mus musculus

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                        als je beoogde een verdekt opgestelde muis te fotograferen is je dat prima gelukt, als je een foto wilde maken zoals je vierde dan zijn er drie mislukt .
                        Ik vind de "mislukte " anders wel aardig gelukt. dan ga ik wel voor de derde daar kijkt muisje leuk in de lens . De vierde vind ik echter toch echt de beste, ook al heeft hij weinig DOF hij staat er waanzinnig op , zeker gezien de omstandigheden.
                        Aangezien ik nieuw ben in de "spiegelreflex" hobby probeer ik telkens zoveel mogelijk uit te testen. Ik heb ook een reeks van de laatste foto waarbij ik probeerde alles zo scherp en mooi mogelijk vast te leggen. Bij de eerste 3 was het dan weer de bedoeling dat het diertje er niet helemaal op stond. Hier wou ik het weergeven alsof hij in zijn "natuurlijke" habitat zou zitten en rustig tussen de stengels aan het klimmen was.
                        Iedereen bedankt voor de comments!

                        Comment


                        • #13
                          Re: geen mus,maar een Mus musculus

                          Oorspronkelijk geplaatst door Panawillem Bekijk bericht
                          Aangezien ik nieuw ben in de "spiegelreflex" hobby probeer ik telkens zoveel mogelijk uit te testen. Ik heb ook een reeks van de laatste foto waarbij ik probeerde alles zo scherp en mooi mogelijk vast te leggen. Bij de eerste 3 was het dan weer de bedoeling dat het diertje er niet helemaal op stond. Hier wou ik het weergeven alsof hij in zijn "natuurlijke" habitat zou zitten en rustig tussen de stengels aan het klimmen was.
                          Iedereen bedankt voor de comments!
                          In DAT geval zijn het dus drie prima foto's dat is nl erg goed gelukt.
                          Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                          Canon eos 7D Mijn site

                          Comment

                          Working...
                          X