Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opnieuw: Van D60 naar D10

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opnieuw: Van D60 naar D10

    vermits ik wel nog nieuwsgierig ben naar de ontwikkelingen ivm topic, en aanverwante waarover origineel topic ging, ziehier een re-start...
    dus aub geen oeverloos geruzie, maar wel alles over nieuwe camera's.
    @MEP: weet je al iets meer, ben benieuwd.
    mvg,
    Bert
    D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

  • #2
    Nog 1 weekje wachten en dan is het PMA denk ik dus dan zullen we wel meer weten.

    Nu ja ik zou ook wel meer willen weten over deze camera hoor want ik zou hem eventueel wel eens kopen.

    Comment


    • #3
      Voorzover bekend:
      Het is de 10D niet D10
      6mpix sensor
      Sterk verbeterde AF (volgens mij zonder gebruik van AF hulplicht)
      7 AF focuspunten
      Diverse kleurvarianten waaronder Adobe-RGB
      Verhoogde ISO t.o.v. de D60
      Betere zoom mogelijkheid van geschoten foto's
      Verder blijven alle accesoires van de D30/60 op dit model bruikbaar.
      Canon EOS-10D
      Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
      Canon 28-135 IS
      Canon 50mm f1.8 mk 1
      Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
      2x Metz MZ54-3 flash

      Comment


      • #4
        En moesten jullie ze nog niet gezien hebben hier zijn wat foto's van de 10D.

        http://www.pbase.com/geonahta10d/canon_10d

        Comment


        • #5
          Vooral de betere AF zou mij doen te besluiten over te stappen naar de 10D (ik heb nu een D30 en vond upgrade naar D60 weggegooid geld)
          Verder schijnt de body goedkoper te worden dan de D60, ook wel leuk...
          Canon EOS-10D
          Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
          Canon 28-135 IS
          Canon 50mm f1.8 mk 1
          Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
          2x Metz MZ54-3 flash

          Comment


          • #6
            Voor mij het allerbelangrijkste: wat weegt het ding!!!!!
            Laatst eens wat "gespeeld" met een D60, maar daar krijg ik kompleet kramp van in mijn handen, ze zijn er gewoon te klein voor en met een grip eronder ook nog eens amper te tillen.
            Mijn Nikon CP5000 is een lekker lichte camera, heeft ook een magnesium behuizing, en zoiets wil ik ook wel als ik de overstap zou gaan maken naar een DSLR.
            Ik hou het wel allemaal in de gaten want voorlopig heb ik er toch geen geld voor
            Dag dag
            Vonne
            The only real failure is to give up trying!

            http://www.yvonnew.com
            http://www.vonne.web-log.nl
            and HFC forever!

            Comment


            • #7
              Doeme toch. Ik heb mijn D60 nu een maand of 3. Inderdaad al wel wat plezier aan gehad en had me tot nu niet druk gemaakt over de opvolger. Het is immers als met PC volgens mij, het is altijd te vroeg om er 1 te kopen. Dat de opvolger er zo snel is stoort me wel. We hebben bijna een jaar moeten wachten ofzo eer de D60 "koopbaar" was in Belgie en nu zeggen ze dat de opvolger al eind april in de winkel zou liggen. Dat een opvolger meer mogelijkheden en/of beter is dan de voorganger is vanzelfsprekend. Maar dat hij 1/3 goedkoper wordt dat vind ik wel straf en onkuise praktijken van Canon. Sorry, zo denk ik er over. Ik had gedacht dat hij ongeveer even duur zou zijn, de D60 en de oorspronkelijke D30 ontliepen elkaar niet zoveel in prijs denk ik. Maar nu spreken ze over een 2000EUR give or take a few ... Schandalig. Maar ja, Canon heeft de mensen nog eens liggen gehad door over te schakelen naar de EF lenzen.
              Alez, ik heb in ieder geval geen spijt van mijn D60 hoor, ver van maar het geeft toch een beetje een wrange smaak. Hopelijk kunnen ze hun belofte niet houden en ligt hij pas eind van het jaar op de planken. Of misschien niet, anders zijn er een paar BD'ers ongelukkig.
              mvg,
              Giant Pat
              Do or Do Not - There is no try ...
              www.giantpat.be

              Comment


              • #8
                'k moet u gelijk geven.
                Luc

                Comment


                • #9
                  Zojuist gelezen op SLR forum bij dpreview, dat er vandaag een presentatie was in Antwerpen.

                  -------------------
                  Hi there,

                  This afternoon i had the first 'pre-production' model of the new D60 in my hands at Antwerp Belgium. Yes it is called D10. I had the chance to make some pictures with it. I could only see them on a screen of a laptob. It looks and handles as D60. But... AF is much better. It has the AF of EOS 30. Unfortunatly not the one from EOS 3. Although it use some technology from EOS 3. I did some tests in bad ligth conditions, and AF did much better than my D60. Because i like the image quality of my D60 very much, i ordered as second digital body, the new D10. It is a available end of April. (That is what Canon people told me)! I still remember people waiting for months for there D60!!! I really look out for this new toy!

                  You are welcome to see my pictures made with D60 on my portfolio from photosig!

                  Regards!

                  http://www1.photosig.com/userphotos.php?portfolioId=18434

                  ----------------

                  Kent iemand toevallig Geert Soenens ? Misschien een idee om hem hier online uit te nodigen.

                  grtz edelf
                  Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                  Comment


                  • #10
                    Volgens mij heeft den diene hier met ambras de deur dichtgesmeten
                    Luc

                    Comment


                    • #11
                      Beste allemaal, Den dienen die naar horen de deur na ambras heeft toegesmeten heeft vandaag inderdaad als één van de eersten de nieuwe Canon uitgeprobeerd.
                      Met name op de open deur dagen van 'Grobet prof'.
                      Het toestel voelt héél goed aan en lijkt zéér goed op de D60. Het heeft de AF van de EOS30. Stukken beter dus dan die van de D60. Degene die over een D60 beschikken zullen beamen dat, bij slechte lichtomstandigheden, de AF van D60 niet altijd optimaal was. Software matig heeft het toestel, naar verluid, veel mee van de EOS 3. Een super toestel met name. De beeldkwaliteit heb ik niet echt kunnen controleren, ik heb de beelden alléén kunnen bekijken op een laptop. Maar daar ging het hem bij mij niet echt om. De D60 is in zijn prijsklasse voor mij het betere digitale toestel. De D10 heeft hetzelfde formaat van CCD, dus verlengingsfaktor 1.6X. Nog eens naar het schijnt in betere versie.

                      Als jullie enkele foto's gemaakt met de D60 willen bekijken, dan ben je welkom op mijn portfolio van http://www1.photosig.com/userphotos.php?portfolioId=18434

                      Wat vooral belangrijk blijkt, is dat het toestel 30% beterkoop zou kunnen zijn dan de D60. Leverbaar vanaf half April naar verluidt!?... Maar waar hebben we dat Canon nog horen zeggen?




                      Groeten allemaal!
                      Geert Soenens

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt dat je de deur nog niet hebt toegesmeten.
                        Enne bedankt voor de info.

                        Groetjes, Suske
                        Mijn plaatjes op 500px...

                        Comment


                        • #13
                          Graag gedaan Suske,... een deur laat je beter altijd op een kier!

                          Geert

                          Comment


                          • #14
                            Gewoon voor de nieuwsgierigheid Geert, ga jij upgraden? Wie gaat er eigenlijk allemaal upgraden?

                            Groetjes,
                            Lexieke
                            .:www.shadowarts.be:.

                            Comment


                            • #15

                              Ik ben toch ook wel eens heel benieuwd naar de uiteindelijke prijs van die 10D (of D10). Het zou me ten zeerste verwonderen dat hij 30% goedkoper dan een D60 zou zijn, tenzij er een aantal serieuze toegevingen gedaan zijn tgo een D60. Uiteindelijk was het toch zo dat Canon aan de vraag van de D60 niet konden voldoen ? Waarom dan zo sterk de prijs laten zakken als de vraag er nog altijd is ?
                              Tenzij ze natuurlijk een prijzenoorlog willen uitlokken tegen Nikon, want als de 10D wordt wat men er nu over schrijft, gaat de D100 ook fel in prijs moeten zakken om concurrentieel te blijven.
                              Ik kan dus de D60 gebruikers troosten : jullie zijn niet de enige die zich gaan 'bekocht' voelen door Canon.

                              Henk (D100 owner sinds begin januari).

                              Comment

                              Working...
                              X