Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buiten of binnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Buiten of binnen

    Ik vraag me af of het niet beter is om buiten lenzen te wisselen en/of de Ccd te reinigen.

    Waarom ?

    Als ik achter mijn bureau zit en de ( laagstaande ) zon komt door het venster binnen vallen, dan zie ik enorm veel stof vliegen.
    En ik kan mij niet voorstellen dat dat stof er niet is als ik op mijn bureau rustig mijn ccd zit te kuisen.
    Het kan toch niet anders dan dat er terug stof in het toestel raakt voor dat de lens er op zit ?

    Iedere week doet ons Marijke het stof af op de kasten, dus dat wil toch zeggen dat er veel stof in huis is he ?

    Als je nu eens na een regenbui eens buiten kijkt zie je toch nergens geen stof meer he ?
    Zou het dan niet beter zijn om uw ccd buiten te reinigen ( desnoods onder een afdakje ) ?

    Misschein wel een rare vraag ( kweet )
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Re: Buiten of binnen

    Er bestaan wetenschappellijke studies die bewijzen dat de lucht in huis "vuiler" kan zijn dan buitenshuis.

    Als je het juiste weertype kiest, bvb na een regenbui zoals je aangeeft, zal je minder stof buiten hebben dan binnen. Wel moet het dan windstil zijn hé.
    Dus je vraag is helemaal niet raar. :-)

    Groetjes

    Skitch
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Buiten of binnen

      toch liever binnen zene...

      stel u voor dat er ineens zo'n vette duif overkomt die besluit uw sensorke te verstoppen
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #4
        Re: Buiten of binnen

        De beste plaats binnenshuis is de badkamer.
        Wanneer je een douche neemt vormt er zich waterdamp in de badkamer welke het stof neerslaat.

        Buiten kun je door de wind opwaaiend stof hebben (of andere kleine partikels).

        Dus eerst zelf in bad en dan snel even je camera kuisen
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Buiten of binnen

          en hopen dat er niemand zich electrisch geschoren heeft na jouw douche

          Comment

          Working...
          X