Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

    Ik ben op zoek naar een telelens voor mijn Nikon D80.

    Ik heb er nu een nikkor 18-70 opzitten.

    Welk objectief raden jullie mij aan? IK heb een beperkt budget van ca. 200,= en zoek voor dat geld het beste wat er te krijgen is in deze prijsklasse.

    ben benieuwd naar jullie reacties/ keuzes.

  • #2
    Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

    Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een telelens voor mijn Nikon D80.

    Ik heb er nu een nikkor 18-70 opzitten.

    Welk objectief raden jullie mij aan? IK heb een beperkt budget van ca. 200,= en zoek voor dat geld het beste wat er te krijgen is in deze prijsklasse.

    ben benieuwd naar jullie reacties/ keuzes.
    In die prijsklasse is de keuze natuurlijk iets beperkter, misschien is dit wel iets dat in aanmerking komt : Sigma 70-300 mm F4 - 5,6 DG MACRO APO SUPER II
    Prijs ligt tussen de 200 en de 250€ ongeveer
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

      Ik heb deze ook. Ze is degelijk gebouwd en goed scherp, maaaaaaar de autofocus is ooooo zo traag. Ik had in der tijd liever een beetje meer geld gegeven aan een goede tweedehands tele. Maja...


      Grtz
      Nikon D50

      Comment


      • #4
        Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

        Een oude(re) maar onverslijtbare lens : de nikkor AF 70-210 f/4-F/5.6 of die iets zeldzamere 70-210 f/4
        Klik
        Bert

        Comment


        • #5
          Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

          Doorsparen.............doorsparen.............door sparen.

          Je gaat spijt krijgen van een mindere lens en je geld is dan al uit gegeven.

          Spaar door en wacht op beter glas.
          Nikon spul

          Comment


          • #6
            Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
            Doorsparen.............doorsparen.............door sparen.

            Je gaat spijt krijgen van een mindere lens en je geld is dan al uit gegeven.

            Spaar door en wacht op beter glas.
            Yup, das net wat ik dus voorheb
            Nikon D50

            Comment


            • #7
              Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

              Beetje doorsparen tot je een 80-200 2.8 schuifzoom kunt kopen? Ik zie ze geregeld voor 400 EUR van eigenaar wisselen. Daar kan achteraf ook nog een converter op.

              Pieter

              Comment


              • #8
                Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

                Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
                Ik ben op zoek naar een telelens voor mijn Nikon D80.

                Ik heb er nu een nikkor 18-70 opzitten.

                Welk objectief raden jullie mij aan? IK heb een beperkt budget van ca. 200,= en zoek voor dat geld het beste wat er te krijgen is in deze prijsklasse.

                ben benieuwd naar jullie reacties/ keuzes.
                Heb je deze lens op korte termijn nodig? Zo niet, dan zou ik doorsparen voor een tweedehands AFD 80-200 f2.8 schuifzoom zoals al door PieterK aangegeven. Deze schuifzoom is tussen de 400-500 euro te vinden en is een toplens. Al moet je wel even wennen aan dat schuif gebeuren.

                Grtz

                Bryan
                Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

                Comment


                • #9
                  Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

                  Op Ebay is er momenteel een bieding aan de gang voor een 70-300/4-5.6



                  Best een goede lens als je nog niet weet welke richting je zal uitgaan ...
                  Voor 100-125 EUR moet deze binnen te halen zijn.
                  brochef_photographer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zwerten Bekijk bericht
                    Op Ebay is er momenteel een bieding aan de gang voor een 70-300/4-5.6



                    Best een goede lens als je nog niet weet welke richting je zal uitgaan ...
                    Voor 100-125 EUR moet deze binnen te halen zijn.
                    Dat is ongeveer de nieuwprijs geweest voor dit objectief.

                    De opvolger ervan is beter, maar ligt alleen nieuw in de winkel.
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

                      Ik kijk en spaar ook al een tijdje voor een telelens voor op een D70s en ben er nog altijd niet uit,een dure of goedkopere lens.Op Hans zijn nikon catalogus lees ik dat een duurdere lens echter weinig zin heeft op de 6.1 Mp D70s dus ben ik eigenlijk weer terug naar af in mijn zoektocht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door SteV Bekijk bericht
                        Ik kijk en spaar ook al een tijdje voor een telelens voor op een D70s en ben er nog altijd niet uit,een dure of goedkopere lens.Op Hans zijn nikon catalogus lees ik dat een duurdere lens echter weinig zin heeft op de 6.1 Mp D70s dus ben ik eigenlijk weer terug naar af in mijn zoektocht.
                        Naja,

                        Geen zin moet je denk ik in bepaalde kontext zien. Als je bij je D70(s) body blijft heeft geef ik hem enigszins gelijk. Maar die f2.8 die heb je dan wel al, die kan je zeker gebruiken.
                        Als die D70(s) een tussenstap is naar een beter model body (D200/D2X(s)) dan heb je wel al goed glaswerk.

                        Grtz

                        Bryan
                        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

                          ik heb die 70-300 van Nikon (de "goeikope"), die zie je af en toe voor rond de €100 tweedehands passeren... ik ben daar toch tevreden van hoor; als je ze niet bvb uitsluitend voor concertfotografie gaat gebruiken of zo best wel een fijne lens voor dat geld.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een TELElens voor mijn NIKON D80 ???

                            Ik heb die 'goedkope' 70-300 nikkor er ook bijgenomen. Bij de D70 kit kostte deze maar 50€ extra.
                            En 't is géén toplens, maar je zal wel een tele hebben. Ze is traag, maakt veel lawaai bij scherpstellen, ze schuift uit bij het zoomen,... Maar prijs/kwaliteit heb je wel een goede tele, en mits er voldoende licht is kan je er wel deftige foto's mee maken...
                            Ik heb ze 6 maand gebruikt voor ik mij een deftige tele kocht. Alles ineens was voor mij te duur.
                            Indien je niet onmiddellijk aan een groter budget geraakt zou ik zeggen: koop een goedkopen okkazie 70-300 voor weinig geld (of een lens uit dezelfde categorie), en spaar ondertussen rustig door... Later kan je een deftige tele kopen en kan je de 'goedkope tele' terug doorverkopen zonder dat je dat veel geld gekost heeft. Ondertussen heb je een tele en leer je er al met tele werken.
                            Je zal later dan je 'goede' tele des te meer waarderen...

                            groeten,

                            Nayy

                            Comment

                            Working...
                            X