Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer 'spotten'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste keer 'spotten'

    De eerste keer dat ik met een deftig fototoestel foto's neem van een vliegtuig...
    Het vliegveld van Schaffen (Diest) is voor mij 'a 10 minute walk' en een mooie oefenplaats voor wat in de zomer gaat komen.

    1:


    2:


    3:
    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

  • #2
    Re: Eerste keer 'spotten'

    Probeer volgende keer eens om in de Shutter Prioity (T of TV stand) een sluitertijd van 1/250sec in te stellen in plaats van 1/640sec. Hier is de propeller nog net niet helemaal stilgezet door de iets te korte sluitertijd, maar er zou nog wat meer beweging in mogen zitten.

    Kijk voor meer info even naar dit topic :
    iemand die een idee heeft welke de beste instellingen zijn om de rotorbladen "te laten draaien" op foto? en dit terwijl de rest nog scherp blijft? zoals hieronder: ik heb verleden zomer geprobeerd op koksijde, maar ofwel zijn de vliegtuigen scherp en de rotors statisch, ofwel draaien de rotors maar zijn de
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Eerste keer 'spotten'

      Volledig eens met Blackb@ndit. Foto 2 zou er dan waarschijnlijk nog mooier uitgekomen zijn.

      Blijven proberen dus (zoals den deze)

      Mvg, Quattra

      Comment


      • #4
        Re: Eerste keer 'spotten'

        Bedank BB! Ik neem aan dat het voor jets geen verschil uitmaakt... of zijn daarvoor nog tips waarmee ik gediend ben?
        Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

        Comment


        • #5
          Re: Eerste keer 'spotten'

          Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk bericht
          Bedank BB! Ik neem aan dat het voor jets geen verschil uitmaakt... of zijn daarvoor nog tips waarmee ik gediend ben?
          Bij een jet zal je best een veel kortere sluitertijd kiezen, want die komen heel wat sneller voorbij .
          Dan zorg je ervoor dat de kans op bewegingsonsherpte zo klein mogelijk is, maar hou wel in het oog dat je de sluitertijd niet zo kort zet dat je met het diafragma helemaal open nog niet genoeg licht binnenkrijgt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Eerste keer 'spotten'

            Helemaal niet slecht voor je eerste keer

            Wat ik zou doen is zoals gezegd sluitertijd nog beetje langer zetten (1/250e of minder als je kan natuurlijk) alhoewel je schroeven hier niet echt 'bevroren' zijn hoor , en ten tweede beetje croppen zodat vliegtuig mooi in het midden staat , zeker voor die 2e foto.

            Jets fotografeer je best met sluitertijd vanaf 1/800 , dan zou je ze al scherp moeten krijgen , alles hangt natuurlijk af van weersomstandigheden en het soort lens dat je gebruikt

            Gewoon verder blijven oefenen en ik ben echt beniewd naar meer van uw werk
            Groetjes, Fabrice
            www.fabke.be

            Comment

            Working...
            X