Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schermen voor digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schermen voor digitale fotografie

    Raar maar waar: het LG-scherm dat mijn goeie vriend Digipix357 voor me op dit forum had gepost (hij heeft wat meer tijd dan ik) om te verkopen, is verwijderd.
    Dat is vreemd, omdat je nu eenmaal geen digitale fotografie kan bedrijven zonder geijkt scherm met grote inkijkhoek. Ik kan er inkomen dat BD geen computersite wenst te worden waar zomaar eender welk scherm of eender welke PC wordt geadverteerd of besproken, maar de weinige schermen die écht geschikt zijn om digitale beelden op te boordelen (Lacie, Eizo, LG, Apple,...) zouden toch op deze site aan bod moeten kunnen komen. Anders zitten we allemaal met beelden ... die we nergens kunnen bekijken. En puristen zijn we op deze site toch ook niet, anders zou er geen enkel analoog toestel mogen besproken worden of in de verkoop worden aangeboden. Dus graag jullie mening over de volgende vraag: moeten het niet kunnen dat typishce schermen voor digitale fotografie (zie de merken hierboven) tot het arsenaal van BD-items behoren? Tenslotte zij deze schermen het logische verlengstuk van onze digitale camera's, én van essentieel belang om te zien waar we mee bezig zijn. Zonder goed - en geijkt - scherm geen digitale fotografie, zo simpel is het!

  • #2
    Re: Schermen voor digitale fotografie

    vind dat je daar nu gelijk in hebt
    zie hier toch ook printers te koop worden aangeboden en inkten en fotopapier
    toch allemaal dingen die je nodig hebt om foto's te printen
    maar om ze te bewerken moet je ze wel kunnen zien....dus waarom geen beeldscherm

    Comment


    • #3
      Re: Schermen voor digitale fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door grijzewolf Bekijk bericht
      maar om ze te bewerken moet je ze wel kunnen zien....dus waarom geen beeldscherm
      Dan ook klavieren, muizen, verlengkabels, routers, PC's, software, bureaustoelen, bureau's, ...

      Zonder dit allemaal kan je geen foto's bezien of posten ... waar zet je dan de limiet?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Schermen voor digitale fotografie

        Tja, als je het zo beziet moet mijn vrouw dan ook op deze site staan, want zij is mijn stimulerende factor en ze maakt mijn eten waardoor ik in leven blijf en foto's kan trekken. Laten we ernstig blijven: over digitale fotografie berichten zonder de schermen erbij te betrekken, is nonsens. Het is te vergelijken met een site opzetten over analoge fotografie met een verbod om het te hebben over de vergroter. De items die je opsomt maken, behalve de software en - in mindere mate - de verlengkabels, geen enkel verschil voor de kwaliteit van de beelden. Een scherm daarnetegen is ESSENTIEEL voor de kwaliteit van een digitaal beeld. Ik heb het hier ook niet over eender welk scherm, maar over die paar merken (Lacie, Eizo, Apple, LG,...) die schermen maken speciaal voor deze toepassing. De meeste andere schermen zijn ronduit ONBRUIKBAAR voor digitale fotografie, omdat de intensiteit van de weergave op zo'n scherm al varieert als je maar even met je hoofd op en neer beweegt. Begin daar maar eens een belichtingscorrectie op te doen. Dus zonder een geijkt, betrouwbaar scherm op een serieuze manier aan digitale fotografie doen? Vergeet het. En die speciaal daartoe geëigende schermen horen, mét hun besprekingen, zeker op BD. Aan de moderatoren om andere schermen, muizen, kabels en al die onzinnige zaken die je citeert van dit forum te weren.


        QUOTE=VerSeg;1280313]Dan ook klavieren, muizen, verlengkabels, routers, PC's, software, bureaustoelen, bureau's, ...

        Zonder dit allemaal kan je geen foto's bezien of posten ... waar zet je dan de limiet?[/QUOTE]

        Comment

        Working...
        X