Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Tamron?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma of Tamron?

    Wegens een beperkt budget zoek ik een objectief met een bereik tot 300mm. Nu is mijn oog gevallen op de:
    Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Nikon-D AF
    of de
    Tamron AF 70-300 LD 4,5-5,6 macro 1:2 Nikon

    ik heb een 18-70mm kitlens op dit moment, dus beide objectieven lijken goed op elkaar aan te sluiten. Maar... welke kan ik het beste kiezen? Of hebben jullie nog een ander (beter) idee?
    Sander

  • #2
    Re: Sigma of Tamron?

    Ikzelf heb bij aankoop van mijn D70s de Sigma gekocht omdat die overal het beste uit de tests komt (voor die combinatie mm's vs €'s)
    Het enige minpuntje is dat ze niet echt lichtsterk is voor bv gebruik binnenshuis of om tijdens familiefeestjes ongemerkt foto's te kunnen nemen
    Nikon D300
    Tokina 11-16 f/2.8 ; Sigma 18-50 f/2.8 ; Nikkor 35 f/1.8 ; Nikkor 50 f/1.8 ; Sigma 70-200 f/2.8 ; Sigma TC2.0 ; Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: Sigma of Tamron?

      Als het niet dringend is, en ik spreek over "maanden", de 2de handsmarkt in het oog houden en de nikkor 80-200 F2.8 schuifzoom als alternatief nemen. Ik heb de sigma gehad, nieuw gekocht, en dan later de schuifzoom. F5.6 op 300mm is "ondoenbaar" bij weinig licht. Ook het scherpstellen wil niet lukken in minder goede omstandigheden.
      Waarmee ik niet gezegd heb dat die sigma slecht is....
      natwork.be

      Comment


      • #4
        Re: Sigma of Tamron?

        Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
        Als het niet dringend is, en ik spreek over "maanden", de 2de handsmarkt in het oog houden en de nikkor 80-200 F2.8 schuifzoom als alternatief nemen. Ik heb de sigma gehad, nieuw gekocht, en dan later de schuifzoom. F5.6 op 300mm is "ondoenbaar" bij weinig licht. Ook het scherpstellen wil niet lukken in minder goede omstandigheden.
        Waarmee ik niet gezegd heb dat die sigma slecht is....

        Hoezo maanden wachten. De 80-200 2.8 wordt toch regelmatig 2de hands aangeboden. Zowel in schuif- als draaizoom. (Of ga je die van jezelf dan verkopen/ben je aan het sparen voor een 70-200 VR )
        (Op marktplaats staat nu een schuifzoom voor € 375,00).

        Ben idd wel met je eens om voor het budget van een Sigma/Tamron een goed 2de hands alternatief van hoger plan aan te schaffen.

        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

        Comment


        • #5
          Re: Sigma of Tamron?

          Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
          Hoezo maanden wachten. De 80-200 2.8 wordt toch regelmatig 2de hands aangeboden.
          Ja goed, maar ik bedoel dat je dat kunt doen als je de zoom lens niet onmiddellijk nu sebiet nodig hebt....
          natwork.be

          Comment

          Working...
          X