Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Psychisch tik door primelenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Psychisch tik door primelenzen

    Misschien een psychische tik van mij maar hopelijk ben ik niet de enige.
    Het volgende; eenmaal gewend aan de wisseling BFR/GLD > EURO valt het mij op dat ik dit nu ook heb met brandpuntverlenging van lenzen. Het is zot, maar waar. Al jaren ben ik een echte "vaste" lenzen fanaat waarbij "vroeger" meestal een 35mm op de camera zat. Nu zit ik in een fase dat ik heden bij het gebruik van bv een 35mm nog steeds denk dat ik met een "echte" 35mm aan het fotograferen ben!
    Het verstand zegt; natuurlijk niet, maar mijn hart zegt, ja!
    Ook met de andere lenzen heb ik 't. Ben ik de enigste? Zo ja, is er dan iemand met het adres van een goede pshycho? Misschien is origami ook wel leuk...

    Gr, Paul
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

  • #2
    Re: Psychisch tik door primelenzen

    vraagprijs is mij niet geheel duidelijk

    Comment


    • #3
      Re: Psychisch tik door primelenzen

      één valium,
      twee valium,
      ...

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Psychisch tik door primelenzen

        Tsja, nu weet ik het ook niet meer. Word ik al bij aangeboden geplaatst! Ben blijkbaar al afgeschreven...
        Wie biedt dan maar? Kijk voor bouwjaar /staat etc in profiel.
        M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

        Comment


        • #5
          Re: Psychisch tik door primelenzen

          eens zien ...

          Geboortedatum: April 9th
          Leeftijd: 40
          Woonplaats: Kleine Brogel
          Camera Type: Fuji(film)
          Beroep: Zelfstandige
          Hobby: Mijn dochter Flo & het paard
          Biography: Eigenlijk 'n "Hollander". Over 2 jaar mag ik pas echte belg worden...
          wat denk je zelf dat dit nog waard is?
          we mogen toch eens lachen hé

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Psychisch tik door primelenzen

            Geboortedatum: April 9th
            Leeftijd: 40
            Woonplaats: Kleine Brogel
            Camera Type: Fuji(film)
            Beroep: Zelfstandige
            Hobby: Mijn dochter Flo & het paard
            Biography: Eigenlijk 'n "Hollander". Over 2 jaar mag ik pas echte belg worden...
            is het paard ook apart verkrijgbaar?

            Comment


            • #7
              Re: Psychisch tik door primelenzen

              Ziet er eerder uit als een investering, die over 2 jaar pas iets waard zal zijn

              Comment


              • #8
                Re: Psychisch tik door primelenzen

                Euh, dit hoort niet thuis in aangeboden, daarom even verplaatst
                Groeten,
                Ludo

                Comment


                • #9
                  Re: Psychisch tik door primelenzen

                  Even ruggespraak met mijn ega gehad. Ben niet te koop zegt ze (Waar vind je ze zo nog!), de schat.
                  (nog niet althans). Moet wel wat minder op de site van BD zijn zegt ze, moet ook geld verdiend worden, anders...
                  Trouwens vraagt ze zich af of BD club net zoiets als de AAclub.
                  En ja mm, we mogen er (nog) mee lachen.
                  M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Psychisch tik door primelenzen

                    om op de vraag terug te komen, ja.
                    als je jarenlang in een paradigma hebt gezeten (of dat nu de frank is of de verhoudingen van de 35 mm lenzen), dan kom je daar niet zomaar onderuit.
                    Ik reken dus nog steeds terug in frank, want daar zit mijn referentie.
                    Met lenzen is het nog moeilijker, omdat je enerzijds de cropfactor moet doorrekenen in de vergroting, maar anderzijds je DOF niet volgens de cropfactor volgt (dacht ik, maar 'k zou het eigenlijk eens moeten nakijken alvorens het neer te schrijven). Digitaal met cropfactor is dus echt een nieuw paradigma en niet zomaar een omrekening.

                    erik
                    erik, Nikon materiaal

                    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Psychisch tik door primelenzen

                      Ik gebruik crop (d200 en S3) en full frame (slr/n) door elkaar en heb nergens last van
                      Ja, volgens mijn vrouw te veel lenzen. Ze heeft ook wel een beetje gelijk.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Psychisch tik door primelenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Ja, volgens mijn vrouw te veel lenzen. Ze heeft ook wel een beetje gelijk.
                        Een beetje... ??? Nog een voorbeeld van een eufemisme Rob !?
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Psychisch tik door primelenzen

                          je moet 't mij niet vertellen, 'k heb net een 400mm gekocht
                          ~TDN
                          fotoblog: www.tdn9.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Psychisch tik door primelenzen

                            Jouw psychische afwijking komt eigenlijk nog voordeliger uit als je Belg bent. Met een 35 mm lens heb je, volgens jouw tik , een 1400 mm lens terwijl je als Nederlander slechts over een 700 mm lens zou beschikken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Psychisch tik door primelenzen

                              Moet nog helaas 2 jaar wachten om belg te mogen worden maar ik vat hem niet helemaal Misschien moet ik dan maar ipv van 2 jaar wachten een vervroegd nationaliteits verandering aanvragen.
                              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                              Comment

                              Working...
                              X