Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raynox DCR-CF185 Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raynox DCR-CF185 Pro

    Hallo allemaal,


    Ik heb sterke interesse om deze - Raynox DCR-CF185 Pro - lens te kopen bij Fotokonijnenberg. Ik bezit zelf een Sony R1 met een lensmount van 67mm. De Raynox lens is maar 62mm zo blijkt uit de beschrijving. Betekent dus dat ik een convertor moet kopen. Kan iemand mij vertellen of ik veel kwaliteitsverlies ga hebben met deze convertor. Voor mij is dit toch veel geld voor een lens en indien er verlies in kwaliteit ga zijn ga ik ze me waarschijnlijk toch niet aanschaffen.

    Misschien iemand ervaring met deze lens?
    Of een alternatief?

    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Kris
    Nikon D90 + 16-85mm

  • #2
    Re: Raynox DCR-CF185 Pro

    Ik heb de lens noch camera in kwestie, maar toch een algemene opmerking:

    Met een verschil in filtermaat in die richting (voorzetlens<objectief) is er nogal wat kans op vignetering in de randen. Je zou a.h.w. de randen van de voorzetlens zien. Nu is dit sowieso een feit (en kwaliteit) bij fish-eye objectieven, dus ik weet niet of dit volledig toepasbaar is in jouw situatie (maar de beschrijving spreekt van een zoom functie om van wide-angle naar fisheye te gaan)

    Ik denk dat een mailtje rechtstreeks aan het Konijn meer duiding zou kunnen geven, of eens met de camera naar Turnhout gaan natuurlijk.
    Canon EOS 5; Minolta X-700 & XM; Salyut-S; Doka
    CAnon EOS 10D

    Comment


    • #3
      Re: Raynox DCR-CF185 Pro

      circulaire fisheye is onmogelijk zonder vignettering hé, dat is juist die zwarte cirkel...
      maar denk ook dat je best zelf gaat uitproberen, of als dat niet gaat, mailtje naar fotokonijnenberg stuurt
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Raynox DCR-CF185 Pro

        *To achieve a Circular Fish-Eye image, the focal length of the camera's lens must be about 36mm or shorter (equivalent of 35mm film format). Otherwise, it may not make a complete Circular Fish-Eye image.


        de R1 begint op 24mm dus ik denk dat je normaal gezien geen probleem zult hebben met het gebruik van een verloopring dan (geen converter nodig)
        5DmkIII en wat glas

        Comment

        Working...
        X