Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mag je in belgie fotograferen op stations ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mag je in belgie fotograferen op stations ??

    Beste Zuiderburen,

    wij zijn voornemens om met de club naar luik te gaan en ook ene bezoek aan het station te brenegen. Ik meen echter hier ooit iets gelezen te hebben dat je in Belgie op stations geen foto's mag maken. Klopt dat ??

    Groeten

    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

  • #2
    Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

    Nee, dat mag niet. Enkel als je toestemming hebt.
    Natuurlijk zeggen ze er weinig van. Ik heb voor een eindwerk ooit in verschillende stations gefotografeerd. Enkel in Antwerpen toen ik met mijn statief laag tegen de grond voor de roltrappen zat heb ik een opmerking gekregen.

    Comment


    • #3
      Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

      Normaal gezien mag je in of van een station geen foto's nemen ... maar voor privé gebruik???
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

        in antwerpen staat iedereen te fotograferen (van toeristen met 'n compactje, tot serieuzere fotografen met 'n dslr) en 'k heb nog nooit iemand daar iets van zien zeggen

        'k zou 't gewoon doen, je kunt altijd nog even weg gaan als je er 'n opmerking over krijgt

        Comment


        • #5
          Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

          Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
          Beste Zuiderburen,

          wij zijn voornemens om met de club naar luik te gaan en ook ene bezoek aan het station te brenegen. Ik meen echter hier ooit iets gelezen te hebben dat je in Belgie op stations geen foto's mag maken. Klopt dat ??

          Groeten

          alex
          Neen, dat mag niet, daarvoor heeft u toestemming voor nodig van de Staatsveiligheidsdienst. Dit in verband met eventuele terroristische acties.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Neen, dat mag niet, daarvoor heeft u toestemming voor nodig van de Staatsveiligheidsdienst. Dit in verband met eventuele terroristische acties.
            De wat? Heeft België dat dan?
            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
            Uit: Apocrief

            Comment


            • #7
              Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

              Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
              De wat? Heeft België dat dan?


              Ja en hier is de link naar de website "Welkom op de website van de Veiligheid van de Staat"

              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

                Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                Ja en hier is de link naar de website "Welkom op de website van de Veiligheid van de Staat"

                http://www.belgium.be/eportal/applic...ge&navId=37794
                Meer nog, we hebben ook een aparte Inlichtingen- en Veiligheidsdienst van het stafdepartement Landsverdediging, ACOS IS, die al meerdere malen z'n nut heeft bewezen voor onze militairen.
                Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                Focaldesign

                Comment


                • #9
                  Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

                  De overheid moet zijn burgers beschermen tegen elke activiteit die zijn democratische instellingen en zijn economisch en wetenschappelijk potentieel kan bedreigen. Hij moet ook de veiligheid van zijn burgers verzekeren tegenover buitenlandse militaire agressie.

                  De overheid moet weten wat op haar grondgebied en daarbuiten gaande is. Die informatie krijgt zij van haar burgerlijke en militaire inlichtingendiensten. In België zijn dat de Staatsveiligheid en de Algemene Dienst Inlichtingen en Veiligheid, afgekort ADIV.

                  Staatsveiligheid en ADIV zijn politieke inlichtingendiensten. Zij zijn gericht op de bescherming van het gezag van de Staat tegen binnen- en buitenlandse agressie. Zo is de staatsveiligheid verdeeld in een dienst contraspionage en een dienst algemene inlichtingen. Deze laatste dienst houdt zich bezig met het inzamelen van inlichtingen over vreemdelingen en inlichtingen over allerlei linkse en rechtse organisaties. Ook bij betogingen zullen agenten aanwezig zijn om na te gaan wie als agitator gevaarlijk kan zijn voor de openbare orde. Ook vakbondsorganisaties kunnen een bedreiging inhouden voor de democratische instellingen. Deze worden dan ook constant gevolgd.

                  Politieke inlichtingendiensten (PID's) houden zich niet bezig met criminele feiten.

                  Dat is een opdracht voor de politie, die ook over inlichtingendiensten beschikt: de criminele inlichtingendiensten.


                  en hier is de link

                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

                    alex

                    dacht dat dat in Nederland de AIVD noemde maar die doen net hetzelfde als de Belgische Staatsveiligheid
                    en als je het dan nog niet moest weten
                    dat zijn die jongens die regelmatig gevoelige informatie in hun wagen vergeten
                    toch volgens de radio

                    Comment


                    • #11
                      Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

                      'k zou me daar toch niet al te veel van aantrekken, gewoon doen alsof je van niets weet en ze zullen heus je camera niet afpakken maar hooguit een waarschuwing geven als zo'n dienstkloppertje toevallig wil scoren als jij daar 'n foto staat te trekken

                      Comment


                      • #12
                        Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

                        Inderdaad. Foto 3336 t/m 3377 allemaal op het Centraal Station in Antwerpen gemaakt. De politie stond erbij en keek ernaar.

                        Comment


                        • #13
                          Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

                          Misschien beter toch gewoon toestemming vragen.
                          Denk dat men in Londen en Madrid iets feller zal reageren als men uitgebreid trien- of metro-installaties fotografeert en het lijkt me niet de bedoeling van Antwerpen het volgende doel te maken ...
                          Als er wind is, droogt de was.

                          Comment


                          • #14
                            Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

                            De politie zal er weinig van zeggen, maar de spoorwegbeambten kunnen wel moeilijk doen, en de (Spoorweg)politie eventueel inschakelen.


                            Men laat foto's maken toe, maar zodra je een statief bovenhaalt, komt men toch al eens af om te vragen of het niet commercieel is e.d.
                            Met een troep fotografen denk ik niet dat je echt in de problemen komt, al ken ik het station en de mensen in Luik niet.

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #15
                              Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

                              Oorspronkelijk geplaatst door LucasBols Bekijk bericht
                              Misschien beter toch gewoon toestemming vragen.
                              als je 't vraagt dan zul je als antwoord 'nee' gaan krijgen omdat zij -zelfs als ze welwillend zijn- die orders zullen hebben, dus NOOIT vragen, je hoort 't wel als ze op hun strepen willen gaan staan

                              speel de domme toerist die niet weet dat ie 't niet mag, dan kom je in principe nooit ergens in problemen (althans, ik heb dat nog nooit ergens ervaren, maar misschien is mijn charmante vrouwelijke glimlach daarvan wel mede oorzaak )

                              Comment

                              Working...
                              X