Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR mee naar Dominica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR mee naar Dominica

    Hallo,
    Ik ga eind maart naar Dominica in de Caraiben, een eiland waar ook een gedeelte van Pirates2 gemaakt is. Ik weet dat het daar dan schitterend weer moet zijn, maar ik maak me toch een beetje zorgen voor de temperatuur en vnl de vochtigheidsgraad en de effecten op mijn apparatuur.

    Zijn er tips waarop ik moet letten daar?

    Groetjes,

    Klaus
    D700, 24-70mm f:2.8, 70-200mm f:2,8, 50mm f1:8,
    SB600, Slingshot AW100

  • #2
    Re: DSLR mee naar Dominica

    Ik heb geen ervaring met Nikon maar als ik me daarover zorgen zou moeten maken zou ik toch snel overstappen op een ander merk. Anders gezegd: ik denk dat je je teveel zorgen maakt. Camera's moeten vaak wel erger meemaken dan Dominica.

    Comment


    • #3
      Re: DSLR mee naar Dominica

      mijn D70 heeft 4100 meter meegemaakt, alsook het regenwoud (en bijhorende regendouche) in zuid-amerika. Werkt nogaltijd als nieuw

      wel zorgen dat ge niet overdrijft qua regen op toestel ... maar op de caraiben vreest ge daar niet voor... en vochtigheid ... denk het niet.
      Misschien voor alle zekerheid wat silica-gel meepakken en 's avonds in afgesloten zak met toestel leggen.
      www.loft6.be

      Comment


      • #4
        Re: DSLR mee naar Dominica

        Met D70 heb ik geen extreme ervaring, maar destijds nam ik wel F801's mee naar Thailand (jungletrekking), Jemen, ecuador (regenwoud)....
        Wel die had al wel eens last van de luchtvochtigheid (met name niet meer uitschakelen door vocht in schakelaar veronderstel ik), maar zonder blijvende letsels

        Comment


        • #5
          Re: DSLR mee naar Dominica

          In Myanmar was 't ook heet en vochtig, maar behalve dat mijn batterijen iets sneller leeg gingen heb ik geen hinder ondervonden met mijn D200.

          Comment


          • #6
            Re: DSLR mee naar Dominica

            Ben daar een paar jaar geleden geweest (nog voor de pirates )
            En heb er mijn coolpix 995 om zeep geholpen. Een 4 uur durende tropisch stortregen tijdens wandeling naar boiling lake was niet te stoppen.

            Het kan er dus vochtig zijn.

            Om die reden heb ik dus nu een Dryzone....

            ps doe de groeten van Jo & Chris Willems hier mocht je er passeren. Belgische eigenaars...


            Jo.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: DSLR mee naar Dominica

              Ga in een trekkingswinkel een Gore-tex zak kopen. Kan je voor van alles gebruiken, dus ook om je camera waterdicht maar toch ademend te verpakken.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: DSLR mee naar Dominica

                Ben zelf ook in 'Domenica' geweest en het hoge vochtigheidsgehalte valt hier reuze mee hoor... lang niet zo vochtig als in Thailand...

                Je hoeft je hier echt geen zorgen om te maken...

                offtopic... je moet zeker eens langsgaan bij Rogier... die mensen (van oostende) afkomstig hebben daar een hotel geopend met de beste langousten van de streek.
                Iedereen kent hen wel... Sunset Bay

                veel plezier aldaar en de duikstekken kan ik je ook nog aanbevelen
                een vééél te zware rugzak ;)

                Comment


                • #9
                  Re: DSLR mee naar Dominica

                  Iedereen al bedankt voor de reacties en tips. Ga zeker silica-gel meepakken. Voor de rest ben ik al wat geruster, waarvoor dank!

                  Boling Lake staat normaal gezien op het programma, wat de rest betreft zien we nog wel. Wij gaan trouwens bij mijn Oom logeren. Die heeft hier vorig jaar alles achtergelaten en is naar Calibishie getrokken en baat daar nu Lodges en appartments uit (net nadat de Pirates daar logeerden).

                  Groetjes,
                  Klaus
                  D700, 24-70mm f:2.8, 70-200mm f:2,8, 50mm f1:8,
                  SB600, Slingshot AW100

                  Comment


                  • #10
                    Re: DSLR mee naar Dominica

                    Ik zou mij ook niet te veel zorgen maken.

                    Doe idd wat silica gel mee en vergeet ook geen muggenmelk !!!

                    Uw oom heeft dat goed bekeken
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: DSLR mee naar Dominica

                      Kan alleen maar zeggen voor Boiling Lake : neem een goede gids.
                      Wij zijn Met 'Monsieur Laurent' gegaan, een absolute aanrader: hij kent redelijk veel van de locale faune en flora en kan je dingen tonen die je anders nooit gezien zou hebben. (Bij Sunset Bay moeten ze zijn gegevens wel hebben, zij hebben hem voor ons gecontacteerd)

                      Onderwegen zijn we er andere tegengekomen die de wandelaars alleen voorstuurden in ongeveer de goede richting en zelf op een steen gingen zitten met ne goeie pétard.

                      Jo.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fellowminded Bekijk bericht
                      Iedereen al bedankt voor de reacties en tips. Ga zeker silica-gel meepakken. Voor de rest ben ik al wat geruster, waarvoor dank!

                      Boling Lake staat normaal gezien op het programma, wat de rest betreft zien we nog wel. Wij gaan trouwens bij mijn Oom logeren. Die heeft hier vorig jaar alles achtergelaten en is naar Calibishie getrokken en baat daar nu Lodges en appartments uit (net nadat de Pirates daar logeerden).

                      Groetjes,
                      Klaus
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment

                      Working...
                      X