Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR mee naar Dominica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR mee naar Dominica

    Hallo,
    Ik ga eind maart naar Dominica in de Caraiben, een eiland waar ook een gedeelte van Pirates2 gemaakt is. Ik weet dat het daar dan schitterend weer moet zijn, maar ik maak me toch een beetje zorgen voor de temperatuur en vnl de vochtigheidsgraad en de effecten op mijn apparatuur.

    Zijn er tips waarop ik moet letten daar?

    Groetjes,

    Klaus
    D700, 24-70mm f:2.8, 70-200mm f:2,8, 50mm f1:8,
    SB600, Slingshot AW100

  • #2
    Re: DSLR mee naar Dominica

    Ik heb geen ervaring met Nikon maar als ik me daarover zorgen zou moeten maken zou ik toch snel overstappen op een ander merk. Anders gezegd: ik denk dat je je teveel zorgen maakt. Camera's moeten vaak wel erger meemaken dan Dominica.

    Comment


    • #3
      Re: DSLR mee naar Dominica

      mijn D70 heeft 4100 meter meegemaakt, alsook het regenwoud (en bijhorende regendouche) in zuid-amerika. Werkt nogaltijd als nieuw

      wel zorgen dat ge niet overdrijft qua regen op toestel ... maar op de caraiben vreest ge daar niet voor... en vochtigheid ... denk het niet.
      Misschien voor alle zekerheid wat silica-gel meepakken en 's avonds in afgesloten zak met toestel leggen.
      www.loft6.be

      Comment


      • #4
        Re: DSLR mee naar Dominica

        Met D70 heb ik geen extreme ervaring, maar destijds nam ik wel F801's mee naar Thailand (jungletrekking), Jemen, ecuador (regenwoud)....
        Wel die had al wel eens last van de luchtvochtigheid (met name niet meer uitschakelen door vocht in schakelaar veronderstel ik), maar zonder blijvende letsels

        Comment


        • #5
          Re: DSLR mee naar Dominica

          In Myanmar was 't ook heet en vochtig, maar behalve dat mijn batterijen iets sneller leeg gingen heb ik geen hinder ondervonden met mijn D200.

          Comment


          • #6