Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon

    iemand ervaring met deze:Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon: ?

    ik zou deze willen gebruiken op mijn sigma macro apo dg 70-300mm om wat mm te winnen , mijn mussen en en merels zijn te klein en niet beeldvullend genoeg ,en later op mijn nieuwe lens (nog aan te kopen en te beslissen wat ,eerst sparen).

    -2x is meestal de af kwijt , ook op mijn apo?
    -nog aanvaardbaar resultaat? scherp ,dof ?
    -hoeveel verlies van wat dan ook, zou ik willen weten,en of het nu echt zo veel scheelt dat je kunt zeggen van ,,,als je daarmee trekt heb je slechte fotos,,,

    graag een reactie van mensen met kennis van zaken , thx des

  • #2
    Re: Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon

    EX converters passen fysiek in de regel alleen op EX lenzen.
    De converters hebben een uitstulping die niet toelaat ze te monteren op lenzen waarvan het achterste element onvoldoende diep in de lens verzinkt.
    Eerst eens passen dus, maar ik twijfel er sterk aan of ge die erop krijgt.
    Als ik me niet vergis kan je op de site van Sigm de combinaarheid van de converters checken?
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon

      Niet doen, hij kan er niet fysiek op én moest hij ero gaan is de kwaliteit waarschijnlijk heel slecht...

      Je moet dan trouwens ook genoeg licht hebben... Op 140mm aan f8 en op 600mm aan f11... Dat is niet wat je wil denk ik
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon

        grrrrrrr,
        weeral geen sjanse dus,

        ik had graag men apo ingewisseld en opgelegd voor een 50-500mm (2e hands),hier op de site te koop ,maar krijg helemaal geen respons op mijn pm,

        en dacht een tussenoplossing gevonden te hebben , mijn eerste roodborstje is zo klein en stond er maar een meter of 3,4 vandaan dat geeft dus helemaal geen bevredeging ,

        heb je soms andere suggesties ?
        of moet ik me er bij neerlegen, eerst nog een tijd sparen voor een nieuwe of zijn er lenzen die de bigma benaderen maar iets minder prijzig zijn? denk het niet heb al alles afgezocht.
        nu ja pech,

        zal eerst nog een tijdje moeten doorsparen tot ik de centen heb ,

        maar toch bedankt.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon

          ik ga toch nog een poging doen ,

          moest ik nu als tussenstap de :Canon EF 70-300mm f/4-5.6 USM IS nemen ,
          in samenwerking met b.v. een kenko 1.4 ??
          je wint door de is normaal gezien toch 2 stops?
          of is dit geen optie?

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon

            ik ben er vrij zeker van dat die daar niet op past en wederom gaat de kwaliteit erg hard achteruit en heb je geen AF op 420mm

            Als je een TC wil gebruiken moet je normaal gezien een lichtsterke lens hebben (f2.8)
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon

              ok ik leg me er bij neer ,
              zal nog een pm sturen naar de verkoper van de bigma ,mischien schiet hij waker

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon

                Bij alle lenzen, maar in het bijzonder bij tele's geldt: what you pay is what you get. Als je echt lang wil gaan, dan zal je toch moeten investeren. Een Bigma is een goede optie, en qua prijs valt die nog redelijk mee.
                De Canon 70-300 schijnt ook wel redelijk goed te zijn, maar daarop ga je moeite hebben met TC's. Op de Bigma trouwens ook niet aan te raden, maar daar heb je al een stevige lengte.
                Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 2.0 x converter EX DG voor Canon

                  Ik ben volop aan het onderzoeken wat mijn mogelijkheden zijn ,
                  daarom dacht ik om voor een 300mm prime 4.0f met IS te gaan,in samenwerking met een 2.0 en een 1.4 of een 3.0 ,dat is voor mij nog net haalbaar van prijs .Ik weet het niet zo goed , of anders heb ik in een ander topic nog een idee,

                  even een vraag die me al langere tijd bezighoud, er zijn een bepaald merk lenzen die heel goed van optiek zijn ,maar al oud ,en die ook op de nieuwe body's gaan , ik dacht pentax en vivitar op pentax ,van 300mm en 500mm ,klopt dit? bij canon niet dat weet ik ondertussen ook al ,maar het zou gaan over lenzen die kunnen blijven

                  Mvg Des

                  Comment

                  Working...
                  X