Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste communie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste communie.

    Ik moet binnenkort voor enkele mensen foto's gaan maken van hun communicantjes. Hebben jullie soms enkele tips voor " communiefoto's " ?
    ( o ja, ik heb eerst via de search functie gezocht, maar dan kwam ik vooral ontwerpen voor de kaartjes tegen ).


    Stijn.
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

  • #2
    Re: Eerste communie.

    Ik zit in het zelfde schuitje, voor m'n kleine broer (wel plechtige), dus ik ben ook wle geïnteresseerd wat tips te horen

    Ik had in de eerste plaats gedacht om heel wat foto's buiten te doen, eens de zon er door komt.
    Indertijd heeft de fotograaf mijn communiefotos in Gent genomen op en rond de graslei.
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

    Comment


    • #3
      Re: Eerste communie.

      wat leuk dat we hier zoeken hebben!!!!!.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Eerste communie.

        Je kan ze iets in hun handen (bloemen,....) geven of iets laten doen (belleblazen,......).

        Maak je foto's als het niet te zonnig is.
        Last edited by paly; 30 januari 2007, 12:26.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Eerste communie.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          wat leuk dat we hier zoeken hebben!!!!!.
          grt,bouk.
          Als je goed kunt lezen kun je zien dat ik weldegelijk de 'zoek' functie gebruikt heb.

          stijn.
          Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
          een hoop sunbounce & strobist stuff

          Comment


          • #6
            Re: Eerste communie.

            Buiten opnamen :

            Vermijd indien mogelijk fel zonlicht, vooravond is perfect.
            Beperk je niet alleen tot ten voeten-uit-opnames, maak genoeg portretten en close up's. maar vergeet niet dat vaak de familie toch graag de kleding en schoenen ziet Kotom variatie !
            Vraag naar een eventuele hobby of huisdier, bv een viool of een pony kan de boel variatie geven.

            Plan bij opname al evenuele grafische ontwerpen als je begrijpt wat ik bedoel. Een montage van een close up in foto, ruimte voor tekst .....

            laat het modelletje liggen, zitten, handen onder kin, lopen, springen.. Ik maak ook vaak foto's die ik net alleen plan om als achtergrond te gebruiken.

            Comment

            Working...
            X