Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor beginners!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor beginners!

    Ik ga heel binnenkort een Canon 400D aanschaffen, ik ben een absolute beginneling als het gaat om fotografie met een digitale spiegelreflex, ik ben ook nog niet zo bekend met alle termen etc, dus alvast mijn excuses voor eventuele domme opmerkingen.
    Ik ben druk bezig me erin te verdiepen!
    Uiteraard heb ik al wel het een en ander uitgeprobeerd, anders dan zou ik niet zo enthousiast zijn en geen nieuwe Camera kopen.
    Bij de Canon zit standaard een 18-55mm lens. Ik zou graag een andere zoomlens erbij nemen, omdat ik niet al te beperkt wil zijn met fotograferen en ook op grotere afstand wil kunnen fotograferen. Het is voor mij nog niet heel erg duidelijk naar welke kant ik mezelf wil specificeren. Daarom ben ik op zoek naar een lens waarmee ik veel mogelijkheden heb.
    Heeft er iemand een goede raad??

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Lens voor beginners!

    Ik heb je vraag even in het juiste forumonderdeel gezet

    Om op je vraag te antwoorden:
    Een sigma 70-300 APO MACRO... lijkt mij het beste om dan mee te starten. Zo ben ik ook begonnen. Dan heb je zowel tele als een "macro" stand en kan je zo bekijken wat je wil
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor beginners!

      Juist, wat hiervoor staat ik heb me zaterdag de Sigma 70-300 mm 4-5.6 APO DG (Opletten op de nieuwe versie en op de APO vermelding, zonder bestaat ook!) macro gehaald, en prijs kwaliteit zeker ideaal als beginners-opvul lens . Geeft zelfs aardige macroresultaten (tss 200 en 300 mm) vanop een 2 meter (intress. voor vlinders vb) met een verhouding 1:2 +/-250€
      Succes.

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor beginners!

        Wat een toeval. Ik heb hetzelfde toestel maar wil toch ook wat uitbreiding.
        Wat mij vooral verwondert is het aanwezig zijn van zeer grote prijsverschillen tussen de lenzen.
        En ja ... ik weet het ... een 2pk-tje is geen M ... of B ...
        Dus mijn vraag.
        Is een goedkope lens echt wel een goede beslissing? Is de kwaliteit binnen redelijke grenzen vergelijkbaar ? En neemt men er best niet hetzelfde merk voor als de body?
        Gras groeit niet sneller door eraan te trekken.

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor beginners!

          Oorspronkelijk geplaatst door Aquarel Bekijk bericht
          Wat een toeval. Ik heb hetzelfde toestel maar wil toch ook wat uitbreiding.
          Wat mij vooral verwondert is het aanwezig zijn van zeer grote prijsverschillen tussen de lenzen.
          En ja ... ik weet het ... een 2pk-tje is geen M ... of B ...
          Dus mijn vraag.
          Is een goedkope lens echt wel een goede beslissing? Is de kwaliteit binnen redelijke grenzen vergelijkbaar ? En neemt men er best niet hetzelfde merk voor als de body?
          Meestal krijg je voor meer geld ook een betere lens, maar of je dat aan alle foto's zal kunnen zien, dat is een andere zaak. Sommige goedkopere lenzen presteren zelfs heel goed. De Tamron 28-75 f2,8 is een goed voorbeeld, als je van Canon een f2,8-lens met ongeveer hetzelfde zoombereik wil kopen, dan kost die 4-5x zoveel. Niet iedereen wil of kan daar zoveel geld aan geven, en dan is die "goedkope" lens een prima keuze .
          Bij de Canon krijg je dan wel een heel scherpe spatwaterdichte lens met een heel snelle AF, maar heel wat niet-professionele fotografen komen ruim toe met wat de veel goedkopere Tamron biedt.

          De Sigma 70-300 APO DG Macro is bijvoorbeeld beter dan de Canon 75-300 USM, en ze is ook goedkoper. Dat is dan toch ook geen slechte koop?

          Niet alle goedkope lenzen zijn een "goede koop", maar als je hier op het forum wat rondkijkt, dan weet je zo welke bij de betere koopjes horen .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor beginners!

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Meestal krijg je voor meer geld ook een betere lens, maar of je dat aan alle foto's zal kunnen zien, dat is een andere zaak. Sommige goedkopere lenzen presteren zelfs heel goed. De Tamron 28-75 f2,8 is een goed voorbeeld, als je van Canon een f2,8-lens met ongeveer hetzelfde zoombereik wil kopen, dan kost die 4-5x zoveel. Niet iedereen wil of kan daar zoveel geld aan geven, en dan is die "goedkope" lens een prima keuze .
            Bij de Canon krijg je dan wel een heel scherpe spatwaterdichte lens met een heel snelle AF, maar heel wat niet-professionele fotografen komen ruim toe met wat de veel goedkopere Tamron biedt.

            De Sigma 70-300 APO DG Macro is bijvoorbeeld beter dan de Canon 75-300 USM, en ze is ook goedkoper. Dat is dan toch ook geen slechte koop?

            Niet alle goedkope lenzen zijn een "goede koop", maar als je hier op het forum wat rondkijkt, dan weet je zo welke bij de betere koopjes horen .
            -kan ik beamen,
            ikzelf heb de sigma apo dg macro 70-300mm, en ben er best tevreden over ,ik heb deze nu al een maand of 10 , je moet er gewoon met leren werken en dat is ook niet van vandaag op morgen ,ervaring doet veel en natuurlijk veel lezen hier op bd , deze lens heb ik gekocht omdat deze zo goed in de revieuws naar buiten kwam en om zijn veelzijdigheid,zoom plus macro plus goede reultaten ,de aankoop heb ik ook gedaan als tussenstop naar een lichtsterkere lens 2.8f maar deze zijn enorm duur , dus is de macro apo een heel goed alternatief als tussenstap of om te behouden ,ik zou deze niet willen wiselen met een andere die de zelfde waardes heeft daarvoor is ze prijs kwaliteit veel te goed voor ,als ik ze verkoop is om te upgraden en dat zegt al veel
            -ook de tamron die aangegeven word staat op mijn verlanglijst ,trebs maakt er bijna al zijn portret fotos mee en dat zijn prentjes om je omhoog te steken ,wie dus faalt met deze lens zal eerst een zelfstudie moeten uitvoeren ,
            ik kan dus ook deze aleen maar aan raden alhoewel ik deze niet heb.
            groet des

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor beginners!

              Pé verkoopt de zijne :
              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=145520
              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor beginners!

                Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                Haha die Pé woont blijkbaar niet zo ver van hier.
                Hij kan mij waarschijnlijk nog veel 'onderwijzen' ... als er maar niet te veel te remediëren valt.
                Gras groeit niet sneller door eraan te trekken.

                Comment

                Working...
                X