Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon lenzen

    Momenteel gebruik ik een AF Nikkor 35-80 4-5.6 D (basislens voor F70 in den tijd) op een D80. Ben de laatste tijd ontgoocheld over de scherpte van de lens. Ik heb een 18-200 VR besteld, maar vraag me af of deze lens zichtbaar scherpere foto's zal afleveren. En daarom begin ik te twijfelen om misschien beter een 17-55 mm f2.8 te kopen. Iemand tips, of suggesties voor andere lenzen?
    zoeker met hart en ziel

  • #2
    Re: nikon lenzen

    ja de 17-55 is een top lens. dus als je het geld wil en kan geven dan moet je niet twijfelen.

    Comment


    • #3
      Re: nikon lenzen

      En als je iets soortgelijks wil hebben voor minder geld dan komt de 17-50 van Tamron in beeld. Kijk wel goed uit of je een goed exemplaar krijgt....

      Comment


      • #4
        Re: nikon lenzen

        Hallo

        Heb bij het kopen van mijn D200 de 18-200mm bijgekocht.
        Maar had al snel door dat deze lens niet zalig makend is.

        Als je de centen kunt veroorloven om de 17-55 te kopen........gelijk doen.
        Je zal het zeker aan je foto's zien.
        Nikon spul

        Comment


        • #5
          Re: nikon lenzen

          Met de 17-55 heb je het wel over een van de top lenzen van Nikon.
          Zij wordt dan ook door vele prof fotografen gebruikt.
          Ik heb hem toen gelijk met de D200 gekocht.
          Als je het financieel kunt dragen dan moet je het zeker doen.
          Van deze lens heeft nog niemand spijt gehad.
          mvgr
          antoine200

          Comment


          • #6
            Re: nikon lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
            Momenteel gebruik ik een AF Nikkor 35-80 4-5.6 D (basislens voor F70 in den tijd) op een D80. Ben de laatste tijd ontgoocheld over de scherpte van de lens. Ik heb een 18-200 VR besteld, maar vraag me af of deze lens zichtbaar scherpere foto's zal afleveren. En daarom begin ik te twijfelen om misschien beter een 17-55 mm f2.8 te kopen. Iemand tips, of suggesties voor andere lenzen?
            Tip : eerst voor jezelf uitmaken waarvoor het objectief moet dienen (studio/natuur/macro/...).

            De 17-55 is inderdaad schitterend, maar zal je serieus teleurstellen als je 200 mm nodig hebt.

            Da 35-80 ken ik niet, maar de 18-200 is zeker niet slecht. Misschien eerst eens even gaan testen bij de foto-boer.

            Mvg,
            TravelToy
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment

            Working...
            X