Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 105 vr macro goede keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 105 vr macro goede keuze?

    Ik zou voor mijn nikon d80 de nikon 105 vr wllen kopen als macrolens.
    Is dit een goede en juiste keuze?

    Gr

  • #2
    Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

    ik heb die vandaag na ruim 1 maand in bestelling te hebben gestaan opgehaald, heb net de eerste foto's gemaakt en ben er tot nu toe heel tevreden mee, echt een super lensje, ik wil hem ook voor portret kunnen gebruiken daarom heb ik voor deze lens gekozen. Heb ook wat macro's gemaakt maar dat valt nog niet mee, is even oefenen. Maar de eerste resultaten zien er erg goed uit, zeker geen miskoop.

    Marco
    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

    Comment


    • #3
      Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

      Een Sigma 105mm macrolens is de helft zo duur en produceert gelijkaardige resultaten... Je hebt natuurlijk geen VR, maar de macroresultaten zijn dezelfde.

      Dus je moet jezelf afvragen: is enkel de VR die 300 euro extra waard?

      (je kan 'het is een Nikon-lens' ook nog een voordeel noemen maar daar valt over te discussiëren - persoonlijk vind ik dat geen voordeel, noch een nadeel)
      Nikon D80 en toebehoren.

      Comment


      • #4
        Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

        Oorspronkelijk geplaatst door joost_v Bekijk bericht
        Een Sigma 105mm macrolens is de helft zo duur en produceert gelijkaardige resultaten... Je hebt natuurlijk geen VR, maar de macroresultaten zijn dezelfde.

        Dus je moet jezelf afvragen: is enkel de VR die 300 euro extra waard?

        (je kan 'het is een Nikon-lens' ook nog een voordeel noemen maar daar valt over te discussiëren - persoonlijk vind ik dat geen voordeel, noch een nadeel)

        Ik heb ooit eens de 105 gebruikt, deze vond ik nogal zwak van bouw en kwal.
        Ik heb zelf de 150mm van sigma gehad, deze was supper (op men canon)
        Liefst hou ik het bij nikon lenzen.

        Gr

        Comment


        • #5
          Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

          Oorspronkelijk geplaatst door joost_v Bekijk bericht
          Een Sigma 105mm macrolens is de helft zo duur en produceert gelijkaardige resultaten... Je hebt natuurlijk geen VR, maar de macroresultaten zijn dezelfde.

          Dus je moet jezelf afvragen: is enkel de VR die 300 euro extra waard?

          (je kan 'het is een Nikon-lens' ook nog een voordeel noemen maar daar valt over te discussiëren - persoonlijk vind ik dat geen voordeel, noch een nadeel)
          Zet ze beiden op uw toestel die van Sigma en die van Nikon en u vergeet die van Sigma.

          Uitsluitend de 150mm van Sigma is een toplens in het Macrobereik. Maar de Nikon komt er ook aan in dat bereik.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

            Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Zet ze beiden op uw toestel die van Sigma en die van Nikon en u vergeet die van Sigma.

            Uitsluitend de 150mm van Sigma is een toplens in het Macrobereik. Maar de Nikon komt er ook aan in dat bereik.

            Eens.
            Toen de AFS 105 VR op mijn D200 zat was ik gelijk verkocht.
            Voor mij is dit een superlens en dit straalt ze ook uit.
            Hier zijn een paar test opnames met deze lens:

            Vandaag wat uitgeprobeerd met de AFS VR 105 en Capture NX. Ik hoop dat de omzetting jullie kan bevallen. BTW weet iemand de naam van deze orchidee. nr.1 [/URL][/IMG] nr.2 [/URL][/IMG] nr.3 [/URL][/IMG] mvgr antoine200


            [/URL][/IMG] [/URL][/IMG] Vandaag mijn opnametafel Walimex Basic S ontvangen. Eindelijk kon ik eens op mijn gemak de 105 mikro 2,8 VR uitproberen. De opnametafel voor een venster gezet en maar fotograferen. Ik hoop dat mijn eerste probeersels Showcase waardig zijn. Laat maar horen. mvgr Antoine


            Komt nog bij dat ik in principe kies voor originele lenzen tenzij ze niet goed zijn.
            Bij de toplenzen van Nikon ben ik dit nog niet tegen gekomen.
            Voor velen zal de aanschaf prijs een obstakel zijn maar even door sparen en je bent er.
            Persoonlijke smaken verschillen en dat is ook maar goed ook.
            mvgr
            antoine200

            Comment


            • #7
              Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

              ik heb de sigma 105 gehad en heb nu de 105 vr.

              optisch, de sigma geeft het onderwerp iets kouder weer, ze is net iets minder scherp.
              de sigma is zeker minder scherp op 2.8

              build, de sigma wordt langer bij het op 1:1 stellen. de nikon doet dit niet. opzich niets mis mee maar in een hoek van 45° "creepte" mijn lens wat.

              VR, hell yeah, ik weet dat je macro fotografie op een statief doet en je niet bent met je vr maar de vr zorgt er wel voor dat ze zeer breed inzet baar is. en die VR die werkt he.

              conclusie,
              ik ben zeker niet tegen sigma,(heb me net een 10-20 sigma besteld) maar het prijsverschil van 300 eur is het zeker waard. meer dan zelfs.
              op alle vlakken overklast de nikon de sigma hier redelijk ver. ik zeg niet dat de sigma een slechte lens is, voor zijn prijs zeker niet. maar de nikon is beter. een pak.

              voorbeeldje, wat ik bedoel van breed inzetbaar.
              f8 en 1/40 sec uit de hand

              Comment


              • #8
                Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

                Ik ben 150% tevreden over deze lens.

                - zeer scherp
                - VR helpt als je statief eens niet bij hebt
                - het is ook prima portretlens
                - ze is perfect te gebruiken als korte tele, de AF-S stelt snel scherp
                - samen met de 1.4 Tc heb je ook een lange macro (zonder veel in te boeten op kwaliteit.

                Andere macro lenzen zijn ook goed maar deze is meer

                Ik zal toch maar iets nadelig zeggen, het is een serieuze joekel voor een 105mm lens.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #9
                  Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

                  het zal de 105vr worden.

                  zie er zeer mooie resultaten van.
                  Ik wil graag in de kwaliteit van mijn 17-55 2,8 blijven want deze staat me ten zeerste aan. Dit was ook de reden dat ik koos voor een d80 ipv een d200 (meer geld voor lenzen)

                  ik zie ze voor 789 in sdcard.

                  Gr

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

                    Gewoon uit nieuwsgierigheid, klopt het dat de VR niet werkt bij echte macro (1:1 vb)?

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk bericht
                      het zal de 105vr worden.

                      zie er zeer mooie resultaten van.
                      Ik wil graag in de kwaliteit van mijn 17-55 2,8 blijven want deze staat me ten zeerste aan. Dit was ook de reden dat ik koos voor een d80 ipv een d200 (meer geld voor lenzen)

                      ik zie ze voor 789 in sdcard.

                      Gr
                      Is dat een internetwinkel
                      BD0723BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

                        sdcard.be is idd een internetwinkel, maar je kan ook de lenzen testen daar ter plaatse in 'putte'.
                        vriendelijke en goede service

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

                          schuift de lens naar buiten zoals bij de oude Nikkor 105 ?
                          IF betekent toch dat ze dat niet doet dacht ik ?
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

                            Neen de lens focust intern Ik heb de mijne ook bij sd kaart gehaald gewoon uit voorraad leverbaar zoals vele andere lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon 105 vr macro goede keuze?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                              Zet ze beiden op uw toestel die van Sigma en die van Nikon en u vergeet die van Sigma.

                              Uitsluitend de 150mm van Sigma is een toplens in het Macrobereik. Maar de Nikon komt er ook aan in dat bereik.
                              Bedoel je hiermee dat Nikon binnenkort met een nieuwe macro lens komt ?

                              Comment

                              Working...
                              X