Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online kopen; een groot prijsverschil. (Amazon.com)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online kopen; een groot prijsverschil. (Amazon.com)

    hallo,

    ik ben op zoek naar een SB600 en de beste prijs in België vond ik op geheugenkaart.be (252 euro, dacht ik).

    Op Amazon vind je exact dezelfde flitser voor zo'n $200 (= 154 euro). Maar liefst 100 euro verschil... enig idee over de verzendtijd en -kosten? Iemand al ervaring met fotografieapparatuur te kopen op Amazon?

    thx


    edit; de verzendingskosten bedragen zo'n 55 euro. In totaal kan je hier de SB600 krijgen aan 210 euro ipv 252+7verzending... de moeite?
    Last edited by poochy; 27 januari 2007, 10:15.

  • #2
    Re: Online kopen; een groot prijsverschil. (Amazon.com)

    Je moet niet kijken op amazon.com, maar op amazon.co.uk of amazon.de, zoniet zullen je 100€ snel opgesoupeerd zijn aan btw aan invoertaksen! Koop maar snel bij geheugenkaart!
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

    Comment


    • #3
      Re: Online kopen; een groot prijsverschil. (Amazon.com)

      ja was ook al aant denken ivm die invoerkosten etc... maar heb toch al allerlei artikelen gekocht online uit de States (oa parfum) , en daar heb ik nog nooit extra kosten voor moeten betalen...

      Comment


      • #4
        Re: Online kopen; een groot prijsverschil. (Amazon.com)

        Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
        ja was ook al aant denken ivm die invoerkosten etc... maar heb toch al allerlei artikelen gekocht online uit de States (oa parfum) , en daar heb ik nog nooit extra kosten voor moeten betalen...
        Dan heb je geluk, soms komen de taksen erbij, soms niet ...
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Online kopen; een groot prijsverschil. (Amazon.com)

          Fedex is nu de facturen aan het verzenden van de inklaringen van de maand November 2006, dat is pas een leuke verrassing. Dat u dan nu pas weet wat de btw en invoerrechten zijn.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Online kopen; een groot prijsverschil. (Amazon.com)

            Of je tax moet betalen bij invoer hangt ervan af hoe het verstuurd wordt. Als de afzender in de VS het pakket aangeeft als gift dan hoeft er niets betaald te worden. Wordt dat niet gedaan kun je wel dokken.
            Ik denk niet dat je bij een bedrijf (zeker als amazon.com) erop kunt rekenen dat ze dat doen. Als je bijv. via ebay iets bij een particulier of klein bedrijfje koopt dan doen ze dat wel, desnoods kun je het nog even extra vragen.

            Comment


            • #7
              Re: Online kopen; een groot prijsverschil. (Amazon.com)

              de verklaring "gift" is enkel geldig tot 50 euro,

              hierboven telt gift niet meer en moeten de gewone taksken betaald worden.

              Comment


              • #8
                Re: Online kopen; een groot prijsverschil. (Amazon.com)

                Oorspronkelijk geplaatst door BartZ Bekijk bericht
                Of je tax moet betalen bij invoer hangt ervan af hoe het verstuurd wordt. Als de afzender in de VS het pakket aangeeft als gift dan hoeft er niets betaald te worden. Wordt dat niet gedaan kun je wel dokken.
                Ik denk niet dat je bij een bedrijf (zeker als amazon.com) erop kunt rekenen dat ze dat doen. Als je bijv. via ebay iets bij een particulier of klein bedrijfje koopt dan doen ze dat wel, desnoods kun je het nog even extra vragen.
                aah ok, dat was wel bij mij het geval. Parfum voor mn vriendin gekocht in de VS via Amazon.com (omdat ze die niet meer hadden in Europa), en op het pakketje was een plakker waar GIFT was aangevinkt.

                Denk dat het 46 euro ofzo was in totaal.

                Comment

                Working...
                X