Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 70-200 f2,8 VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 70-200 f2,8 VR

    Hallo

    Wil graag weten of deze lens zijn geld waard is.
    Er zijn altijd alternatieven maar geven die hetzelfde resultaat ?

    Wie hem heeft kan die eens laten weten wat ze van deze lens vinden ?
    En natuurlijk...........waar je hem koopt voor de juiste prijs.

    Alvast bedankt.
    Nikon spul

  • #2
    Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

    Hangt er van af voor wat je ze gaat gebruiken.
    Met deze lens kan ik op een huwelijk in de kerk een scherpe foto nemen op ISO 640 op F2.8 en een sluitertijd van 1/30 en dat op 200 mm.
    zulke foto's kan je alleen met deze lens maken.
    Vroeger had ik de Nikon 80-200 F2.8 ED. Deze lens is even scherp op F2.8.
    Maar trager van AF en heeft geen VR.
    Sigma heeft ook een goede potretlens de 70-200.F2.8
    ik gebruik er ook een teleconverter Tamron 2xpro bij. De lens blijft dan nog relatief snel van AF en de VR werkt ook nog. Op mijn D200 wordt het dan maximum een 600 mm aan F5.6 met behoud van VR.
    En de scherpte is nog goed vind ik.
    Maar die 1620 euro die ik er ooit voor betaald heb.(voor die prijs vind je ze nu niet meer) Voor dat terug te verdienen met uw fotografie dat is een andere zaak ....blijft een hobby
    Als je eenmaal met deze lens gewerkt hebt dan wil je niks anders meer hoor.
    Prachtig gewoon. Zulke lens koester ik heel mijn leven hoor
    Doe ze nooit meer weg.
    En http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm heeft nogal een scherpe prijs zie ik.(1698 euro)
    Last edited by jan van ginkel; 25 januari 2007, 21:36.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

      Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
      Hangt er van af voor wat je ze gaat gebruiken.
      Met deze lens kan ik op een huwelijk in de kerk een scherpe foto nemen op ISO 640 op F2.8 en een sluitertijd van 1/30 en dat op 200 mm.
      zulke foto's kan je alleen met deze lens maken.
      Vroeger had ik de Nikon 80-200 F2.8 ED. Deze lens is even scherp op F2.8.
      Maar trager van AF en heeft geen VR.
      Sigma heeft ook een goede potretlens de 70-200.F2.8
      ik gebruik er ook een teleconverter Tamron 2xpro bij. De lens blijft dan nog relatief snel van AF en de VR werkt ook nog. Op mijn D200 wordt het dan maximum een 600 mm aan F5.6 met behoud van VR.
      En de scherpte is nog goed vind ik.
      Maar die 1620 euro die ik er ooit voor betaald heb.(voor die prijs vind je ze nu niet meer)
      Als je eenmaal met deze lens gewerkt hebt dan wil je niks anders meer hoor.
      Prachtig gewoon. Zulke lens koester ik heel mijn leven hoor
      Doe ze nooit meer weg.
      En http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm heeft nogal een scherpe prijs zie ik.(1698 euro)
      www.janvanginkel.be

      Beste Jan,

      het heeft niks met de lens te maken, maar er is een zinnetje in je post dat me intrigeert: "Voor dat terug te verdienen met uw fotografie dat is een andere zaak ....blijft een hobby". Met een hobby valt toch niets te verdienen, of vergis ik me? Anders kan ik mijn BTW-nummer misschien beter terug inleveren... en als hobbyist mijn lenzen terugverdienen?

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

        Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
        Wil graag weten of deze lens zijn geld waard is.
        Dit is voor iedereen verschillend.

        Laten we de vraag anders stellen:
        Als je de lens koopt, moet je dan financieel pijn doen?

        Antwoord: Neen
        Koop dan de lens !!!

        Antwoord: Ja
        Spaar verder en koop de lens binnen enkele weken, maanden, jaren

        Sven

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

          Ik ben een puur amateurke maar fotografeer nogal veel actie ( volleybal , voetbal, airshows ) en heb dus een beetje nood aan AF speed. Vorige zomer had ik ze dan eens vastgehad en mogen testen samen met een D2x en ik kan u garanderen da ik ze eigenlijk niet meer wilde teruggeven . Vanaf die dag wist ik dat ik DIE lens moest en zou hebben . Wat dus sinds een maand of 2 het geval is . Ik gebruik ze ( soms) in combinatie met de TC1.7 extender.
          Nikon zal al met iets zeer spectaculairs moeten afkomen voor deze lens nog de deur uitgaat !!!

          Groeten

          Erwin
          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

            Ik heb deze lens eveneens en de optische en mechanisch kwaliteit is absoluut fenomenaal. AF is supersnel, 'jaagt' niet en is bovenal geruisloos. De AF beschikt ook over een AF-override systeem, waardoor beschading niet mogelijk is. VR werkt prima - zelfs tot 1/20e. Bovendien laat deze lens het gebruik van Nikon converters toe (en dit met behoud van VR!). De statiefgondel is zeer praktisch en zeer gemakkelijk afneembaar.
            Zoom begint vanaf 70mm - misschien een detail - maar in realiteit een handig verschil met een gewone 80-200/2.8.

            Nadelen (die mogen ook gezegd worden): de lens is een beest qua gewicht en vooral qua lengte. Een serieus stuk langer dan een gewone 80-200/2.8. Tel daar dan nog de bovenmaatse zonnekap bij en je hebt een toeter die niet meer onopvallend kan genoemd worden. Bovendien kunnen zeer weinig fototassen de lens + zonnekap in zijn geheel bergen. Maar dat is nu eenmaal de tol dat je betaald voor kwaliteit, denk ik.
            Ik heb mij onlangs een rubber inklapbare zonnekap aangeschaft om wat meer plaats te winnen. Dit blijkt de beste oplossing te zijn.
            De prijs: ik betaalde 1745 harde euro's, maar heb dit tot op heden nog geen moment beklaagd. De lens is ongeveer 14 maand in mijn bezit.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

              Absoluut fabuleus zoomobjectief, en ik wou 'm ook kopen dit najaar, ware het niet dat ik nog wat straffer spul op het oog had: de 200mm prime Waarschijnlijk zal ik in de toekomst de 70-200 er nog bij kopen, maar het kan net zo goed een korter zoomobjectief worden als dat zou uitgebracht worden.

              MVG,

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

                scherper en rapper dan mijn 80-200 AF-D geweest was.
                was de moeite voor mij om over te schakelen.
                www.loft6.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

                  Ik heb hem sinds 3 weken. Wonderfull lens. Gewisseld vanuit 80-200. Zeer snelle autofocus, 3x focuspunten (o.i.d.), mooie oplossing statiefgondel, kortom... top!
                  Gekocht via Hong Sien in Hong Kong, € 1.445,00, verzendkosten € 30,00. Goede ervaring.

                  'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

                    Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                    Ik heb hem sinds 3 weken. Wonderfull lens. Gewisseld vanuit 80-200. Zeer snelle autofocus, 3x focuspunten (o.i.d.), mooie oplossing statiefgondel, kortom... top!
                    Gekocht via Hong Sien in Hong Kong, € 1.445,00, verzendkosten € 30,00. Goede ervaring.
                    Geen belasting / invoerrechten? Ik krijg op een lensje van 130 euro al een naheffing van iets van 40 euro.
                    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

                      Persoonlijk zou ik het nooit durven om zo'n bedrag over te maken naar Hong Kong. Ik vind het die 200 euro winst niet waard. Ik koop liever in de regio waar ik mij geen zorgen hoef te maken mbt import en naverkoop. Maar dat moet elk voor zichzelf uitmaken natuurlijk.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

                        'k Heb onlangs ook de prijs van 'n lens opgevraagd bij Hongsien. Hij leverde de lens die hier 1449 euro kost voor 1200 euro en stuurt hem dan onverzekerd op (zodat je geen douanekosten meer hebt). Dit prijsverschil is al minimaal en de risico's van kwijtraken maximaal, dus ik vond het geen optie. Als je in Nederland koopt kun je 't beste je materiaal via je baas (of iemand anders met 'n eigen zaak) bestellen zodat je de btw niet hoeft te betalen. En anders de spulletjes voor je laten meebrengen door iemand die toevallig naar Azie of de USA gaat.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

                          Dit is gewoon een van de beste objectieven ter wereld deze evenaart bijna een set primes, onder mijn objectieven zijn alleen de 85mm 1.4, en de 105mm AFS-VR scherper, maar de 85mm is dan ook metteen een stuk trager, door het ontbreken van AFS.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

                            Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                            Als je in Nederland koopt kun je 't beste je materiaal via je baas (of iemand anders met 'n eigen zaak) bestellen zodat je de btw niet hoeft te betalen.
                            Heeft je baas je ooit verteld over de post verworpen uitgaven
                            Zaken die niks met de beroepsactiviteit te maken hebben, smijt de fiscus gewoon uit de boekhouding.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

                              De reden dat ik bij omschakeling van analoog naar digitaal gekozen heb voor Nikon is puur het feit dat ik deze lens wilde hebben.
                              Het is een genot om ermee te fotograferen.
                              Natuurlijk kost het veel geld en zeker wanneer je een heel nieuw systeem moet kopen.
                              (camera, lenzen en flitser)
                              Bij mij is het puur hobby en ik verdien dus ook niets terug.
                              In november 2006 in Duitsland in de bekende winkel gekocht.
                              mvgr
                              antoine200

                              Comment

                              Working...
                              X