Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 200/2.8 L USM II ø 72mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 200/2.8 L USM II ø 72mm

    Ik ben op zoek naar een lens voor sportfotografie ,
    meerbepaald motocross .
    Ik heb al veel goeie raad gehad en wil deze ook niet in de wind slaan .
    Ik zou zeer graag een canon ef 70/200 4.0L usm kopen maar ik ben twijfelachtig tegenover die lichtsterkte .
    De andere versie met 2,8L is dan weer te duur voor een hobbyist .

    Nu mijn eerste vraag ;
    Zijn er meer hier op het forum die motocross fotograferen ?
    En gebruiken jullie erg veel de maximum zoomafstand ?

    Is het een nuttige investering om de Canon EF 200/2.8 L USM II ø 72mm te kopen ?
    Volgens de cijfers moet hij toch nog helderde en lichtsterke fotos kunnen trekken ?

    alvast bedankt voor de reakties

    mvg andy

  • #2
    Re: Canon EF 200/2.8 L USM II ø 72mm

    Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een lens voor sportfotografie ,
    meerbepaald motocross .


    Ik zou zeer graag een canon ef 70/200 4.0L usm kopen maar ik ben twijfelachtig tegenover die lichtsterkte .
    Is die motorcross buiten ? Dan heb je normaal gezien toch steeds genoeg licht ? En dan denk ik dat die f4 perfect zal zijn voor jou..

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 200/2.8 L USM II ø 72mm

      De 70-200 f4 is inderdaad een goede keuze voor motorcross.

      Een vaste 200mm zal meestal te lang zijn, met de 70-200 zal je zelfs vrij veel op 70mm werken omdat je bij motorcross vrij dicht bij de actie staat.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 200/2.8 L USM II ø 72mm

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De 70-200 f4 is inderdaad een goede keuze voor motorcross.

        Een vaste 200mm zal meestal te lang zijn, met de 70-200 zal je zelfs vrij veel op 70mm werken omdat je bij motorcross vrij dicht bij de actie staat.

        Is het een groot verschil kwa lichtsterkte vergeleken met de 2,8L
        Ik heb ergens gebotst op een 70/200 2,8L usm voor 890 euro ... doen of niet ?

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 200/2.8 L USM II ø 72mm

          Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
          Is het een groot verschil kwa lichtsterkte vergeleken met de 2,8L
          Ik heb ergens gebotst op een 70/200 2,8L usm voor 890 euro ... doen of niet ?
          Als je geldbuidel het aankan, doen!
          Ik ben begonnen met de f4 omdat de f2.8 me ook te duur was. Veel plezier gehad aan die f4 maar ik verlangde naar de f2.8 dus ondertussen beetje doorgespaard en afgewacht tot er eens eentje aan een mooie prijs te koop kwam en dan toegehapt. De f4 verkoop je nagenoeg zonder verlies...
          Of 70-200 de juiste range is voor motocross hangt er vanaf hoe ver je van de aktie staat hé?

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 200/2.8 L USM II ø 72mm

            Een f2,8-lens zal vooral voordeel opleveren als er weinig licht is, als je de lens alleen voor motorcross zou willen gebruiken, dan heb je eigenlijk niet echt een f2,8 nodig. Bij de motorcross-foto's die ik gemaakt heb, is de Sigma 70-200 f2,8 nooit verder dicht geweest dan f4, en dat kan je dus ook met de goedkopere en lichtere Canon 70-200 f4.

            Als je die lens ook wil gebruiken in slechtere (donkerdere) omstandigheden, of je wil foto's maken met een heel kleine scherptediepte (bij actiefoto's ligt dat meestal wat moeilijker, omdat dan de scherpte wel eens op de verkeerde plaats ligt), dan heb je meer aan een f2,8-versie.

            (Even off-topic, ik zou dit jaar nog eens naar de MX-GP in Zolder willen gaan, maar kan nergens een datum vinden, als jij interesse hebt in motorcross, dan weet jij waarschijnlijk ook wanneer ik daar foto's kan maken .)
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X