Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw fotografen collectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw fotografen collectief

    Zonet op Stubru in het programma Mekka werd enorm enthousiast gepraat over de nieuwe lichting getalenteerde fotografen.

    Erg benieuwd was ik even op de vandaag gelanceerde website gaan zien maar ... het kan aan mij liggen, ik was niet onder de indruk.
    En dat was ik ook niet van het navigeren op de website http://www.outlandish-photo.be
    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

  • #2
    Re: Nieuw fotografen collectief

    Ik heb nog lang niet alle foto's kunnen bekijken maar mij konden er toch heel wat bekoren.
    Op dit forum draait het m.i. dikwijls rond scherpte, belichting e.d. Bij deze foto's lijkt me het gevoel, de inhoud e.d. te primeren.

    Ook wel een knappe site vind ik.
    Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw fotografen collectief

      hehe, ken der ene van, woont achter menen hoek, heb zen foto's eigenlijk nog nooit bezien...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw fotografen collectief

        Klopt: het gaat om fotografie en niet om technieken.
        Er zitten zeer knappe werken tussen mss wat meer journalistiek soms; maar dat is ook fotografie.
        De site zelf is knap gemaakt. Navigatie mss niet erg vlot.
        http://www.stich.be

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw fotografen collectief

          als ik me niet vergis binnekort een receptie van die groep in het fotomuseum...

          weet je als je het zo bekijkt, zo komen ze nog wat in de aandacht en hebben ze misschien kans om aan werk te geraken, ...ik geraak zelfs niet aan een stageplaats...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw fotografen collectief

            Oorspronkelijk geplaatst door ensor Bekijk bericht
            Ik heb nog lang niet alle foto's kunnen bekijken maar mij konden er toch heel wat bekoren.
            Op dit forum draait het m.i. dikwijls rond scherpte, belichting e.d. Bij deze foto's lijkt me het gevoel, de inhoud e.d. te primeren.
            Ook wel een knappe site vind ik.
            Ik ben helemaal van hetzelfde gedacht. Op dit forum worden foto's dikwijls niet meer als foto's bezien, maar als een hoop aparte pixels, die stuk voor stuk perfect moeten zijn. Resultaat: dikwijls koele, gevoelloze, nietszeggende, vrijblijvende technische hoogstandjes zonder waarde.
            "Door de pixels, de foto niet meer zien," heb ik al veel gedacht.
            Als er dan al eens een échte foto verschijnt, en de commentaren gaan wéér van "de scherpte ligt niet volledig juist," of "ik zou nog een ditje en een datje wegclonen," of "ik zou er nog een beetje afsnijden," voel ik nog steeds plaatsvervangende schaamte voor degene die dergelijke commentaar gepost heeft.
            Dit gezegd zijnde: ik heb de aangehaalde site ook nog niet volledig kunnen bekijken, maar hij staat wél al bij mijn favorieten. Kwestie van me af en toe eens te laten inspireren door echte foto's.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw fotografen collectief

              Heb de site op m'n gemak eens bekeken...
              Maareuuhhh als ze zo op Studio Brussel orakelen over de nieuwe lichting 'getalenteerde' fotografen dan heb ik iets gemist op die site precies.

              Akkoord... de foto's zijn naturel... Maar dan nog...
              Als ik die foto's vergelijk met foto's van m'n zus, oom, tante, kameraad, overbuur etc etc etc zie ik toch vaak weinig verschil hoor.

              En dat er hier over pixels geleuterd word hoort erbij... Dat is de digitale wereld... Dat is iemands interesse...
              Iemand die cropt, knipt, bijkleurt, verkleurt en wat nog allemaal is hun zaak en ook DAT is een foto.

              Maar persoonlijk vind ik het overroepen.
              Het zijn mooie foto's maar voor mij geen uitschieters...

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw fotografen collectief

                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                Ik ben helemaal van hetzelfde gedacht. Op dit forum worden foto's dikwijls niet meer als foto's bezien, maar als een hoop aparte pixels, die stuk voor stuk perfect moeten zijn. Resultaat: dikwijls koele, gevoelloze, nietszeggende, vrijblijvende technische hoogstandjes zonder waarde.
                "Door de pixels, de foto niet meer zien," heb ik al veel gedacht.
                Als er dan al eens een échte foto verschijnt, en de commentaren gaan wéér van "de scherpte ligt niet volledig juist," of "ik zou nog een ditje en een datje wegclonen," of "ik zou er nog een beetje afsnijden," voel ik nog steeds plaatsvervangende schaamte voor degene die dergelijke commentaar gepost heeft.
                Dit gezegd zijnde: ik heb de aangehaalde site ook nog niet volledig kunnen bekijken, maar hij staat wél al bij mijn favorieten. Kwestie van me af en toe eens te laten inspireren door echte foto's.

                Ga hier mee akkoord...op dit forum primeren inderdaad de pixels die perfect moeten zijn. Welnu, het is ook geen kunstsite...en moet toch zeggen dat ik hier veel bijgeleerd heb.
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw fotografen collectief

                  Een schilder die technisch niet perfect schildert wordt beter - meer als kunst - aanvaard dan een fotograaf die op zijn/haar manier kunst wil maken met het medium fotografie. Alé, dat is mijn indruk toch.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw fotografen collectief

                    Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                    Zonet op Stubru in het programma Mekka werd enorm enthousiast gepraat over de nieuwe lichting getalenteerde fotografen.
                    Op stubru verstaan ze de kunst om zelfs over het behang van mijn bomma enthousiast te praten, daar moet je dus door kijken.
                    Ik heb dat stukje ook gehoord en het kwam er dus op neer dat een aantal pas afgestudeerde kunstenaars zich eigenlijk uit miserie gaat groeperen omdat ze geen (of nauwelijks) werk vinden.


                    Oorspronkelijk geplaatst door kartix
                    Erg benieuwd was ik even op de vandaag gelanceerde website gaan zien maar ... het kan aan mij liggen, ik was niet onder de indruk.
                    En dat was ik ook niet van het navigeren op de website http://www.outlandish-photo.be
                    Ik ben dus ook niet echt onder de indruk van het werk van die mensen. Ik heb hier op BD al veel straffer werk gezien.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw fotografen collectief

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Op stubru verstaan ze de kunst om zelfs over het behang van mijn bomma enthousiast te praten, daar moet je dus door kijken.
                      Waar hangt dat behang? En kan dat geframed worden voor in mijn living te hangen?

                      Even serieus: ik vind het wel goed dat deze jonge mensen een kans krijgen hun hobby (&mss op termijn ook wel beroep) verder te ontwikkelen. Nu krijgen ze tenminste respons. Positief of negatief, ze kunnen er uit leren wat de mensen willen zien, en of ze hun daar naar willen schikken.
                      ~TDN
                      fotoblog: www.tdn9.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw fotografen collectief

                        Pff, wat een verschrikkelijk onhandige website..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw fotografen collectief

                          een perfect beeld hoeft imo niet altijd ook een perfecte foto te zijn. bij deze foto's primeert het gevoel meer dan de perfectie van techniek.
                          ik ben wel van mening dat om beheerst met imperfectie te kunnen omspringen en om de techniek terzijde te kunnen schuiven men deze eerst perfect moet beheersen. bij enkele van deze foto's heb ik dit gevoel, bij andere dan weer niet. (en ik weet daarmee ook meteen welke foto's me het meest aanspreken)
                          op dat vlak vind ik bd dan ook een goede leerschool.

                          picasso bijvoorbeeld: een schilder die de techniek van schilderen meer dan perfect onder de knie had maar toch niet beroemd is geworden omwille van deze zijn perfecte techniek. hij had deze echter wel nodig om ervan af te kunnen stappen.

                          groeten, robbe
                          Last edited by robbe852; 26 januari 2007, 00:08.
                          Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
                          Wait. Look. Feel.
                          Then shoot ! (David Muench)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw fotografen collectief

                            Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                            Welnu, het is ook geen kunstsite...en moet toch zeggen dat ik hier veel bijgeleerd heb.
                            Ik ook, hoor...
                            Maar ik vind het wel jammer - nu ook weer aan sommige respons te lezen - dat een fake, plastiekerig, technisch hoogstandje dikwijls veel beter wordt onthaald dan persoonlijke beelden die recht uit de ziel van iemand komen.

                            Maar, zoals gezegd; het is hier geen kunstsite...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw fotografen collectief

                              Ik vind beide hier een punt hebben. Soms wordt idd teveel naar het technische gekeken, maar soms ook teveel naar het gevoel imho. Als je een foto hebt (puur als voorbeeld, ik verwijs hier naar geen enkele foto op BD) van een baby waarvan de baby out of focus is door bewegingsonscherpte en het eerder grijs is ipv zwart-wit, waarbij net 3 vingers zijn afgekapt aan de rand, dan hoor je nog de ooohs en de aaahs. Dit terwijl door enige technische kennis een nóg sterker beeld kon gemaakt worden.
                              We posten hier toch nog altijd om bij te leren dacht ik? Of wordt dit enkel een uitstalraam en wordt alle kritiek als 'kommageneuk' afgewipeld?

                              Ivm dat collectief, mooi initiatief, maar er zijn inderdaad foto's die mijn broertje van 12 met z'n compactje ook maakt hoor, voor afgestudeerde kunstenaars waren mijn verwachtingen toch hoger. En de navigatie van de website is verschrikkelijk.
                              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                              Focaldesign

                              Comment

                              Working...
                              X