Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aalscholver

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aalscholver

    Afstand was een goeie honderd meter, gelukkig veel licht nog deze voormiddag.
    700mm-F9-1/400" , manueel gefocust.
    (50-500 met converter 1.4 of een lekkere 1050mm als ge de cropfactor van de camera meerekent )





    fotosite

  • #2
    Re: Aalscholver

    amaj, toch goed bruikbare resultaten blijkbaar
    enkel wat jammer van de drukke Background...
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

    FZ50

    Comment


    • #3
      Re: Aalscholver

      Goed resultaat gezien het ontbreken van beeldstabilisatie, toch wel vanop op statief zeker

      Comment


      • #4
        Re: Aalscholver

        Knappe opnamen,... en dat met een TC op de Bigma..!

        Goede doortekening in de veren...

        Comment


        • #5
          Re: Aalscholver

          Mooie opnamen Elsan.
          En de drukke Background stoort mij niet, ze hoeven niet altijd mooi met vier op een rij te zitten.

          Broken-wing

          Comment


          • #6
            Re: Aalscholver

            De aalscholver duidelijk in beeld nt de drukke achtergrond
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #7
              Re: Aalscholver

              goed in beeld gebracht

              Comment


              • #8
                Re: Aalscholver

                Mooie reeks

                Comment


                • #9
                  Re: Aalscholver

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                  amaj, toch goed bruikbare resultaten blijkbaar
                  enkel wat jammer van de drukke Background...
                  Hij wou niet op de weistaken, alleen in de boom

                  Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                  Goed resultaat gezien het ontbreken van beeldstabilisatie, toch wel vanop op statief zeker
                  Deze zijn vanop statief (had ik voor één keer toch maar meegenomen).
                  Ik heb wel nog een serietje van talingen die uit de hand genomen zijn, ook op 700mm en 1/400". Ik zal ze morgen eens posten.
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aalscholver

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                    amaj, toch goed bruikbare resultaten blijkbaar
                    enkel wat jammer van de drukke Background...
                    ook mijn gedacht !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aalscholver

                      Ze zijn zeker niet slecht maar ben ik de enige die een onscherpe vlek zie midden in de foto ( hals van de aalscholver ), komt in iedere foto op dezelfde plaats terug ?
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aalscholver

                        Inderdaad een hoop detail op zo'n afstand. Heb je toch een heel scherp lensje aan... Beetje licht doet toch wonderen!
                        Groetjes Edwin
                        Mijn Foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aalscholver

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Ze zijn zeker niet slecht maar ben ik de enige die een onscherpe vlek zie midden in de foto ( hals van de aalscholver ), komt in iedere foto op dezelfde plaats terug ?
                          Gebeurt wel meer op dergelijke afstanden. Heeft niks met de lens of met de vogel te maken maar is gewoon iets dat het beeldveld verstoort, 99 % zeker op mijn kant van de rivier, een takje, een rietstengel, een wilgetwijgje...dat door de wind voor de lens wordt bewogen.
                          Door de immense tele gaan niet al te dikke voorwerpen dichtbij de lens uitwaaieren tot een nauwelijks waarneembaar object. Dit wordt nog versterkt door het feit dat er tientallen meters achter de "hinderpaal" wordt scherpgesteld.
                          Vergelijk het met een éénpuntsscherpstelling met een zware tele op een dier in een traliekooi, dan kan je ook de tralies bijna zien verdwijnen in de voorgrondsonscherpte.
                          Tja, de natuur is geen studio (gelukkig maar )
                          fotosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aalscholver

                            Ik begrijp best wat je bedoeld hoor Paul , maar ik dacht in eerste instantie dat er iets niet snor was met je optiek , op zich is het wel jammer, de foto's verliezen hierdoor heel veel aan kwaliteit... die onscherptes springen me meer in het oog dan de vogel zelf die eigenlijk zeer scherp is gezien de omstandigheden...
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aalscholver

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Ze zijn zeker niet slecht maar ben ik de enige die een onscherpe vlek zie midden in de foto ( hals van de aalscholver ), komt in iedere foto op dezelfde plaats terug ?
                              Imo. is die zgn. "onscherpe vlek" gewoon een stuk van de takken achter het focuspunt. Toevallig is er in de boom waarin de aalscholver zit, op de plaats net voor de hals, een opening in de takken, waardoor de boom erachter gezien wordt die uiteraard buiten het DOF-gebied ligt en dus als onscherp wordt waargenomen. De drie opnamen zijn vanuit hetzelfde standpunt genomen. Vandaar dus telkens op dezelfde plaats die vermeende "onscherpte"...

                              Het is dus helemaal geen fout in de lens en zeker geen scherpstelfout van Paul!...

                              BTW, je moet naar de vogel kijken, niet naar de onscherpte buiten de DOF...
                              En de aalscholver is idd. SUPERSCHERP!

                              Comment

                              Working...
                              X