Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digiscoping

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digiscoping

    Hallo,

    Heeft er iemand ervaring met Digiscoping met de Sony DSC-F717.
    Ik ben van plan een spotting scope aan te schaffen van Carl Zeiss, maar weet er iemand of dat er voor de Sony een goede adapter bestaat ?
    Canon 7D + gLas + Flitserke + afstandsbediening + Rugzakske + allerlei....

  • #2
    Op http://digitale-fotografie.2link.be/ staan in de rubriek informatie een paar links over digiscoping.
    Misschien heb je er wat aan.

    Dirk

    Comment


    • #3
      Alain
      persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar zoek eens op Google.
      Links genoeg als je een search doet op bv: digiscoping+F707



      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        BTW: heb je de nieuwe diascope 65T*FL of 85T*FL ?
        Mijn zoon zou er zich eentje willen aanschaffen maar heeft nog geen eerdere ervaring met telescopen.
        Dus alle info uit 1ste hand is welkom
        Jo(han)

        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Hallo Jo,

          Als je zoon de sterren of planeten zou willen bekijken, zou ik je aan raden om een astronomische telescoop te nemen en geen spotting scope.
          De meeste zijn véél goedkoper en hebben een véél grotere vergroting (bij reflector telescopen). Ook een volgmotor op het statief zou héél handing zijn, omdat je een hoge sluitertijd hebt, heb je geen volgmotor dan zullen je sterren & planeten een lijn vormen.
          Voor de maan is dit een niet zo'n probleem.
          Als hij foto's wil nemen van vogels, schepen op zee, enz. dan raad ik je een Swarovski, Leica of Zeiss spotting scope aan, let wel dit zijn professionele merken en je mag er ruim meer dan 1200€ voor neer tellen. Er bestaan ook spotting scopes uit de middenklasse die toch een pak goedkoper zijn.
          Maar het probleem blijf de adapter om foto's te kunnen nemen, de beste keuze van camera is momenteel de Nikon Coolpix 4500 of 995. Zij hebben een kleine lensdiameter en daarom geen probleem om scherp te stellen. De Sony heeft een grote diameter en daarom heb ik al mensen horen vertellen dat ze problemen hebben met scherpstelling.

          Hopelijk heb ik je hiermee een beetje geholpen.

          Alain.
          Canon 7D + gLas + Flitserke + afstandsbediening + Rugzakske + allerlei....

          Comment


          • #6
            Hallo Alain,

            het is voor vogeltjes en in eerste instantie is die adaptor zo geen probleem.

            Zoonlief werkt nog analoog , dus minder modern dan zijn vader

            Of zou de portefeuille daar iets mee te maken hebben ?

            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment

            Working...
            X