Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zenitar..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zenitar..

    aangzien er op men vorige topic weinig reactie kwam en niet veel wijzer ben geworden. Ben op de lenzen jupiter 9 85/2;8, zenitar 16mm fish eye en de peleng 8mm fisheye uitgekomen. Kan ik deze schroeven met een adaptor op mijn fuji S2?? en of het enige gevolgen heeft omdat het voor analoog is gemaakt en nu op digitaal word geplaatst. Wil ze wel aanschaffen ivm prijs natuurlijk (zijn echt goedkoop vergeleken met..), maar ben nog een rookie op dat vlak

  • #2
    Re: zenitar..

    of heeft er iemand een voorbeel hoe een zenitar 16mm fisheye zich gedraagt op een digitaal toestel? (S2 dan) of peleng

    Comment


    • #3
      Re: zenitar..

      Oorspronkelijk geplaatst door xROVERx Bekijk bericht
      aangzien er op men vorige topic weinig reactie kwam en niet veel wijzer ben geworden. Ben op de lenzen jupiter 9 85/2;8, zenitar 16mm fish eye en de peleng 8mm fisheye uitgekomen. Kan ik deze schroeven met een adaptor op mijn fuji S2?? en of het enige gevolgen heeft omdat het voor analoog is gemaakt en nu op digitaal word geplaatst. Wil ze wel aanschaffen ivm prijs natuurlijk (zijn echt goedkoop vergeleken met..), maar ben nog een rookie op dat vlak
      vziw zou dat moeten lukken met een m42 adaptor voor Nikon F mount.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: zenitar..

        De zenitar wordt ook geleverd met Nikon bajonet.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: zenitar..

          ik heb de zenitar gehad en heb nu de peleng
          de zenitar geeft op een digitale speigerreflex met cropfactor 1.5 een minder uitgesproken fisheye effect dan de bij analoog gebruik
          voorbeeld van zenitar

          voorbeeld van de peleng

          niet naar de kwaliteit van de foto's kijken
          die zijn niet echt heel goed
          Last edited by Gert1971; 23 januari 2007, 16:14.

          Comment


          • #6
            Re: zenitar..

            is er ook een europese (waar je met euro's kan betalen) distrubiteur want beschik niet over creditcard

            Comment


            • #7
              Re: zenitar..

              amaj, die is knap, leuk effect met die muur

              en ik vrees dat je die niet veel zal vinden hier bij ons (behalve 2de hands...)
              maar ken je niemand met een creditcard?

              gr,
              Koen
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • #8
                Re: zenitar..

                ik ga eens rondvragen denk ik

                Comment


                • #9
                  Re: zenitar..

                  Oorspronkelijk geplaatst door xROVERx Bekijk bericht
                  ik ga eens rondvragen denk ik
                  kzou zeggen je kan het via mij doen.
                  ik studeer in gent...

                  pm maar als je interesse hebt
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

                  FZ50

                  Comment


                  • #10
                    Re: zenitar..

                    Heb dit even gehaalt uit een ander topic waar ik al iets zei over de Peleng:

                    Enkele voorbeelden:
                    Origineel
                    Bijgesneden
                    Correctie met PTLens

                    Natuurlijk ga je last hebben van onscherpe hoeken wanneer je met PTLens een correctie uitvoerd. Hier zie je het fel omdat ik de correctie heb gedaan op de file die al verkleint was.

                    Ik heb ze hier gekocht: http://www.eastwave.ca/ De Zenitar hebben ze er ook.
                    Betaald met een bankoverschrijving.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zenitar..

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                      kzou zeggen je kan het via mij doen.
                      ik studeer in gent...

                      pm maar als je interesse hebt
                      bedankt voor het aanbod maar dan ga ik ze eens contacteren en kijken als ik niet met overschrijving kan betalen, ik zal je nog wel iets laten weten moest het niet gaan heel erg bedankt in ieder geval

                      Comment


                      • #12
                        Re: zenitar..

                        klassieke (lees full frame) fich-eye lens is niet interessant op een digitale body. Heb zelf de Nikon 16mm f/3.5 op mijn D100, maar gebruik ze niet meer omdat het geen "effect" geeft. Alleen wat vervorming. Je moet echt gaan voor de 10.5 van Nikon of een alternatief zoals Sigma of Tokina. Ikzelf heb gekozen voor de 10-20 van Sigma, is wel geen FE maar wel zeer groothoekig.

                        Comment


                        • #13
                          Re: zenitar..

                          ja ik denk dat ik voor de peleng 8mm ga gaan, want heb al gezien dat die 16mm inderdaad weinig effect gaat opleveren enja het is nl voor het effect dat je zo een lens in huis haalt natuurlijk

                          Comment


                          • #14
                            Re: zenitar..

                            Ik had een zenitar op mijn 5d, maar een beetje vignetering in de hoeken. Werkt perfect op een 350d als ultra wide.
                            Ik heb dan maar de canon 15mm, omdat die ook door dxo wordt ondersteund.
                            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                            Comment


                            • #15
                              Re: zenitar..

                              op eastwave.ca kan je ze zeker betalen met overschrijving... dat heb ik ook zo gedaan. maar hou er dan wel rekening mee dat het uit Belarus moet komen en dus een hele tijd kan duren eer ze er is (bij mij heeft het 2maanden geduurd)
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X