Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

    • Wat vinden jullie van die CANON 50/1.8 voor dergelijk werk?
    • Kan het daarmee ook zonder flits?
    • Hebben de "nevenmerken" (sigma, tamron, tokina...) ook zoiets, dat kan wedijveren?
    Dré
    Last edited by dréten; 23 januari 2007, 08:31.

  • #2
    Re: lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

    Nikon en Minolta hebben er ook één, zeker met digitaal biedt het juist de mogelijkheid om zonder flits te werken, doordat je eventueel ook je ISO nog kan opschroeven, maar met film gebruikte ik een dergelijke lens ook met mijn Minolta.

    Comment


    • #3
      Re: lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

      Als je interieur wilt fotograferen is 50 mm natuurlijk helemaal niet geschikt. Zeker nog gezien de cropfactor. Misschien beter een groothoekobjectief kiezen.

      Comment


      • #4
        Re: lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

        Misschien ietwat verduidelijken wat ik met "interieur" bedoel:
        het gaat er mij vooral om, om op reis, zonder statief, toch goed scherpe momentopnames binnen te maken.
        Voor "interieurwerk" in de meest voor de hand liggende zin van het woord heb ik dan eigenlijk mijn 18-50/2.8 van Sigma op statief, hé.

        Comment


        • #5
          Re: lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

          Sigma heeft een 30 1.4 maar die is enkel voor crop camera's geschikt.
          plus niet zo heel goedkoop.
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

          Comment


          • #6
            Re: lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

            Als je geen hele kerken en hele interieurs wil fotograferen, zal die best voldoen.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Als je geen hele kerken en hele interieurs wil fotograferen, zal die best voldoen.
              Bij mij wel!

              Comment


              • #8
                Re: lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

                Als je breedhoek wil met meer opening dan 2.8, dan zijn er de Sigma 20/1.8 of 30/1.4.
                Spotgoedkoop zijn deze natuurlijk niet (maar heel duur zou ik het ook niet noemen). Je zoekt immers, zeker met die 20mm, de grenzen van mogelijke op...
                50/1.8 is natuurlijk goedkoper, maar is geen breedhoek meer. Als je met jouw Sigma op 50mm in de kerk rondwandelt en je vindt dit voldoende ruim, dan is de 50/1.8 natuurlijk ook OK.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

                  Ik zou toch eerder voor een 35 mm F2.0 gaan
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: lichtgevoelig, scherp en goedkoop lensje voor museum, kerk en ander interieurwerk

                    probleem is dat deze lensjes meestal duur zijn voor mijn krappe beurs.
                    hoe meer groothoek hoe duurder, hoe lichtsterker ook!
                    tenslotte gebruik je dergelijke lensjes ook niet zo heel frekwent opdat ze de aankoop waard zouden zijn, en in occasie zijnze moeilijk te pakken.
                    ik kijk es wat meer op het verkoopdeel van dit forum denk ik!

                    Comment

                    Working...
                    X