Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarheidsgetrouwe afdruk op groot formaat, een beetje hulp nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarheidsgetrouwe afdruk op groot formaat, een beetje hulp nodig

    Ik wil graag de foto uit dit topic laten afdrukken ik heb onlangs eens een test gedaan bij photobox en de kwaliteit was ( voor mij ) meer dan goed. Alleen hadden mijn B&W iets donkerder afgedrukt dan ik op het scherm van m'n iBook zag. Dus ik zit met een aantal vragen :

    -> Hoe kan ik vermijden dat m'n foto's te donker afgedrukt worden ? Ik sloeg m'n foto's al op in sRGB formaat op.
    -> Ik las dat je je foto's kon converteren naar het labprofiel van photobox en dan terug naar sRGB, het resultaat zou dan een stuk beter zijn dan gewoon.
    -> Hoe doet photobox het met de grote formaten ? Het formaat waarop ik wil laten afdrukken is 50x21 cm.
    -> Nu staat alles in PSD formaat op m'n computer. Naar wat ze ik m'n foto's het beste om ? Tiff of JPG ?

    Misschien niet onbelangrijk, als 14-jarige beschik ik niet over het budget om een calibratietoestel te kopen om op m'n scherm een calbratie uit te voeren.

    Bert
    Last edited by Bert Ydiers; 22 januari 2007, 20:57.

  • #2
    Re: Waarheidsgetrouwe afdruk op groot formaat

    Kijk eens bij Marc-en-ciel. Daar kun je een gepast labo-profiel afhalen.
    Bij hem kan je voor een habbekrats (€5) een basis-profiel voor je eigen printer laten maken.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: Waarheidsgetrouwe afdruk op groot formaat

      Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
      Kijk eens bij Marc-en-ciel. Daar kun je een gepast labo-profiel afhalen.
      Bij hem kan je voor een habbekrats (€5) een basis-profiel voor je eigen printer laten maken.
      Had ik al gevonden, en ik had hem ook al een vraag gesteld. Maar uit z'n email kon ik een beetje opmaken dat het allemaal weinig zin heeft als je geen juist gecalibreerd scherm hebt. Maar het kan maar iets helpen.

      Weet er soms iemand hoe je juist een foto moet omzetten naar het labprofiel ? Kan dit in Photoshop CS2 ?

      Bert

      Comment


      • #4
        Re: Waarheidsgetrouwe afdruk op groot formaat

        Niemand ?

        Comment

        Working...
        X