Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessepeiling website reisfotografie..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessepeiling website reisfotografie..

    Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, dus dan maar onder 'algemeen'. Al een tijdje speel ik met de gedachte een informatieve en deels interactieve website op te starten over reisfotografie. Zelf heb ik inmiddels redelijk veel Europese landen aangedaan en binnen mijn opleiding 'Communicatie' kan ik het starten van een dergelijke website in de vorm van een studieproject professioneel uitvoeren. De vraag is natuurlijk of hier überhaupt belangstelling voor is? De volgende onderdelen wil ik opnemen in de website:

    - Citytrips (interessante wandelroutes, actuele fototentoonstellingen)
    - Mooie en nog onbekende plekjes binnen Europa
    - Technische tips en trucs aan de hand van voorbeeldfoto's
    - Informatie over apparatuur op reis, bijvoorbeeld:
    ..... Allround lenzen
    ..... Polarisatiefilter
    ..... Opslagmedia
    ..... Rugtas/Schoudertas?
    ..... Algemene checklist

    Later eventueel uit te breiden met een Gallery en een Forum, waar reislustige fotografen elkaar kunnen treffen.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
    Last edited by Hanne; 21 januari 2007, 20:06.

  • #2
    Re: Interessepeiling website reisfotografie..

    hallo

    Zeker interessant.

    Zo heb ik een hele tijd moeten zoeken naar mensen die hun dslr meenamen in de bergen, maar dan in de rugzak op 3000m hoogte terwijl de overnachting in tentje bij -20°c gebeurt :-)

    Jammer genoeg is m'n winterbergvakantie ( kerstvakantie ) er dit ( vorig dus ) jaar overgeschoten. Zodoende heb ik de batt duur bij ver onder 0° nog niet zelf kunnen testen.

    Ik vrees dat velen hun "geheime " mooie plekjes eender waar liever voor zichzelf houden, kwestie er binnen 6 maand geen hotdogkraam te vinden met een kudde nederlandse sleurhutters er rond. Maar het valt zeker te proberen.

    Ik ben vooral geïntresseerd in zo licht en compact mogelijk toch goed materiaal. Ook naar bescherming tegen trillingen,luchtvochtigheid warmte/koude enz toe.

    succes ermee
    sven
    Canon Ixus V, Nikon D70, Nikon 18mm-70mm f3,5-f4,5, Nikon 50mm f1,8

    Comment


    • #3
      Re: Interessepeiling website reisfotografie..

      als er ook 'n buiten-europa gedeelte komt heb ik zeker interesse!

      Comment


      • #4
        Re: Interessepeiling website reisfotografie..

        @Sven: Dat zijn inderdaad het type onderwerpen dat ik wil behandelen, bedankt voor je reply.
        @Paparazzi: Dat zal iets voor later zijn, eerst wil ik het binnen Europa deel goed behandeld hebben, maar zeker een optie.
        Last edited by Hanne; 21 januari 2007, 20:52.

        Comment


        • #5
          Re: Interessepeiling website reisfotografie..

          In welke taal? Nederlands of Engels? Indien Engels zou ik er wel belangstelling voor hebben, maar aan de andere kant: daar zijn er al zo veel van...

          Comment


          • #6
            Re: Interessepeiling website reisfotografie..

            @Leonidas: In het Nederlands, juist omdat een dergelijke website in die taal er niet is. Waarom zou je het liever in het Engels hebben?

            Comment


            • #7
              Re: Interessepeiling website reisfotografie..

              Oorspronkelijk geplaatst door Hanne Bekijk bericht
              @Leonidas: In het Nederlands, juist omdat een dergelijke website in die taal er niet is. Waarom zou je het liever in het Engels hebben?
              Ik denk dat het Nederlandse taalgebied daar te klein voor is. Ik heb heel wat fotografisch interessante plekjes in bijv. Spanje maar de kans dat een andere Nederlandstalige (die dan ook nog eens die site moet bezoeken) daar ook heengaat / langskomt is wel erg klein. Tenzij het een mega-site wordt, natuurlijk.

              Comment


              • #8
                Re: Interessepeiling website reisfotografie..

                'k zit zelf op virtualtourist.com waar je internationaal gezien vele handige tips vanaf kunt halen en zelfs leuke ontmoetingen kunt hebben met mensen in de landen waar je naartoe reist

                'k heb in november 'n meisje ontmoet in Yangon die ik langs die weg kende en dat was enorm geslaagd!

                als je de fotografisch interessante plekjes wilt leren kennen is trekearth.com 'n heel geschikte site

                Comment


                • #9
                  Re: Interessepeiling website reisfotografie..

                  Bedankt voor de reacties weer. De nadruk zal vooral komen te liggen op apparatuur, techniek en algemene (actuele) reistips. Een overzichtelijke site in het Nederlands over deze onderwerpen met betrekking tot reisfotografie is er nog niet volgens mij.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessepeiling website reisfotografie..

                    Lijkt me een feest van een initiatief. Heb zelf ooit eens zoiets opgestart, maar door te weinig tijd was ik genoopt dit te onderbreken.
                    Trouwens je foto van Kerk Santorini .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessepeiling website reisfotografie..

                      Lijkt me inderdaad een goed idee . Zolang het ietsje verder gaat dan de doorsnee vakantiefotografie, want die komt hier en elders al uitgebreid aan bod. Dus liefst wat extremere situaties/omstandigheden en hoe dat allemaal aanpakken. Wereldwijd zou daarom fijn zijn.

                      Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessepeiling website reisfotografie..

                        Zou idd wel plezant zijn

                        Mss kan je door gebruikers dan kleine artikels over een bepaald aspect van hun reis laten publiceren ofzo

                        'k Zou zeker ook andere dingen dan apparatuur er op zetten. Zoals tips en ervaring enzo
                        ~TDN
                        fotoblog: www.tdn9.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interessepeiling website reisfotografie..

                          Bedankt weer voor de tips, wordt allemaal meegenomen naar de tekentafel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Interessepeiling website reisfotografie..

                            Leuk initiatief hoor!
                            Ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Interessepeiling website reisfotografie..

                              Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht
                              'k Zou zeker ook andere dingen dan apparatuur er op zetten. Zoals tips en ervaring enzo
                              Inderdaad!

                              Waar ik 't meest aan heb als ik op reis ga zijn tips welke plekken rond welke tijdstippen te bezoeken voor 't mooiste licht. Dus ofwel rond zonsopgang, of juist met zonsondergang bijv. Aangezien ik zelf niet in Europa reis, maar wel daarbuiten heb ik daar zelf dus ook meer over te vertellen en natuurlijk altijd op zoek naar handige tips voor landen waar ik nog naartoe ga.

                              Comment

                              Working...
                              X