Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens gezocht voor geplande fietsreis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens gezocht voor geplande fietsreis.

    Hoi,

    Mijn vriendin en ik plannen komende zomer een fietsreis van thuis, tot ergens in la France. We zijn vorige herfst al eens een weekendje gaan proberen, en dat fietsen met pak, zak en d70 met kitlens, lukte vrij aardig. M'n toestel zat in een Lowepro nova mini a/w zakje, dat op zijn beurt in een grote ( er is er ook een kleinere ) Ortlieb stuurtas zat. Daarmee was die tas vol. Zeker in de hoogte ( lengte lens dus ) kan er echt geen 3cm meer bij.

    Nu is zijn mijn vragen:

    zijn er hier mensen die ervaring hebben met fietsreizen ( al kamperend, wat wil zeggen dat er geen kilogrammen extra meekunnen ), en welke lens gebruiken die dan ? wetend dat een sterke tele met nog een goeie breedhoek en dan nog een standaard 50mm absoluut niet kunnen. Natuurlijk wil ik wel een mega telebereik en nog perfecte macro mogelijkheden, en het mag niets wegen en ook niets kosten, en geen plaats innemen

    Is een tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro Nikon AF een goeie keuze ? eventueel aangevuld met een teleconverter ? en dewelke dan ?

    Of hou ik best m'n kitlens ? tenslotte werkt het zo, maar ik hoorde wel eens dat de kitlens niet de beste bouwkwaliteit heeft. En aangezien een fietsreis toch vooral trilling is, dagen aan een stuk ..

    Mvg
    sven
    Canon Ixus V, Nikon D70, Nikon 18mm-70mm f3,5-f4,5, Nikon 50mm f1,8

  • #2
    Re: lens gezocht voor geplande fietsreis.

    Je kan geen teleconverter gebruiken in combinatie met een Tamron 28-75 f2,8.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: lens gezocht voor geplande fietsreis.

      'k zou sowieso voor 'n lens gaan die met 17 of 18 begint, want met 28 heb je helemaal geen groothoekmogelijkheden en je zult toch wel 'ns een landschapje of gebouw willen fotograferen tijdens zo'n vakantie

      ofwel een 18-200, ofwel 'n 18-70 en 'n 70-300 (of 70-200)

      Comment


      • #4
        Re: lens gezocht voor geplande fietsreis.

        ik zou zelf gaan voor de nikon 18-200, lekker compact, redelijke groothoek en een mooi telebereik.
        hier past alleen geen converter op

        Comment


        • #5
          Re: lens gezocht voor geplande fietsreis.

          Ik zou er een nemen met een reserveband.

          Nee hoor. Lekker met en 18-200 op stap gaan:

          18-70
          Dimensions (approx.) (from the camera’s lens mounting flange) 73×75.5 mm

          18-200 VR
          Dimensions (approx.) (from the camera’s lens mounting flange) 77 x 96.5 mm

          Waarbij in beide gevallen het 2e getal de lengte is (ingezoemt )

          Die 18-70 verkoop je eventueel, tegen een redelijk bedrag.
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

          Comment

          Working...
          X