Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretfotografie: prime of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretfotografie: prime of niet

    Ik zou mijn kitlens willen verkopen (wat zou die nog waard zijn?) en er een degelijke portretlens bij willen. Nu had ik gedacht aan de Nikon 50mm 1.4 maar ga ik het me niet beklagen geen lichtsterke zoomlens te hebben gekocht?
    Het budget is niet torenhoog dus daar ook effe rekening mee houden. Ik reis nogal veel dus echt een glasbak meeslepen is ook niet mijn bedoeling.

    Alvast bedankt voor de raadgevingen.
    Last edited by Sultana; 20 januari 2007, 21:42. Reden: meespelen = meeslepen

  • #2
    Re: Portretfotografie: prime of niet

    als je je kitlens verkoopt krijg je er misschien nog 200 euro voor als ze in goede staat is.
    als je zeker weet dat je de groothoek niet gaat missen en je dan bijna altijd je 28-300 gaat gebruiken is de 50mm 1.4 een goede keuze.
    maar ik zou mij eerder een iets flexibelere lens kopen ipv je kitlens zoals de tamron 28-70 2.8. je moet maar eens gaan kijken naar de website van Trebs hier op het forum, die neemt er heel mooie portretfoto's mee.
    en met die lens kan je nog andere foto's nemen ook terwijl die vaste 50mm iets berperkter is
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Portretfotografie: prime of niet

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      als je je kitlens verkoopt krijg je er misschien nog 200 euro voor als ze in goede staat is.
      als je zeker weet dat je de groothoek niet gaat missen en je dan bijna altijd je 28-300 gaat gebruiken is de 50mm 1.4 een goede keuze.
      maar ik zou mij eerder een iets flexibelere lens kopen ipv je kitlens zoals de tamron 28-70 2.8. je moet maar eens gaan kijken naar de website van Trebs hier op het forum, die neemt er heel mooie portretfoto's mee.
      en met die lens kan je nog andere foto's nemen ook terwijl die vaste 50mm iets berperkter is
      ik heb een vergelijkende test gezien van tamron vs nikkor en ik stond
      dpreview tamron vs nikkor
      vanolles

      Comment


      • #4
        Re: Portretfotografie: prime of niet

        1. Die kitlens zou ik niet rap wegdoen.
        2. Als beginneling heb ik vorig jaar wat al te enthousiast de 50mm 1.4 gekocht. Ik heb me er geen moment spijt van gehad. Zeer goed voor portretten bij natuurlijk licht en met enig benenwerk.
        3. Als ik het opnieuw zou mogen doen, dat had ik me enkel de body gekocht van de D50 en de tamron 28-75 (zoomen kan soms handig zijn binnenshuis) en de 1.8 50 mm (krijgt ook veel lof). Met die combinatie kan je wel nog je kitlens wegdoen.
        Punt 1 en 3 hebben een redelijk hypothetisch karakter.
        --
        F L I C K R

        Comment

        Working...
        X